Dette ble bare klin

For en stund siden bestilte jeg noen cilikonformer hos Wish, til å steke amerikanske pannekaker i. Jeg hadde sett en reklame på TV om hvor enkelt å greit det var, og da de ikke kostet så mye bestilte jeg et sett.

Nå er det ikke noe problem å steke dem på frihånd, men jeg elsker jo duppeditter å tenkte at det kunne være greit å prøve.

Det ble en sen frokost her, og da tenkte jeg at nå skulle jeg lage amerikanske pannekaker. Det var greit med noe litt kraftigere sånn ut på formiddagen.

Jeg fant en oppskrift på nettet som så grei og fin ut å laget raskt røren. Den ble fort kjukk, men jeg lot den svelle litt ekstra allikevel.

Iflg beskrivelsen skulle man fylle formene helt opp, men jeg fikk nok litt for mye opp i et par av dem. Det var ikke der det gikk feil, nei da!! Formene lå ikke ordentlig nede i pannen, og røren rant ut på undersiden som man kan se på bildet.

Det ble bare klin og det gikk ikke å flippe formen rundt, for det hele hadde blitt til en stor. Jeg hadde vel en liten mistanke om at kor sånt kunne skje. Resten av røren ble stekt på den gode gamle måten, og da gikk det mye bedre.

Jeg brukte en liten panne, men jeg tror resultatet ville ha blitt det samme om jeg hadde valgt en større. Formen blir for lett, og klarer ikke å holde igjen røren.

#pannekaker #amerikanskepannekaker #mat #steke #klin #cilikon #former #blogg

22 kommentarer

Siste innlegg