Sjette feriedag – helg – Nøtteliten

Vi har et par ekorn som holder til i skogen ovenfor, og som noen ganger sitter på vannbrettet å kikker inn. Andre ganger klatrer de så lett som bare det oppover platene på veggen. Da jeg kom hjem i går, sto to naboer å glante oppover veggen. Som den nysgjerrige personen jeg er, måtte også jeg glane. Å der oppe på gangtaket så jeg to fluffy ører som beveget seg frem og tilbake :o))

Jeg hadde noen varer som måtte inn i fryseren, så jeg fortet meg inn med dem… Så greip jeg iPhonen og gikk ut igjen for å se om jeg fikk noen bilder av den. Nøtteliten holdt fortsatt på oppe på gangtaket, og jeg listet meg så nær jeg våget uten å skremme den. Den kikket opp så jeg zoomet det jeg kunne, men helt klare ble jo ikke bildene.

Den ble skremt å forsvant, men jeg fant den igjen på vannbrettet hos de som bor på andre siden av inngangspartiet :o))

Det lønner seg ikke å ha vinduet på vid vegg, for da kan det hende at man får besøk av Nøtteliten. Jeg gjorde det, men ikke disse to som holder til her nå. På grunn av kattene har jeg kun i lufteposisjon, så sjansen for at vi får besøk av ekorn nå er ganske liten. Hva kattene hadde gjort om en av dem “hadde” kommet inn, vet jeg ikke.

Er det mye ekorn der du bor?

#ekorn #natur #nøtteliten #uteliv #dyreliv #naturen #sommer #juli #lørdag #blogg

10 kommentarer
    1. Den er o så fin, men hadde ikke ønsket å få den inn i stua nei… Vi bor i sentrum så har ikke sett noen her..men er trær og skog like ved.. så der kan det nok være noen :)) Kos deg med dagen videre <3

    2. annebe: Takk :o)) Vi har mye skog rundt her jeg bor, så her kan man se ekorn, grevling og nå sist reven som har mesket seg med måkeunger to ganger. Jeg får besøk av Bestisen, for en ettermiddag med fargelegging :o))

    3. Ekorn er ordentlig søte og veldig raske til å gjemme seg. Jeg bor også i nærheten av skogen, så har sett ekorn flere ganger. Ha en fortsatt fin lørdagskveld! :o)

    4. Sååå søt! og så morsomt å ha dem på besøk..ja kattene hadde vel jaget det om det kom inn hos deg..Nydelige bilder!

    5. frodith: Vi har mye skog rundt blokkene, og dessuten er det ikke mer enn 10 minutters gange fra Østmarka, så vi ser ekorn, grevling, rådyr og rev rundt her. De tre sistnevnte ikke så ofte, men de dukker opp nå og da :o))

    6. Hanne Beate: De to vi har rundt her, er litt sky men også veldig nysgjerrige.. Denne her var veldig nysgjerrig på meg i alle fall, og hva jeg holdt på med :o)) Ha en fortsatt fin lørdagskveld du også :o))

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) Huff, ja det hadde blitt litt av en jakt rundt hele heimen gitt… Tror nok jeg skal holde vinduene på en smal luftesprekk, så slipper jeg å oppleve det :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg