Tjuefjerde feriedag – Ikke nÃ¥ igjen…

Hvert år i slutten av august måned får jeg innkalling til årskontroll m/vaksine av kattene… Jeg vet jo at brevet kommer, men jeg får hjertebank hver gang jeg åpner postkassen å ser det ligger der. For det er en av de tingen i løpet av et kalenderår, som jeg helst skulle ha sluppet å gjøre, men som jeg må for at der så viktig….

Ingen av kattene er spesielt begeistret for å dra til dyrlegen, nei det er forresten feil… DE HATER DET.

Når dagen kommer og mine firbente koseklumper skal inn i reiseburene sine, er de ikke lenger noen koseklumper. De har plutselig blitt forvandlet til to sinte skapninger, som freser og knurrer og stritter i mot det de kan. Jeg jobber som en helt for å få de inn i burene, og blir ofte både svett og varm i toppen mens jeg holder på… Nå skal de sies at Vinja er litt enklere å ha med å gjøre enn Ronja, men på ingen måte lett allikevel 😵😵😵

Vi har time hos dyrlegen på fredag formiddag, og for at de kanskje skal venne seg til reiseburene å ikke lage for mye oppstyr, har jeg allerede vært å hente dem. Da jeg kom inn med dem, løp Vinja og gjemte seg i skapet og Ronja forsvant ut på balkongen. Jeg lot dem bare være, og satt meg til å lese avisen i stua. Litt etter kom de inn i stua igjen, snuste på burene og gikk rundt dem. Inn gikk de ikke, men jeg lever jo i håpet 😉

Jeg er neppe den eneste som har dette problemet….

#katter #problemer #nekter #reisebur #dyrlegen #Ã¥rskontroll #vaksine #sensommer #august #onsdag #bloggl

12 kommentarer
    1. Mange mennesker har tannlegeskrekk og noen katter har dyrlegeskrekk. Det er kanskje ikke sÃ¥ mange likhetstrekk der eller? Men dette mÃ¥ til, pÃ¥ katter kan det komme baterier som kanskje kan gjøre skade over tid osv… Enda bra at det ikke er oftere..

    2. Ish..ja..katter som da ikke er vant til Ã¥ være ute heller..sÃ¥ blir det ekstra skummelt…lykke til!

    3. De skjønner nok hva de skal ut pÃ¥. Vi hadde melkekuer før, og hadde besøk av dyrlegen iblant. Da hunden vÃ¥r var valp fikk den vaksine her hjemme, og den ble aldri godvenn med den dyrlegen etterpÃ¥, – kjente igjen bilen nÃ¥r han kom. Lykke til imorgen! :o)

    4. Hanne Beate: Tusen takk :o)) Ettersom vi aldri reiser noen andre steder, sÃ¥ forbinder de jo burene med noe som ikke er gøy… Det ordner seg nok denne gangen ogsÃ¥, selv om det blir sirkus i morgen tidlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg