Høstfornemmelser

I går var det tidlig mørkt, blåste kraftig og regnet ganske bra ute, og jeg var så frossen i kroppen. Fikk liksom ikke varmen, så jeg brygget meg en stor kopp med te. Jeg er vanligvis ingen te drikker, men når jeg fryser så syntes jeg at den varmer bedre enn en kopp med kaffe. Jeg hadde skikkelige høstfornemmelser, og tente lys i nesten alle lyktene mine.

Da jeg våknet til morran i dag, hadde ikke vinden løyet noe særlig, og det var ikke ordentlig lyst ute. Det er lenge siden jeg har satt på så mye lys inne, mens jeg har gjort meg i stand. Det er på sånne dager jeg skulle ønske at jeg var et A-menneske, som spratt opp tidlig å kunne sitte i pysjen med en varm kopp kaffe og se dagen starte. Dessverre er jeg verken B eller C, men mer enn D!!
 

strange silhouette in a dark spooky forest at night, mystical landscape surreal lights with creepy man
Licensed from: Zeferli / yayimages.com

Det er nok ikke lenge før høsten tar ordentlig tak i naturen, noe man kan kjenne på luften. Solen, når den er framme varmer ganske bra, men så fort den gjemmer seg bak en sky så er det ikke så varmt lenger. Ikke det at jeg går å fryser akkurat, men man kan kjenne at forandringer er rett rundt hjørnet.

På søndag fant jeg flere nøster med pleddgarn i en håndarbeidskiste, to sort/rød og to brun/oransje, og jeg har allerede startet på det røde og sorte pleddet. Jeg håper at jeg skal klare å bli ferdig med det innen jul… Sitter jeg litt med det hver kveld skulle det være mulig å få til, uten at det går ut over armene mine.

Ønsker alle en fin tirsdag :o))

#sesonger #høst #høstfornemmelser #forandringer #natur #mørkt #regn #vind #sensommer #august #tirsdag #blogg

10 kommentarer
    1. Det er høst og fine farger i skogen. På tid at man sjekker høstklær og finner frem reflekser. Tar vel en tur i skogen i ettermiddag og nyter fargene.

    2. hverdagslivetivollen: Det er nå te-lysene og pleddene kommer fram inne. Masse kos i sofakroken om kveldene, for snart kan man ikke sitte ute på balkongen lenger :o))

    3. suttung: Ja heldigvis så holder varmegradene stand, men det blir ikke lenge til vi må finne fram “litt” tykkere jakker. Håper det blir en liten stund til enda ;o))

    4. Ja høsten kommer…og den sniker seg på…vær forsiktig med armene nå…men litt går sikkert bra..Krysser fingrer for det…ha en god kveld!

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg er egentlig ganske glad i høsten, og trives ganske godt når jeg kan kose meg inne med tente lys osv. Å ja da, jeg skal nok passe på at armene ikke slites… Strikker bare litt hver kveld, sånn at pleddet vokser noen cm :o))

    6. Hanne Beate: Ja det er sant, og det blåser ganske kraftig nå i kveld også :o)) Jeg koser meg inne med strikketøyet i kveld, og passer på å ikke overdrive strikkingen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg