Jeg har da begynt..

De som kjenner meg har vel hørt ganske lenge, at jeg snart må begynne å rydde i skapene mine. Det har bare blitt med praten, men i dag fikk jeg endelig begynt. Jeg tenkte det sånn at nå tar jeg et skap, i stedet for å sette i gang det store prosjektet med å ta dem alle sammen.
 

Volunteer holding clothes donation box
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com

Jeg valgte det skapet hvor jeg har alle gensere, og jeans… Alt sammen ble dratt ut og lagt på senga, og jeg var hard å ga bort alt som jeg ikke hadde brukt det siste året og kanskje også lenger. Når jeg var ferdig, endte jeg opp med en stor pose med jeans, og to poser med gensere. Disse skal jeg kjøre ned å legge i Fretexkontaineren nede i Smalvollveien. 

Tenker at hvis jeg tar et skap om dagen eller annenhver dag, så blir jeg ganske raskt ferdig. Da kan jeg gå løs på skjenken og hjørneskapet i stua. Der vet jeg at det er mye som enten kan kastes eller gis bort. Begge disse møblene skal bort også, og mer moderne å anvendelige møbler skal kjøpes inn. Jeg har allerede valgt ut de nye møblene, men jeg vil ikke gå til anskaffelse av dem innen de gamle er ryddet og fjernet.

En annen ting jeg også har sagt jeg skal får gjort en stund, er å feste ender på et teppe, 3 sjal og 3 duker som har blitt liggende en stund. I dag vettu fikk jeg endelig ro i kroppen til å sette meg ned å gjøre det. På teppe var det så mange ender at jeg holdt nesten på å gi opp. Jeg hadde brukt et pleddgarn på det, og var veldig uheldig med de nøstene jeg hadde kjøpt. Det var flere knuter og andre rariteter som gjorde at jeg valgte å klippe av litt av garnet. Heldigvis var det ikke så mye å feste på de andre 6 prosjektene…. Nå er det i alle fall gjort, og alt er klart til bruk :o))

Jeg har en stor kurv med garn til nye prosjekter… Noe av garnet er satt av til nye pulsvanter, som jeg bruker fra tidlig på høsten og igjennom hele vinteren. Jeg har kjøpt garn i mange forskjellige farger, og når jeg kikker opp i kurven er det veldig vanskelig å velge hvilken farge jeg skal begynne med, sukk!!

#rydde #kaste #gibort #fretex #klesskap #klær #håndarbeid #teppe #sjal #duk #nyeprosjekter #prosjekter #fargeglad #sensommer #august #søndag #blogg
 

 

14 kommentarer
    1. Lurt Ã¥ ikke ta for mye av gangen.. da mister man lett motivasjonen.. :)) Moro Ã¥ fornye bÃ¥de klær og litt møbler ..men jeg syns det er vanskelig Ã¥ kjøpe møbler..skal passe i høyde , bredde dybde , fasong og farger..hehe..Men vi har akkurat bestilt en skjenk og en tv benk sÃ¥ hÃ¥per det passer inn :)) Koselig med litt fint hÃ¥ndarbeide , selv om det er Ã¥revis siden sist jeg laget noe… <3<3

    2. Deilig Ã¥ ha gjort det…jeg begynte Ã¥ ta litt i skapet mitt jeg ogsÃ¥..men ga opp og la søplesekken pÃ¥ hunderommet..har ikke tatt resten enda…hihihi..kanskje jeg ogsÃ¥ bare skal gjøre det nÃ¥ til uken…ja…det skal jeg prøve…ha en god kveld og natt!

    3. Skulle rydde i mitt eget kleskap også, fornye meg litt. Mye slitt og lite pent. Men det som er greit og slitt men ok vasker jeg og gir til Fretex. Bør være flinkere til det der, n er det høst så dermed havner noe av sommertøy ned i boden og opp med høst- og vintertøy. Bra du koste deg på konserten tross regnet.

    4. annebe: Jeg syntes ogsÃ¥ at det er vanskelig Ã¥ ta ut møbler… Bruker lang tid pÃ¥ finne noe jeg liker og som passer inn. De jeg nÃ¥ har sett pÃ¥ passer fint inn hos meg, og enda bedre etter et strøk maling pÃ¥ veggene :o))

    5. Mona Iren: Tusen takk :o)) Jeg fant 4 nøster med pleddgarn nede i håndarbeidskisten min, og nå er jeg i gang med et sort og rødt pledd. Det håper jeg at jeg skal få ferdig til jul, med to streker under håper, hihi!!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har funnet ut at jeg ikke kan sitte å tenke på å begynne. Her er det egentlig bare å kaste seg ut i jobben, og ta litt av gangen. Det føles som en lettelse når man bærer ut og avleverer de posene man har pakket ned i :o))

    7. hverdagslivetivollen: Ja det er den beste løsningen, for de andre gangene jeg har satt i gang å rydde, har jeg tatt alle skapene på en gang. Da ender jeg opp med å gi opp, eller jobbe til jeg blir så sliten at jeg nesten stuper.

    8. Helge: Man bør ta en gjennomgang av skapene en gang i året, og kvitte seg med det man ikke bruker. Jeg bruker som oftes de samme tingene og vasker dem, og alt det andre blir bare liggende der.

      Ja konserten var flott, og jeg kunne godt ha tenkt meg å sett ham under Elvefestivalen også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg