Tjueførste feriedag – ferdigmat

Det er vel ingen hemmelighet at jeg ikke alltid liker å stå å kokkelere på kjøkkenet, og da er det greit å ha noe ferdiglaget å ty til. Her i Norge er Fjordland og lignende veldig dyrt, så det er ikke ofte jeg kjøper det men det hender.

Da vi var i Sverige for litt over en uke siden, kjøpte jeg med meg noen ferdigretter hjem. For 70,- fikk man tre valgfrie retter, og jeg kjøpte da med meg 6 stk hjem. Det var fisk, kylling og oksekjøtt med tilbehør.

I dag viste jeg ikke hva jeg skulle ha til middag, og tok meg en runde i fryseren for å se hva som fristet. Da kom jeg over denne som kom fra Findus, fisk med mandeltoppen, erter og potetmos. Det har blitt mye kjøtt i det siste, og det fristet med en fiskemiddag :o))

Jeg har ikke mikrobølgeovnen, men disse rettene går like fint å tilberede i vanlig stekeovn. Bunnen er av papp, og bruker man ovn som jeg gjorde er det bare å ta av plasten før man setter den inn. Retten skal stekes mellom 35 – 45 minutter avhengig av ovnen. Jeg lot den bare stå i 35 minutter, for jeg var litt redd for at den skulle bli tørr. Alt var glovarmt igjennom, men toppingen på fisken var ikke sprø… Akkurat det gjorde ikke meg så mye!

Hender det du også tyr til ferdigmat?
Har du prøvd denne varianten noen gang?

#ferdigmat #mat #middag #fisk #mandel #potetmos #erter #Findus #sundt #godt #sensommer #august #søndag #blogg

8 kommentarer
    1. Jeg liker de ferdigrettene jeg…og som nødmat er det helt topp..Toppingen blir vel ikke sprø i mikro heller vil jeg tro..men mat er mat..så nydelig ut! og delikat… Kan nok hende det blir noen sånne her også nå..som sønnen har flyttet ut…hihih

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg er ikke så begeistret for å stå lenge på kjøkkenet. Er jeg sulten, vil jeg ha maten ganske kjapt. Da er det greit med ferdig retter…. Eneste gangen jeg får i meg gammel og god husmannskost, hihi!

    3. Hanne Beate: Første gangen jeg smakte en ferdigrett, må jeg innrømme at jeg ble overrasket hvor godt det var… Det er synd at det koster så mye her hjemme, men når man har tilgang på det samme i Sverige til en lavere pris så går det jo :o))

    4. elisebr: Det var veldig godt, og her om dagen testet jeg ut en av de andre rettene jeg hadde kjøpt. Thai kylling med curry, ris og bambussaus. Utrolig godt det også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg