Et lite barndomsminne

Nå på formiddagen satt jeg å leste igjennom innleggene til de bloggene jeg følger fra i går, og kom over Toini sitt innlegg hvor hun blant annet skriver om vannliljer. Du kan lese innlegget og nyte de flotte bildene hennes HER.

Tankene min gled da tilbake til barndommen min, og sommerferiene jeg hadde den gangen. Et minne som plutselig kom, var når jeg en sommer var med en barndomsvenninne og familien hennes ut på hytta deres. Jeg er litt usikker, men jeg mener at den lå ute i Tomter. Like ved hytta var det en vakker innsjø, hvor vi badet og rodde ut med båten. Hvor gammel jeg var vet jeg ikke, men jeg var nå i alle fall såpass stor at jeg kunne svømme veldig godt allerede.

Historien fortsetter under bilde, som jeg selv har tatt :o))

En av dagene var vi ute med båten, venninnen, broren hennes, deres utrolig kjekke fetter, og jeg. Vi rodde langs hele vannet og koste oss i det fine været. Guttene var eldre enn oss, og de hoppet fra båten og svømte rundt og jeg ville jo ikke være noe dårligere jeg heller. Til store protester fra venninnen bestemte jeg meg for å svømme tilbake til brygga. Akkurat det var nok for å vise meg litt for den kjekke fetteren, hihi.

Da alle kom tilbake til brygga husker jeg at jeg fikk en vannlilje av den kjekke fetteren. Ikke bare blomsten, men han hadde dukket ned å brukket den av nesten nede ved bunnen. Jeg husker at hjertet dunket ekstra hardt, og jeg rødmet fra halsen og helt opp i pannen. Det var nok den aller første korte sommerforelskelsen det 💖

#barndomsminne #hyttetur #robåt #svømme #bade #forelskelse #sommerforelskelse #vannliljer #minner #glede #sommer #juli #søndag #blogg

6 kommentarer
    1. SÃ¥ flott fortelling, og flott bildet! og takk for at du linker til meg! Jeg tror jeg aldri har sett rosa vannliljer i virkligheten..de var jo super søte…:-)

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk og bare hyggelig :o)) Jeg må jo innrømme at disse fine rosa vannliljene ble foreviget i Botanisk Hage, for ute i naturen har heller ikke jeg sett dem :o))

    3. Søtmonsen ): Tusen takk :o)) Det rare er at det er bare minnet om hendelsen som er igjen, jeg husker egentlig ikke hvordan han så ut lenger. Bortsett fra at han var veldig sommerbrun, og hadde brune øyne, hihi!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg