🎶 Kim Larsen lun musikk i regnvær 🎶

For noen dager siden fortalte jeg at jeg skulle på utekonsert med Kim Larsen, som skulle holdes utenfor Lillestrøm Kulturhus. Jeg håpet jo i det lengste at det skulle være oppholdsvær, men det hjalp lite med å krysse fingrene og håpe gitt for regnet kom det.

Det var opphold helt til jeg kom fra jobben, og satt meg til å spise litt… Så begynte det å sildre ned, ikke mye bare sånt fint regn. Valgets kvaler var da, hva skulle jeg ha på meg… Valgte til slutt den rosa litt tynnere vindjakken, noe som senere på kvelden skulle vise seg å være et dumt valg. Jeg ble nemlig klissvåt 😵

Ettersom det ikke er så enkelt å få parkert på Lillestrøm, kjørte jeg til Anne og parkerte bilen hos henne. Så ruslet vi ned på bussholdeplassen og tok bussen til Lillestrøm. Det tar ikke lang tid, og så stopper bussen rett på andre siden av gaten omtrent fra Kulturhuset. Vi var ganske tidlig ute, og fant oss en plass bakerst, rett nedenfor teltet hvor de hadde utstyret som sørget for lyd og lys til konserten. Der hadde vi noe å lene oss til, og dessuten så vi fint ned på scenen.

Mange sto i ly av trærne inntil en kort stund før konserten skulle begynne, ettersom regnet silte jevnt og trutt ned. Akkurat der vi sto ble det etter hvert der folk gikk når de skulle på toalett eller skulle ha seg mer å drikke. Det gikk for det meste greit, bortsett fra en gang hvor en dame riktig trampet på ene foten min. Noe som gjorde så vondt at jeg skrek ut, og damen ble helt fortvilet hun stakkars å ba om unnskyldning flere ganger. Det er jo sånt som kan skje når man står trangt.

Bildene jeg tok er ikke mye å skryte av dessverre, for ettersom vi hadde valgt å stå bakerst så ble de utydelige når jeg zoomet. Kunne ha tatt med kamera, men siden det regnet ville jeg ikke det. Tror ikke det er vanntett gitt.

Kim han startet konserten med en av favorittene, og de andre kom som perler på en snor. De fleste av de låtene jeg bare elsker hadde han tatt med. Jeg sang av full hals til alt sammen, selv i de passasjene jeg ikke helt kunne. Ettersom jeg alltid går med ørepropper på konserter hører jeg ikke selv hvordan jeg høres ut, men jeg går ut fra at det ikke er så vakkert. But who cares, så lenge man koser seg og har det gøy….!!

De aller fleste som hadde møtt opp til konserten var voksne mennesker, rundt min egen alder. Nå skal jeg ikke være atal mot de som er yngre, men på mange av de andre Kim Larsen konsertene jeg har vært på lager de kvalm. Ikke alle, men en del av dem er så overstadig beruset at de ikke har noe særlig kontroll over armer og ben. Ytterst i armen sitter jo som vi alle vet hånden, og i den har disse berusede menneske gjerne en øl. Denne ølen, forblir dessverre ikke i glasset men finner veien ned over nakken, i hode eller andre steder på meg og andre som står i nærheten. Det liker jeg dårlig. Folk må gjerne drikke og bli litt ekstra blide på konserter, noe jeg gjerne gjør selv også når jeg ikke må kjøre bil. Men de må ikke bli så fulle at de ikke klare å holde drikkevarene oppe i glasset sitt.


(Jeg spurte Anne om jeg fikk lov til å poste dette fine bildet av oss, og det syntes hun var greit)

Som jeg fortalte regnet det jevnt og trutt hele kvelden, og den tynne vindjakken jeg hadde valgt å ta på meg holdt ikke regnet ute. Nei, den ble etter hvert veldig våt, og det ble også skjerfet, genseren jeg hadde under samt BH’n min. Så jeg ble ganske kald utover kvelden. Jeg hadde brukt en reel dose med hårlakk i håret, noe jeg angret bittert på når vannet sivet igjennom hetten. Hadde dette vært for en 10 – 20 år siden, hadde jeg nesten fått et anfall men nå så blåste jeg “nesten” i det.

Jeg storkoste meg under hele konserten, og regnet klarte ikke å ødelegge den fine opplevelsen. Det var stort å komme på Kim Larsen konsert igjen, for det var så lenge siden jeg hadde vært med på det nå. De siste årene har han vært alle andre steder i Norge, men ikke her i nærheten av der jeg bor.

Jeg har mange favoritter, men det er en sang som jeg er mer glad i enn noen annen. Det er “De smukke unge mennesker”, og den vil jeg dele den med dere. Opptaket jeg har valgt er av noe eldre dato, men det forringer ikke musikkopplevelsen :o))

Har du vært på en konsert i det siste, eller hatt en fin musikkopplevelse?

#musikk #musikkopplevelse #kimlarsen #konsert #utekonsert #lillestrøm #lillestrømkulturhus #regnvær #våt #kultur #sensommer #august #torsdag #blogg

12 kommentarer
    1. Var nok gøy å høre på og oppleve :)) Men å stå ute og være våt og kald er ikke så kos.. også bli tråkka på også..uff.. men bra du koset deg uansett :)) Moro å se bildene og fin den sangen :)) Fine jenter/damer på konsert også <3<3

    2. annebe: Tusen takk :o)) Jeg klarte å glemme at jeg var våt, og konsentrerte meg om sangene :o)) Ikke like deilig etterpå når jeg satt på bussen, prøvde å varme meg med en kopp kaffe, men det hjalp ikke helt.

    3. Så BRA dere koste dere! selv med regn! ish..men så lenge man koser seg, så gjør jo ikke det noe…ha en god rolig kveld i kveld!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Kim Larsen klarte å få meg til å glemme at jeg var både kald og våt. Han kom med så mye fine låter, både nye og gamle ?? Våknet med feber, sår hals og nesten ikke stemme i dag, men det tror jeg ikke er noe som blir i kroppen lenge!

    5. Jeg har vært på en konsert hvor det regnet heeele tida..og hvor jeg var klissvåt hele konserten, men hvor jeg og alle rundt meg glemte det. Det var David Bowie. Største jeg har opplevd. Mange år siden 🙂

    6. frodith: Jeg hadde nok heller ikke brydd meg om jeg var våt og kald, hvis jeg hadde vært på David Bowie konsert. Nå er ikke lune Larsen like stor, men han klarer å varme en kald og våt kropp med musikken sin, hihi!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg