Fantastisk konsert med Mikeal Wiehe

Som jeg fortalte i går så skulle jeg på konsert med Mikael Wiehe på Tveten Gård. Dette er en av flere gratiskonserter som arrangeres på gården i løpet av sommerhalvåret. Konserten var den siste for denne sesongen. 

Vi dro fra meg, bestisen og jeg, sånn litt under en time før konserten begynte, for det tar ikke mange minuttene å kjøre dit. Det var allerede fult på parkeringsplassen uten for Tveita senter, så vi ble henvist inn på skolen som ligger rett ved siden av gården.

Jeg skjønte jo allerede da jeg så hvor fult med biler det var, at det ville være fult med folk… Allikevel var jeg ikke forberedt på at det skulle være så mange der når vi kom inn på gården. Omtrent alle krakkene var opptatt rett foran scenen. Jeg hadde ikke lyst til å sitte på siden, så vi gikk litt oppover og der fant vi en ledig krakk, hvor vi så rett på scenen. Den sto litt høyere enn de andre på gresset.

Da vi satt oss var det ingen bak oss, men de siste 20 minuttene fyltes det opp langt bakover på gresset. Ikke alle fikk sitte, og måtte nøye seg med å stå. Mens vi ventet kjøpte vi kaffe og et stykke med kake ;o))

Mikael Wiehe har jo hatt en veldig lang karriere, og har derfor utrolig mange gode låter å velge mellom. I går kveld hadde han valgt musikk av både eldre og nyere dato. Alle de gamle låtene kunne jeg, og nynnet med i men det var ikke helt det samme med de nyeste låtene.

Det er jo umulig å komme utenom Björn Afzelius, og det var nok mange av oss fikk litt hjertebank når han snakket om han. Det samme var det når han sang noen av sangene de hadde sunget sammen, og som Björn hadde sunget solo. En av damene som satt på raden foran meg, satt og tørket tårer hele tiden. Selv hadde jeg renneøye pga allergi, og bestisen trodde jeg satt og gråt. Jeg forklarte henne hvorfor tårene rant, men siden jeg er et følelsesmenneske ville det ikke vært så merkelig om jeg sittet der å tutet!!

Dette var en konsert hvor musikken var dempet, og hvor Mikael Wiehe sto alene på scenen sammen med en person på synth eller var det orgel. Det som var deilig var at jeg slapp å bruke ørepropper under konserten, noe som ikke skjer så veldig ofte.

Med denne konserten kan man vel også si at sommeren er over. Det blir nok ikke noen flere utekonserter på denne siden av jul, men håper det blir noen spennende musikkopplevelser til neste sommer :o))

#musikk #konsert #tvetengård #utekonsert #gratiskonsert #mikaelwiehe #musikkopplevelser #sommerkonsert #høst #september #mandag #blogg

10 kommentarer
    1. Så koselig å være på konsert 🙂 Og med så mange folk blir det jo virkelig storkonsertfølelse også 🙂
      Men jeg veit ikke hvem denne mannen er, eller hvem han Björn var :/

    2. Så flott konsert da 🙂 Jeg var også på konsert med han OG Bjørn Afselius for mange år siden, når jeg var student 🙂 Du var heldig med konserten i går tror jeg, både sitteplasser og alt 🙂

    3. SÃ¥ koselig! du er jammen flink Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ konserter…tror jeg kun har vært pÃ¥ en konsert i mitt liv..

    4. Elevele: Jeg elsker å gå på konserter, men sliter mange ganger for de lydnivået er så høyt. Med hørselsskade kan det mange ganger være et problem.

      Björn Afzelius og Mikael Wiehe er godt kjente artister, de hadde vel sin storhetstid pÃ¥ 70 – 80 – 90 tallet. De har begge mange flotte melodier pÃ¥ sitt register. Björn er dessverre død siden noe Ã¥r siden.

    5. frodith: Konserten var flott og jeg storkoste meg :o)) Jeg har vært pÃ¥ konsert med begge to jeg ogsÃ¥, for en god del Ã¥r siden… Hadde vi kommet senere enn vi gjorde, kan det nok være at vi ikke hadde fÃ¥tt noen sitteplasser.

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg elsker å gå på konsert, og slipper meg virkelig løs når musikken starter. Du burde prøve å dra på konsert, når noen du liker er i nærheten :o))

    7. Koselig lesing at det var en fin konsert med MW. Har nok hørt navnet før og sikkert hørt noen lÃ¥ter av han. Det er sÃ¥ mange slike svenske sangere som har konsert i Norge og alle kan jo ikke bli like kjente. Uansett en fin opplevelse for dere – en fint minne. Det er fint med kultur og beste med denne konsert var jo at den var gratis.

    8. Helge: Han og Björn Afzelius hadde vel sin storhetstid pÃ¥ 70 – 80 – 90 tallet. Bjørn var jo mye i Norge og var veldig populær her helt til sin død. Syntes kanskje MW har gÃ¥tt litt stille i dørene, eller kanskje det er jeg som ikke har fulgt med ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg