Ronja og Vinja pÃ¥ luftetur…

Som jeg skrev om for et par dager siden, var vi hos dyrlegen til den årlige sjekken… Hun konstaterte jo noe jeg har vist en stund at Ronja dessverre veier alt for mye, og trenger å gå ned i vekt. Så nå blir det strengere regler når det gjelder foringen, og så må frk Pus ut å røre på seg ute… Det blir nemlig for lite mosjon her inne, så jeg har bestemt at nå skal både Ronja og Vinja ut på luftetur, helst da hver dag!!

I går tok jeg med meg Ronja ut på formiddagen, og det gikk vel sånn passe… Hun gikk ikke så veldig mye, men jeg stresset henne ikke med det heller. Lot henne for venne seg til lyder og lukter. Hun var nysgjerrig og så ut til å trives med å komme ut, så da ble det en tur ut i dag også. Etterpå fikk Vinja seg en luftetur også.

Ronja:

Ronja syntes at gresset var veldig skummelt med en gang, men så fant hun ut at det var i grunnen ganske godt å ligge litt å lytte til alt som skjedde rundt henne :o))

Blomsterbedet måtte jo også undersøkes, og så var det jo en humle der… Ronja hadde nok veldig lyst på å fange den, men den stakk av gitt :o)) Plutselig ville hun ut å gå på tur, og hun gikk med halen i været før meg nedover noen trapper mot stikkveien til gaten. Plutselig kom Hanne og Mira (hund), og vi stoppet å pratet på avstand. Mira bjeffet høyt å ville bort til Ronja, men fikk ikke det. Trodde kanskje Ronja ville bli redd, men nei da… Hun stirret bare på Mira med etsåntjegbryrmegikkeomdeg blikk. Flinke jenta mi det som ikke ble redd hunden 💖

Vinja:

Vinja overrasket virkelig, for hun er en forsiktig pus… Sist gang jeg var ute med henne så dro hun magen bortover bakken, og ville nesten ikke gå. I dag sprang hun bortover gressbakken, og undersøkte alt hun kom over :o))

Nå var det vel ikke meningen at mamsen skulle være med på bildet, men dette var det beste bilde av Vinja å da får skyggen min bare snike seg med da. Vinja likte seg også godt inni blomsterbedet, og holdt seg der til å begynne med. Etter hvert løp hun bortover med mamsen på slep, hihi!

Når de hadde vært ute bort i mot 30 – 45 minutter hver ville de inn igjen, og det var ikke så vanskelig å få de med inn. Bare skjønne at det var midterste oppgangen vi skulle til. Vi hadde en liten diskusjon rundt det, inntil de skjønte det, hihi!! 

Om det er for å slippe å gå ut igjen, eller det er for å passe på båndene vet jeg ikke. Ronja har nå i alle fall lagt seg opp på haugen, og der har hun sovnet :o))

Nå skal de få lov til å slappe av å nyte resten av dagen inne, og hvis de ikke maser om å komme ut en tur til så venter vi til i morgen formiddag ;o))

#katter #luftetur #utpåtur #utpåturaldrisur #ronja #ronjathecat #vinja #vinjathecat #uteliv #minekatter #sensommer #august #søndag #blogg

20 kommentarer
    1. Tone V. Vinningland: Ja dette gikk sÃ¥ bra at vi skal pÃ¥ tur i morgen ogsÃ¥ :o)) Det eneste er at jeg mÃ¥ investere i et nytt bÃ¥nd til Vinja, for de hun har passer mer til kattunger…

    2. Ja en mÃ¥ passe pÃ¥ helsa og kiloene til dyra ogsÃ¥..hehe.. SÃ¥ bra at du sÃ¥ at kattene ble mer vant til “utelivet”etter hvert… sÃ¥nn er det jo med oss ogsÃ¥.. man mÃ¥ venne seg til nye ting :)) Koselige bilder <3

    3. annebe: Tusen takk :o)) De spiser det samme disse to, og Ronja legger pÃ¥ seg bare hun gÃ¥r forbi matskÃ¥len, mens Vinja er like slank…. Ja, det koste seg ute etter hvert… Bare synd at jeg mÃ¥ lufte dem hver for seg, men det gÃ¥r pÃ¥ denne mÃ¥ten ogsÃ¥ :o))

    4. Et nytt liv for disse to nÃ¥r de fÃ¥r smaken pÃ¥ utelivet….:) Jeg synes det er flott de fÃ¥r være litt utekatter…..
      jeg gikk med bÃ¥nd pÃ¥ mine da de var smÃ¥ for Ã¥ lære de omrÃ¥de og at de ikke skulle gÃ¥ seg bort før jeg slapp de ut pÃ¥ egenhÃ¥nd , og det verste var de andre kattene her, det ble noen litt “skumle” situasjoner

    5. Det må jo være kjempe spennende for dem! og de trenger jo litt stimuli..så det var nok topp!! Koselige bilder!!

    6. Bra at kattene er pÃ¥ tur innimellom. Mye dufter nÃ¥ om dagen og sikkert mange innsekter de kan leke med. Bra med strenge regler nÃ¥r det gjelder foring av katter – det er pÃ¥ mange mÃ¥ter som med oss mennesker. Her venter drømmeland. Ha en fin kveld.

    7. maiken: Ja de koste seg veldig på turen i dag, og det blir nok mange flere heretter :o)) Skal de være ute, må de være i bånd eller får de ikke lov for borettslaget. Jeg hadde nesten trodd de skulle være mer nervøse, men det skjedde heldigvis ikke :o))

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg skulle ha gjort dette for lenge siden, men… Selv om det blitt tumulter nÃ¥r de skulle inn igjen, sÃ¥ stortrivdes de med Ã¥ være ute. Mange nye lukter, og spennende lyder. Ronja peila seg ut noen smÃ¥fugler, men de fløy høyt opp i treet til hennes store irritasjon, hihi!!

    9. frodith: Hun trenger virkelig å bevege seg, men jeg må ta det litt forsiktig i begynnelsen. Ikke stresse henne, la henne få venne seg til utelivet. Hun pilte hit og dit, så hun beveger seg fint i blant busker og kratt, hihi!!

      Jeg håper jo at dette igjen skal gjøre at det også blir lettere å ha de med meg, reise bort og så videre. Da kan de sitte fastspent i baksete uten buret.

    10. Helge: Ja de har så godt av dette, og etter som de er vant med å være ute, blir det lettere å ha de med seg også. Mange humler og sommerfugler som de jaktet litt på :o))

    11. BforB: Nei de har ikke gått i bånd på mange år. Var veldig spent på hvordan det ville gå, men det gikk mye bedre enn jeg trodde. kanskje de skjønte at dersom de skulle få komme ut, måtte de ha bånd på seg ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg