Femte feriedag – Apollo HÃ¥rsenter

Før jeg startet ferien bestemte jeg meg for at jeg skulle sette alarmen på tidlig hver morgen, og så langt har jeg faktisk gjort det. Jeg har vært på farten hver eneste dag, så sjansen til å ligge å dorme meg har ikke vært til stedet ;o))

I dag var jeg opp i otta igjen, ikke like tidlig som jeg skulle ha vært, men allikevel ganske tidlig. Jeg hadde avtalt med Bestisen å bli med til Apollo Hårsenter for å fjerne resten av håret hennes, og få tilpasset parykken. Hun hadde time kl 9 når  salongen åpnet, og jeg hentet henne 5 minutter før og da hun bor rett ved rakk vi timen akkurat :o))
 

Morning coffee
Licensed from: alenkasm / yayimages.com

Noen kaffe rakk jeg ikke før jeg løp ut av døra hjemme, men vi fikk servert henholdsvis kaffe og varm sjokolade mens vi ventet på at Annette skulle bli klar. Det er noe ekstra godt med den aller første kaffekoppen om morningen, den smaker sååå godt :o))

Til de som lurer, så har jeg fått love til å legg ut disse bildene på bloggen.

Når håret til Bestisen først begynte å falle, gikk det veldig fort til det nesten ikke var noe igjen. Jeg har jo sett henne hver dag, og har sett forandringen fra den ene dagen til den andre. I dag var det veldig lite igjen…. Annette startet med å vaske hodebunnen før hun tok fram barbermaskinen, og fjernet de siste fjonene.

Her var alt borte, og Bestisen ser faktisk ganske kul ut der hun sitter :o)) Parykken hun valgte sist gang hun var der, var faktisk ganske fin som den var, men den skulle klippes til litt å fixes på før den var klar. Den ble dampet for å holde på skillen og frisyren etter den ble klippet til.

Etter å ha blitt stylet og stelt med kom Bestisen ut med en fix og flott frisyre :o)) Jeg syntes det nye håret hennes passer midt i blinken, når det gjelder farge og fasong :o))

Jeg filmet også da lokkene falt, men det er ikke en film som skal publiseres. Det var mer for å dokumentere hendelsen for Bestisen.

Etter at Bestisen var ferdig hos Apollo, dro vi bort til Strømmen Storsenter for å handle litt. Etterpå gikk vi bort på Al Dente og spiste litt lunch, og til min store glede var utvalget i disken mye bedre enn sist gang vi var der. Jeg er redd jeg var mer opptatt av mobilen min store deler av samtalen, så jeg datt ut med jevne mellomrom. Før vi dro hvert til vårt var vi en snartur innom Coop Mega på Metro Senteret, for å handle fredagshandelen.

Når jeg kom hjem igjen ventet en haug med tøy på meg som måtte brettes og legges bort. Jeg satte på en ny maskin med sengetøy, og så slang jeg meg på senga…. Hadde egentlig ikke tenkt til å sove, nei da, jeg skulle bare slappe av litt jeg. Tror jeg sovnet med det samme hodet mitt traff puten, og jeg våknet ikke igjen før lenge etter at vaskemaskinen var ferdig… Jeg hadde ikke noe annet fore, så det var ikke så farlig akkurat :o))

#fixogfin #frisørdamen #apollohårsenter #nytt #hår #parykk #strømmen #storsenter #aldente #lunch #Coop #mega #metro #sove #hvile #slappeav #sommer #juli #fredag #blogg

6 kommentarer
    1. Så flott hun ble! De er jo så fine de nye parykkene..ser ikke at det er det! Nå er det gjort..og en ny epoke begynner!

    2. hverdagslivetivollen: Ja hun ble veldig fin, og er veldig fornøyd selv med reslutatet. Jeg må innrømme at før dette, så tenkte jeg at parykk var noe man kunne se på lang avstand. De var overfylt med hår, noe som alene fikk dem til å se unaturlige ut. Nå bruker de ikke så mye hår lenger, og man kan se hodebunnen som for oss som har vårt eget hår :o))

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Hun ble veldig fin med den nye parykken, men hun er også veldig fin uten. Det var godt for henne å fjerne de pjuskete fjonene i går, som fikk henne til å se 20 år eldre ut enn hun var.

      Da vi var på Strømmen gikk hun litt å fulgte med på om noen så på henne, om de stirret på håret hennes. Ikke en eneste person gjorde det, og da senket hun skuldrene igjen :o))

    4. fruensvilje: Nei de siste fjonene var ikke noe vits i å vente skulle falle. Hun var på et lite besøk her tidligere i kveld, og hun har ikke helt vennet seg til å gå med den parykken. Syntes fortsatt det føles litt som å ha på lue, og hun tok den av inne her. Hun er fin uten også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg