Syvende feriedag – helg – pÃ¥ besøk

Som jeg har nevnt tidligere har jeg hatt som mål denne ferien å komme meg opp ganske tidlig, uansett om det er ukedag eller helg. I dag lot jeg meg selv sove helt til klokken 9 før jeg krabbet ut av senga. Kattene mine var trøtte i dag, og de rørte ikke på et værhår før etter at morgenstellet deres var i ordnet.

Selv var jeg rask til å komme meg opp, fikk ordnet meg….

Jeg hadde en avtale med Terje og Matthew om å hente dem på T-banestasjonen kl 12:15, for så å dra videre til Bestisen. Matthew bor ikke lenger her i Oslo, men siden han er på besøk denne helgen avtalte vi at vi skulle møtes over en kopp kaffe. Normalt ville vi ha dratt til en kafe eller et spisested, men ettersom det kun er et par dager siden Bestisen hadde siste cellegift-kur blir hun fort sliten. Derfor bestemte vi at vi heller skulle være hos henne.

Lunch with a view
Licensed from: Baloncici / yayimages.com

Vi satte oss ut på balkongen og dekket på til en lunch med masse godt pålegg og rundstykker. Der satt vi å koooooste oss og skravlet i vei. Til og begynne med syntes jeg ikke det var så kjølig, men jeg måtte hente jakken min etter hvert. Det var så koselig å være sammen alle fire, for hvis jeg ikke tar helt feil har ikke Bestisen og jeg sett Matthew siden vi var på besøk hos han i Haugesund i november.

Tiden gikk jo så fort, og før vi viste ordet av det hadde klokken nærmet seg 17. For ikke å slite ut Bestisen helt fant vi ut til at det var på tide å dra mot Oslo igjen. Matthew skal hjem til Haugesund i kveld, og da var det greit at han fikk slappe av litt før han måtte avgårde igjen.

Jeg syntes egentlig ikke at jeg var så veldig sliten, men når jeg først kom hjem til meg selv så kjente jeg at jeg faktisk var det. Det har ikke blitt så mye alenetid for meg hittil i ferien, noe jeg har behov av fra tid til annen. I morgen derimot skal jeg ha en dag for meg selv, og det ser ut til at det skal bli tålig vær så jeg kan nyte litt balkongliv med Calendar girl :o))

#påbesøk #besøke #venner #treffes #lunch #lunchdate #ute #balkongliv #hygge #kos #væresammen #sommer #ferie #juli #søndag #blogg

10 kommentarer
    1. Flink du er til Ã¥ komme deg tidlig opp i ferien. Og nydelig utsikt Ã¥ spise lunsj til. HÃ¥per det gÃ¥r bra med venninnen din, skumle saker hun holder pÃ¥ med….
      jeg har to arbeidskollegaer som ogsÃ¥ er pÃ¥ det “kjøret” , men det virker som det gÃ¥r bra, heldigvis er det mange som blir frisk igjen.

    2. hverdagslivetivollen: Jeg liker slike dager sammen med gode venner :o)) Ja, jeg håper på balkongliv, men bok blir det uansett :o)) God natt til deg også.

    3. maiken: Kroppen har begynt å venne seg til å komme seg opp tidlig, og jeg får mer ut av dagen. Uvant men veldig deilig :o)) Det går faktisk veldig bra med henne, og som sier selv så har hun ingen bivirkninger, bortsett fra litt sliten de første dagene + litt ekstra smerter leddene. Med god støtte fra oss rundt så går dette bra det :o))

    4. Hyggelig dekket bord i flotte omgivelser! For en utsikt, nydelig! Det er jo meget trivelig å komme sammen over et smakfullt måltid og bare la skravla gå, med slekt / venner. Ser ut til at du har kost deg i ferien. Jeg er litt som deg, trenger alenetid innimellom, og ønsker ikke å ha så mye program. En nytelse å bare slappe av når en først har ferie. Jeg har heller ingen planer for morgendagen. Tar den som den kommer. Enda er det 14 dager til jeg må gå på jobb igjen, herlig!

    5. SÃ¥ lurt Ã¥ ta en rolig lunsj hjemme..er vel sÃ¥ koselig..og lettere Ã¥ snakke sammen ogsÃ¥… kos deg med en ny god dag!

    6. toveview: Vi har blitt en fin og sammensveiset liten vennegjeng, og vi har det utrolig morsomt og koselig sammen :o)) Tror alle egentlig har godt av å være litt for seg selv i blant, selv de som mener bestemt at de ikke trenger det. Nyt ferien videre du også, og ha en fin mandag :o))

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Det gÃ¥r jo sÃ¥ mye penger hvis man hele tiden skal spise ute, og vi fire har det egentlig like koselig hvor vi nÃ¥ enn er hen. Vi er ganske høylydte og tar nok litt plass, sÃ¥ det kan jo tenkes at andre gjester syntes at vi kan støye litt…., hihi!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg