Instagram – den nye chatteportalen?

Jeg er som mange andre glad i å ta bilder, og legge de ut på sosiale medier. For det meste er det Instagram jeg bruker, hvor jeg kan dele mine bilder samtidig som jeg kan følge andre med samme interesser som meg. Dette er noe som gir meg stor glede, både det at andre liker mine bilder og alle de flotte bildene til de jeg følger legger ut.

For en stund siden begynte menn, tror jeg da, som ser ut til å være amerikanske med noe merkelige navn, å følge meg. Til og begynne med begynte jeg å følge dem også, men oppdaget veldig raskt at de ikke var ute etter å “bare” like bildene mine. Nei, disse karene var kun ute etter å begynne å chatte med meg på Instagram.

Jeg var ikke interessert i sitte å chatte med folk på andre siden av jordkloden på Insta, og forklarte høflig at jeg kun brukte dette til å dele bilder. Noen var OK med det, og jeg hørte ikke noe mer fra dem. Så var det de andre da… De ville ikke høre, og de ble etter hvert så innpåslitne at jeg måtte blokkere dem for å bli kvitt dem.

Fortsetter under bildet.

you plus me message on keyboard enter key
Licensed from: fotoscool / yayimages.com

De siste månedene har det bare blitt verre og verre… Nå er det ca 5 – 6 om dagen som begynner å følge meg, og som rett etter begynner å sende meg meldinger som. Hello beautiful med et hjerte, Thank you for allowing me to follow you, I just fell in love With you osv. Jeg har sjekket ut Instagram-kontoen til alle sammen, og det er bare noen få bilder som er lagt ut for maks en måned tilbake. Det er alltid noen bilder av et ungt barn sammen med dem. Om disse mennene er hva de sier de er eller om det er noe lureri bak vet jeg ikke…

Bare i dag har jeg blokkert 7 stykker, og helt ærlig så begynner jeg å bli ganske lei. Jeg har en åpen profil på Instagram, noe jeg har lyst til å fortsette med også.  Jeg var inne på tanken å endre profilbilde mitt til et med bare tekst, hvor jeg skulle skrive at dersom akkurat “DU” velger å følge meg bare for å chatte…, glem det!!

Litt nysgjerrig på hvorfor jeg får så mye av dem, og det er ikke for at jeg er så VAKKER, men kanskje det er de hæsjtagene jeg bruker som de hekter seg på??

Er du på Instagram?
Er du også plaget av at ukjente menn/personer som vil chatte på Instagram?

#instagram #chatteportal #chat #plagsomt #irriterende #omsvermet #lei #sommer #juli #tirsdag #blogg

24 kommentarer
    1. Eg er på instagram, men har aldri opplevd noko slikt, heldigvis. Derimot på Facebook er det stadig amerikanske menn, militære med medaljer i hopetal og andre er arkitekt, osv, som vil ha kontakt. Dei er heldigvis lette å fjerne.

    2. Jeg er på instagram, følg meg gjerne 🙂 (monicaeide76) aldri opplevd chatting der men opplever rare profiler som følger meg.. profilbildene pleier da å være av lettkledde damer, Med ingen bilder på sin konto.. men følgeren viser ikke hvis jeg blar meg gjennom følgelisten..?! Men facebook derimot.. der dukker det opp chattesyke mannfolk…

    3. Jeg er på insta. men får heldigvis ikke slike der. På Face får jeg derimot mange, ofte såkalte eks-militære, kristne, gjerne avbildet med barn / barnebarn. I realiteten kan de være hvem som helst, det finnes selskap som driver bare med slikt, å skape liksom-kjærlighet på nett. Hvert år sender ensomme norske menn – og kvinner – over millionbeløp til bedragere som de tror er forelsket i dem. Så vil du ha et godt råd: Bare slett dem, og svar dem ikke. Det er stort sett alltid bare juks.

    4. Ikke fått på instgram..men et par tre henvendelser på Fb… Hadde ikke villet svart på noe slikt…men det ser jeg at du ikke gjør heller…

    5. Jeg er jo ikke så aktiv på insta..men har aldri vært plaget med det…hihihh..men har vel mest bilder av hunder…og natur…men på fb har jeg fått noen sånne…jeg bare lar være å svare..så blir de borte…Kanskje drømmenmannen din er blant dem!!!? hihihihi

    6. Jeg er på instagram, og har lagt merke til noen merkelige kommentarer fra menn på noen av mine bilder hvor det står “cool” og veldig slike merkelige kommentarer som ikke har noe sammenheng i det hele tatt med det jeg har lagt ut. Utrolig irriterende!

    7. Oldemorbloggen: Vær glad du slipper disse innpåslitne herremennene, hvis det er det de er da. Jeg får også en del på Facebook, men ikke så mange heldigvis. Jeg tenker at hvis jeg får disse, kan jo også barn få dem å det er ikke bra. Jeg fjerner dem ved å blokkere dem, men fikk tips om at jeg kanskje burde rapportere dem.

    8. Har ikke opplevd på Insta nei…..tror jeg ikke. Følger ikke like godt med hvem som begynner å følge meg der.På fb derimot har det dukka opp, både militære og lettkledde damer…..må se passe tve ut antakelig :)). Jeg bruker fjerne folk jeg ikke vet hvem er, så slik slipper jeg mer problemer med slikt.

    9. Monica: Å ja, jeg får en del lettkledde damer også, og mange av dem vil gifte seg med meg, hihi!! Når det gjelder disse mannfolkene, så lurer jeg på om de er like kjekke de som sitter bak å taster, som de er på bildene! Fikk tips fra en kompis, som sa at jeg burde rapportere dem… Jeg har bare blokkert dem så lang :o)) Forresten så stakk jeg innom Instagramkontoen din og begynte å følge deg :o))

    10. Hege Kristin: Jeg har sluttet med å svare… Gjorde det med noen få i starten, og noen av dem ble etter hvert så plagsomme at det sluttet jeg fort med. Veldig irriterende hele greie syntes jeg!

    11. Myriam: Ingen fare, jeg er så misstenksom at her går det ikke en krone ut av min konto til ukjente personer på nettet :o)) På Face fikk jeg venneforespørsel fra 3 personer med forskjellige navn, men det var akkurat samme profilbilde. Så at det er profesjonelle bak dette her er helt sikkert. Jeg håper bare ikke at disse gir seg på de barna som også som er på Instagram, for denne chatten er helt skjult for andre enn de som chatter sammen.

    12. Victoria Larsen: Nei, det nytter ikke å svare på disse henvendelsene, for man vet ikke hvem som sitter bak. Kan godt være, og er mest sannsynlig, ikke en enkelt person.

    13. annebe: Jeg er Madam Misstenksom, så jeg stoler ikke på at disse personene er den de prøver å utgi seg for. Har fått noen på Face også, men der tok dem på fersken i fjor. Jeg fikk 3 venneforspørsler fra forskjellige menn, ikke samtidig, men det var samme profilbilde på alle sammen. Så man må være kritisk!

    14. Jessica Kristiansen: Jeg er jo veldig glad i Instagramkontoen min, og elsker å dele bildene min, så jeg syntes dette er veldig irriterende. Men det er vel noe man må venne seg til om man skal være på sosiale medier!

    15. dvergpinschere i mitt hjerte: Hihi, drømmemannen er neppe blant disse karene her, for jeg tenker at dette ikke er enkeltpersoner men et firma som sitter å chatter for å myke opp klientellet. Så kan de begynne å be om penger. Akkurat det har jeg vel ikke noe bevis for, bare kan tenke meg det!

    16. frodith: Jeg får også noen damer, hvis det er det de er da, som vil gifte seg med meg. Jeg har hatt lyst til å spørre dem om de trenger briller, for de må jo se forskjell på kvinner og menn :o))

    17. Charlotte: Ja mange av kommentarene de kommer med, passer ikke til bildene så man skjønner fort at det er noe som ikke henger på greip. Som du sier, veldig irriterende… Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å blokkere og rapportere!

    18. BforB: Disse meldingene på Instagram er ganske skjult, og ikke så lett å oppdage. Første gangen jeg fikk en, så jeg den, men da jeg skulle finne den igjen klarte jeg det ikke med en gang. Jeg fjerner dem også nå, men når man får mellom 5, 6 og 7 om dagen blir man litt lei….

    19. Jeg er ikke på Instagram men på Fb, og der får jeg venneforespørsler fra amerikanske menn og andre ukjente. Jeg sletter alle jeg ikke kjenner, uansett hvor de kommer fra, for jeg ser ikke noe poeng i at de skal se alt jeg legger ut. Slitsomt med sånt!

    20. Hanne Beate: Jeg får også noen “kjekke” amerikanske menn på Fb, men de venneforespørslene avslår jeg med en gang. I går testet jeg en av de som sendte meg melding på Insta, hvor jeg høflig sa at det var hyggelig at han sendte meg kompliment, men jeg var ikke interessert i å chatte med ham. Han eller hvem det nå var overså det å sendte meg tre meldinger med mer komplimenter… Han ble da raskt blokkert!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg