Rydding i blomsterbedene

Hver gang jeg har kikket ut av vinduet, og sett ned i blomsterbedene mine har jeg fått dårlig samvittighet… Alle vårløkene har blomstret av for lenge siden, men bladene har stått så fint helt til nå… For nå hadde de lagt seg utover bedet, og det så bare så stygt og lurvete ut. Lysten til å gå ut for å ordne opp har vræt til stedet hele tiden, men så er det denne formen da. Den har liksom ikke helt vært på plass, så jeg har rett og slett ikke orket..

Formen var vel ikke akkurat tilstedet i dag heller, men jeg samlet sammen nok energi til å komme meg ut av døra… Det var ikke så veldig mye ugress, bare bladene fra løkene og disse hersens krypplantene jeg aldri blir kvitt. Derfor tok det meg ikke så lang tid å fjerne det.

Min jorbærplante har nå kommet med kart, og jeg kommer til å passe på den som en hauk så ingen stjeler bærene etterhvert som de blir modne. Jeg er vel mer bekymret for de fjærbekledde tyvene enn de tobente, for de er noen slue skapninger som vet å få tak i godbiter ;o))

Tidligere i våres kjøpte jeg to ackeleier, som jeg hadde planer om skulle plantes ut… Da jeg forsøkte det klarte jeg ikke å få spaden ned noe sted, og de gangene jeg kom ned traff jeg sten nesten med en gang. De har stått på balkongen hele tiden, og jeg tok de med meg ut å klarte jammen å få laget noen hull de passet i. Begge to er avblomstret, men jeg har ikke klippet ned stilkene. Tenkte kanskje at de skulle stå på en stund til. Om det kommer noen nye nå på sommeren, eller om det først skjer til neste år vet jeg ikke.

De meldt regn til ettermiddagen i dag, og det stemte jammen meg for nå sildrer regnet ned. Det passer helt perfekt med regn nå som jeg har rortet i jorden :o))

#hagearbeid #bed #blomsterbed #blomster #rydde #luke #plante #ackeleie #natur #sommer #juni #mandag #blogg

8 kommentarer
    1. Deilig nÃ¥r det er gjort! Flink var du! vet hvor mye det kan koste Ã¥ tvinge seg, nÃ¥r man egentlig ikke orker… Ble ryddig og fint! Ha en og god kveld!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) Jeg kjenner det i kroppen, men forhåpentlig har jeg sovet det av meg til i morgen :o)) Ha en riktig god kveld du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg