Petter eller Petra Edderkopp

Under soveromsvinduet mitt oppdaget jeg et stort spindelvev for et par dager siden, men noen edderkopp så jeg ikke noe til. Når jeg kom hjem i dag der i mot kunne jeg se noe som hang og slang midt i vevet, og da jeg gikk nærmere kunne jeg se at det var Petter eller Petra Edderkopp.

Jeg hadde ikke noe kamera med meg, så jeg fortet meg inn med varene mine og fant fram kamera!

Denne edderkoppen hadde så flotte tegninger, og jeg syntes den er så vakker. Jeg er nok over gjennomsnittet begeistret for edderkopper, og kan studere dem i evigheter. Nå kan jeg ikke så mye om dem, så om dette er en Petter eller Petra vet jeg ikke, men den er ganske stor. Jeg har zoomet og redigert bilde for at man skal se den bedre.

På dette bildet er Petter/Petra ikke så tydelig, men jeg måtte bare ha det med for spindelvevet kom så godt fram.

#edderkopp #dyr #krypdyr #natur #vakker #fascinerende #høst #september #fredag #blogg

10 kommentarer
    1. Så fine bilder! Jeg er ikke superfan av edderkopper, men jeg er ikke redd for dem heller. Sånn som jeg er for biller. :-O
      Og spindelvev kan være vakkert og fasinerende.
      Men i dag har jeg utfordret en annen frykt. Jeg holdt en slange! Om du vil kan du titte på innlegget mitt om Uhemmet selvskryt. Og så kan du få le litt av meg. 😀

    2. et flott bilde da,jeg googla og leser att dette er en korsedderkopp,og hunnen er større en hannen,edderkoppen spiser sitt eget nett med byttedyr i og spinner et nytt nett om morgenen :))

    3. Ei_heks: Tusen takk ?? Jeg deler nok din frykt for slanger, og har enda ikke klart å holde en…. For jeg hadde muligheten når vi var i reptilparken… Stikker innom bloggen din litt senere og ser hva du har begitt deg ut på ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg