Tiende feriedag – bare en snartur ut

Ferietid betyr ikke alltid at man skal reise av sted og oppleve noe, noen ganger drar man bare å handler litt. I dag har det blitt en sånn dag, og jeg har bare vært en tur nede på Bryn Senter. Ikke helt alene, Besisen kom en tur nedover for å bli med.

Etter å ha vært innom “Postkontoret” for å sende et brev, stakk vi opp på Al Dente for å spise en lunch og skravle litt. Når vi sto i kø for å legge opp mat på brettet, kom jeg i snakk med en eldre dame, og hun var skikkelig talatrengt å skravlet i vei. Det var bare hyggelig det altså 😉 Da jeg var yngre var jeg veldig sjenert, og det å snakke til fremmede mennesker skjedde ikke. Det har heldigvis forandret seg etterhvert som jeg har blitt eldre.

Sånn midt på dagen er rene pensjonisttreffet på Al Dente, ikke at det er noe galt med det altså – bare en observasjon. 

Etter at vi hadde lunchet ferdig tok vi oss en runde i øverste etasje og kikket litt i butikker… Det var ingenting jeg skulle ha, men jeg liker å gå rundt i butikker å kikke selv om jeg ikke handler. Vel, jeg hadde bestemt meg for å ikke kjøpe noe, men når vi kom innom Clas Ohlsson, kjøpte jeg faktisk turstaver. De kostet ikke mer enn 200,- og jeg har hatt lyst til å skaffe meg det ganske lenge. Om stavene får meg til å sprette opp bakken som ei fjellgeit igjen vet jeg ikke, men det hadde vært så kult om det var tilfellet, hihi!!

Før vi la Bryn Senter bak oss, var vi innom Meny å handlet inn noen småsaker…

Da jeg kom hjem var himmelen blågrå, og det så ut som det skulle bli et ordentlig tordenvær. Heldigvis dro skyene en annen vei, og vi fikk beholde sola. Det har blåst noe helt vanvittig, men det ser ut til at det har begynt å løye nå.  I morgen ser det heller ikke så ille ut på formiddagen, og det passer bra for da skal damene ut å oppleve nye ting 😊

#kortreist #shopping #handle #bryn #byrnsenter #lunch #aldente #clasohlsson #sensommer #august #onsdag #blogg

12 kommentarer
    1. En koselig dag skjønner jeg…men du..om du sliter med skuldre og nakke så snakk med fysioen din om det å gå med staver..Det ER fin trening, og kan være bra..men jeg opplevde at jeg fikk mer vondt i skuldre, og da gikk jeg feil…og fikk feilbelastning..så vær litt obs på det…men lykke til! tror ikke bakken blir lettere altså…hihihi.. ha en god ny dag!

    2. Det er mye salg her i byen, snusa litt på det her om dagen. Men så skjedde det at jeg mista ei tann eller fylling uten at jeg merka det – og jeg som hadde bytta time hos tannlegen. Det gjør heldigvis ikke noe vondt, det ble lite handling der og da på Gulskogen senteret. Men vet at det kommer noen kr på konto til uka og da roer alt seg her. Så da blir det bedre tid til salg. Tannlegen må prioriteres selv om det koster flesk. Koselig at dere hadde noen fine timer på Bryn senter.

    3. Koselig med slike småting som å titte litt og ta en kaffe ute :)) Skulle vært artig å sett deg i fullfart oppover bakkene som et lyn med nye staver..hehe…

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Så bra du nevnte det med stavene og terapeuten min. Jeg skal ta de med meg, når jeg skal til han på mandag. Da kan han hjelpe meg å stille de inn i riktig høyde. Jeg mener selv at jeg har funnet riktig høyde, men det kan nok hende at han er av en annen oppfatning :o))

    5. Helge: Bryn Senter er ganske lite, men stort nok til at man kan klare å være der noen timer, hihi!! Æsj, så kjedelig med tanna di… Håper det bare var en fylling da, for lommeboka di sin skyld! Det er litt merkelig det der med salg… Det er alltid når jeg ikke har råd til å handle uansett…..

    6. annebe: Hehe, jeg ble en gang kalt for Vera Lyyyynet, men jeg tviler på at jeg klarer å leve opp til det nå, knis!! Fikk tips fra Toini om å ta stavene til terapeuten min, for at han kan hjelpe meg å stille dem inn til rett høyde. Ellers kan de ende opp med å gjøre vondt verre for armene mine!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg