Jeg klarte ikke å la være..

At butikkene ruster opp til jul allerede nå i oktober har vært merkbart en stund, og jeg syntes jo selvsagt at det er litt i tidligste laget. Nå trenger jeg jo ikke å kjøpe noe da….

Som sagt jeg trenger ikke å kjøpe, men det er ikke alltid like enkelt å la være 😉 På veg hjem i dag dro jeg innom Meny på Bryn for å kjøpe noen småting, og da kom jeg forbi en stor pall med forskjellige pepperkaker. Jeg fikk helt vann i munnen, og klarte ikke å gå forbi pallen uten å legge en av boksene i handlekurven.

Nå har jeg akkurat smakt på dem, men jeg kan ikke si at Berthas Pepperkakefigurer overbeviste på smak. Helt greie å dyppe i kaffekoppen, men det er ikke de jeg kommer til å kjøpe inn når jula nærmer seg. Bake selv, tenker du… Niks, det kommer ikke til å skje selv om de hjemmelagde smaker bedre. Grunnen er at jeg ikke spiser så mye pepperkaker at det er verdt slitet.

Skal du bake til jul, eller blir det kjøpte kaker?

#jul #kaker #pepperkaker #hjemmelaget #kjøpte #bake #blogg

9 kommentarer
    1. pepperkaker er deilig,jeg sto imot når jeg gikk forbi dem i dag 🙂 jeg kjøper nok pepperkaker,ellers blir det lite julekakebaking i år,jeg trapper ned hvert år,alikavel blir det halve kastet hvert år,så det er på tide å bli fornuftig,da setter vi større pris på en god desert 🙂

    2. Alt for tidlig for meg dette. Orker nok ikke kjøpe inn kjeks til jul, baker kanskje et par sorter….muligens. Men av erfaring rekker vi nesten ikke denne kaffematen, bakte lite i fjor og det blir nok enda mindre i Ã¥r. Men forskjellige brød til frokostbordet er viktig :).

    3. Ja det er tidlig…jeg har ikke kjøpt enda..men blir nok noen bokser her ogsÃ¥ fremover…men mÃ¥ ha den billige varianten..den liker jeg best….og jeg baker dem ikke..syns faktisk ikke de man lager selv er noe bedre…sÃ¥ det gidder jeg ikke…ihhih..ha en god dag!

    4. Toini Otterstad: Ka jeg kommer meg igjennom noen bokser i løpet av desember og jula. For et par år siden kjøpte jeg noen i Sverige, Kung Oscar, og de var supergode. Året etter fant jeg dem ikke noen steder. Ha en god dag du også ??

    5. Jeg er vant til mye baking før jul, og jeg pleier å få til noen sorter jeg også. Sønnen min på 8 år synes det er gøy med peoperkakebaking, men ellers synes jeg de man får kjøpt er vel så gode. Ha en fin ettermiddag/kveld! :o)

    6. Hanne Beate: Jeg hadde en mor som var dyktig til å bake, og her var det 7 slag + litt til hver jul. Hadde jeg hatt barn ville det kanskje vært annerledes, men det er jo bare meg her å mine venner er ikke noe kakespisere. Ha en fin ettermiddag og kveld du også ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg