Det skjer ting på Youngstorget

Det er evig lenge siden jeg har vært borte på Youngstorget her i Oslo, og jeg hadde ikke fått med meg at nummer 3 skulle rives. Overraskelsen var defor stor når jeg rundet hjørnet i Toggata, for å gå tilbake til jobben igjen etter endt lunchpause i dag. Det meste av bygningen var allerede revet, og kun et tomt skall var tilbake.
 

Her sees Youngstorget som det en gang var, og det er bygningen som jeg har markert som er den som skal rives. Det er Thon som står for prosjektet, og han skal jo bygge opp nytt igjen. Personlig så syntes jeg de burde sette opp noe som ligner på bygningen på venstre side av Folketeaterbygningen, men etter å ha sjekket så ser jeg at ikke det kommer til å skje.

Dette er slik den nye bygningen skal se ut… Den er stilren og pen, men ikke i tråd med resten av bygningen i området. Jeg vet jo at mange syntes det er flott med nye bygninger, og ja de kan være fine men jeg er jo så glad i den gamle stilen. Syntes det er trist at de river de gamle husene, i stedet for å vedlikeholde og oppgradere dem.

Det nye bygget skal ha serveringsted på gateplan, og så blir det kontorlokaler i etasjene over.

#youngstorget #gammelt #nytt #rive #fjerne #fornye #moderne #sommer #juli #mandag #blogg

8 kommentarer
    1. Ja de bytter stadig ut fine gamle bygninger med nye kjedelige bygg..men sÃ¥nn er det….gÃ¥r nok den veien med alt..Det skal fornyes og se moderne ut! ha en god dag!

    2. Det rives og bygges mye i Oslo. Og det som kommer er kanskje ikke alltid like pent. Men har sans for at de bygegr nytt inni gamel fasade. At noe av det gamle miljø setter sitt preg på det nye er ok.

    3. Robert’s Photography and Digit: Nei ikke hele, bare det huset pÃ¥ høyre side av Folketeaterbygningen. MÃ¥ innrømme at jeg savner det gamle Youngstorget, fult av boder med grønnsaker og frukt. Det var et yrende liv, og sÃ¥ mye bra rÃ¥værer Ã¥ kjøpe!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Hvis vi ikke passer på så er ingen av de gamle husene igjen, og det ville være et stort tap. Ha en fortsatt fin kveld :o))

    5. Helge: Nytt kan være fint, men vi bør passe på så vi ikke fjerner alt det gamle. De gamle husene har karakter, og er vakre noe jeg ikke alltid syntes nye hus har.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg