Ekle drømmer…

Da jeg var yngre drømte jeg merkelig og rare drømmer, hvor jeg enten ble jaget å ramlet ut for en stup og døde eller det skjedde noe helt vilt. Drømmene mine var så livlige og troværdige at jeg våknet ofte med et rykk, og med et hjerte som hamret i brystet.

Så plutselig husket jeg ikke noen av drømmene mine lenger, for drømme gjør vi jo selv om vi ikke husker noe av det når vi våkner.
 

Zoo animal
Licensed from: iimages / yayimages.com

For noen dager siden satt jeg å se noen repriser av CSI Miami, og i en av episodene handlet det om en diger kveleslange som noen hadde foret med smugler-stoff. Den stakk av og ble agressiv etter at det hadde gått hull på forpakningen. Slangen, som var gigantisk forsøkte å spise en jente som lå å solte seg. Jeg er ikke spesielt begistret for noen for av orm/slanger, så jeg likte ikke å se den episoden.

I natt kom slanger i alle form og fasonger og hjemsøkte meg… Så fort jeg sovnet begynte jeg å drømme om slanger, og ingen av dem var spesielt “snille” for de var alle sammen ute etter å ta noen. Av en eller annen grunn var det ikke meg de var ute etter, og jeg kunne gå blandt dem uten at de enset at jeg var der. Andre mennesker ble bitt på de mest brutale måtene som finnes, mens andre ble klemt ihjel. At jeg ikke løftet en finger for å hjelpe noen av menneskene, bekymret meg en aning når jeg våknet etter hver drøm

Det som er litt merkelig, er at jeg fortsatte å drømme om det samme når jeg sovnet igjen, noe jeg aldri pleide å gjøre før… Den gangen jeg husket drømmene mine hver morgen. Jeg håper at jeg er ferdig med å drømme om slanger for denne gangen…!!

Husker du drømmene dine?
Hva drømmer du, søte hyggelig drømmer eller sånne ekle??

#drømme #drømmer #uhyggelig #ekle #skremmende #slanger #ormer #død #søte #sove #sommer #juli #søndag #blogg

8 kommentarer
    1. Ja vi drømmer nok hver kveld..men husker ikke alltid..før husket jeg ogsĂĄ mer en nĂĄ..men jeg ogsĂĄ drømte og husket drømmen i natt..jeg ble stoppet i ĂĄ smugle..menneske smugling..og jeg gjemte sønnen i hundeburet…hihih..noen ropte pĂĄ meg og ALLE viste hvem jeg var..sĂĄ hvorfor tok jeg sjansen! jeg var jo uglesett og de passet pĂĄ meg..forferdelig følelse nĂĄr de skulle undersøke bilen og det sĂĄ ut til at de ville slippe meg gjennom, men sĂĄ…pang..Du er tatt!! forferdelig følelse..hihih..hĂĄper du er ferdig med ormer og jeg med smugling..hihih ha en god kveld!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Hihi, ja vi får håpe at vi får en rolig natt nå, med bare søte og gode drømmer eller ingen i det hele tatt :o)) Ha en god kveld du også!

    3. Drømmer nok mer enn jeg aner. Men det er sjelden man husker hva man drømmer om lenge. Men jeg tror at visse ting fra virkeligheten er endel av hva man drømmer om. Og jeg lurer på om jeg drømmer i farger eller svart hvitt?

    4. Helge: Jeg drømmer definitivt i farger, kan ikke huske at jeg noen gang ikke har gjort det :o)) Virkeligheten har nok en innvirkning på de drømmene vi har, det er det ingen tvil om.

    5. Man skulle egentlig skrevet opp drømmen med en gang man våkner for den glemmes fort. Jeg drømmer både gode og vonde drømmer, og når man våkner etter en god drøm blir man litt skuffet over at det var en drøm, og lettet ved det motsatte. :o)

    6. Hanne Beate: Du er inne pĂĄ noe der… Man burde kanskje ha en blokk liggende ved siden av sengen, og hvis man da husker drømmen sin, skrive den ned med en gang. Huff ja, det er trist nĂĄr man har en fin drøm ĂĄ vĂĄkne opp ĂĄ innse at den ikke er sann… ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg