BrÄstopp

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men nÄr jeg fÄr lÞnningen inn pÄ konto liker jeg Ä betale unna alle regningene mine med en gang. Vet mange lar regningene betales fortlÞpende nÄr de har forfall, men da fÞler jeg at jeg mister kontrollen over hvor mye som stÄr pÄ konto.

De fleste regningene mine kommer pÄ e-faktura, mitt eget valg, med noen unntak. Et av disse er Telia fakturaen min, som gÄr som avtalegiro. Alt dette har gÄtt helt knirkefritt til nÄ, hvor det plutselig ble brÄstopp pÄ nevnte faktura. Jeg hadde helt glemt at det er satt en grense for hvor stort belÞp som kan belastes pÄ avtalegiroen, og da jeg byttet til en ny mobiltelefon i forrige mÄned ble denne fÞrste regningen mye hÞyere enn det jeg pleier Ä ha. Enden pÄ visen var jo at betalingen ble stoppet pÄ grunn av maksgrensen
.

Phone bill
Licensed from: phovoir / yayimages.com

Jeg trodde fÞrst at banken mÄtte endre maksgrensen, men etter Ä ha romstert inne i nettbanken en stund, fant jeg ut at dette kunne jeg heldigvis ordne selv med noen tastetrykk. Det er sÄ greit at man kan fixe og ordne selv, mange av de tjenestene som fÞr krevde en papirmÞlle fÞr andre utfÞrte oppgaven.

Liker du Ä klare diverse tjenester selv pÄ nettet, eller foretrekker du at andre utfÞrer dem for deg?

#regninger #brÄstopp #grense #faktura #stoppet #telia #nettbank #selvbetjening #sommer #juli #onsdag #blogg

6 kommentarer
    1. Jeg har alt til trekk pĂ„ forfalls dato..de skal ikke fĂ„ renter som jeg kan fĂ„..er jo snakk om lite for oss vanlige forbrukere..men litt blir det i lĂžpet av Ă„ret…(dette lĂŠrte jeg av en Ăžkonom) Jeg likte ogsĂ„ Ă„ vite hva jeg hadde Ă„ rutte med..men sĂ„ kommer regninger i hytt Ă„ pine..hihi..NĂ„ ligger jeg i forkant..sĂ„ har alltid penger til hele mnd pĂ„ regningskontoen..sĂ„ passer jeg pĂ„ fylle pĂ„ den..sĂ„ vet jeg hva jeg har utenom..sĂ„nn ca ihvertfall.. JA deilig Ă„ kunne ordne mye selv..Bare man kan tingen..sĂ„ gĂ„r det bra…

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Det viktigste er Ă„ finne en lĂžsning som passer for en selv. Jeg prĂžvde det der med Ă„ trekke de pĂ„ forfall, men da gikk jeg helt i surr Ă„ det holdt pĂ„ Ă„ gĂ„ helt galt…

    3. Jeg har litt pĂ„ automatrekk, men det meste mĂ„ jeg ordne sjĂžl. Jeg liker det best for da har jeg mest “Kontroll og oversikt”. Det er sĂ„ fort gjort Ă„ glemme et automat – trekk, og sĂ„ stĂ„r man der i butikken mens det lyser “ikke godkjent” pĂ„ kortautomaten. Det har jeg opplevd noen fĂ„ ganger, og det er sĂ„ pinlig at det vil jeg helst unngĂ„!! Jeg har jo “MasterCard”, sĂ„ det lĂžser seg jo hvis butikken tar i mot det, men jeg kan altsĂ„ ikke FORDRA Ă„ stĂ„ der som et annet rotehue!!

    4. karidansen: Veldig greit Ă„ ha litt kontroll pĂ„ hvor mye som stĂ„r pĂ„ kontoen. Jeg har ogsĂ„ stĂ„tt i butikken for Ă„ betale, og det var ikke nok til Ă„ dekke det jeg skulle kjĂžpe… Pinlig!

    5. frodith: FÞr syntes jeg det var skummelt nÄr jeg mÄtte ordne ting pÄ nettet, men nÄ syntes jeg det er helt greit. Tror vi mÄ bare venne oss til at det blir et krav at vi gjÞr mer selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg