Hvorfor er jeg så uheldig?

Jeg har spurt meg selv mange ganger hvorfor akkurat jeg er så uheldig, men noe svar på det har jeg ikke. I går og i dag har formen min vært ganske normal, vel helt til jeg dro ned på gravlund for tenne lys og legge på granbar.

Det regnet som om noen hadde åpnet slusene et sted lengre oppe, og jeg hadde ikke lyst til å bli alt for våt så jeg fortet meg fra parkeringsplassen. Det skulle jeg nok ikke ha gjort, vel jeg skulle nå i alle fall ha løftet bena ordentlig. Jeg er ikke helt sikker på hva som skjedde, om jeg spente bort i noe eller om det var en forhøyelse i asfalten… Uansett, utfallet ble allikevel det samme, jeg gikk over ende med et brak…

Jeg ble sittende midt i en vanndam, men orket ikke å reise meg med en gang… Måtte bare sitte å kjenne etter om alt var som det skulle før jeg forsøkte meg på å komme meg opp i stående stilling. Et eldre ektepar kom styrtende til, og hjalp meg opp. Jeg vet ikke om de var overbevist når jeg sa at alt var OK, for det var jo ikke akkurat det da… Jeg takket paret for hjelpen, og haltet ned til graven å fikk gjort det jeg skulle. Så humpet jeg meg våt og møkkete tilbake til bilen igjen.

Det var ikke før jeg kom meg hjem, og fått av meg de våte og skitne klærne jeg fikk sett ståa. På låret mitt var det en megastor har kul, som hadde begynt å bli blå. På høyre hånden hadde jeg fått en dypt kutt fra armbåndet mitt, som blødde… I tillegg til de synlige skadene, så var og er benet mitt veldig smertefult.. Det går greit så lenge jeg sitter stille, men når jeg skal reise meg opp er det ekstremt vondt og ubehagelig. Høyre hånden min er ganske vond og hoven :o(

Jeg hadde kjøpt en ny fakkelholder som jeg hadde med meg, og det var akkurat den jeg klarte å ramle rett opp på. Den var av et hardt materiale, og etter fallet var den helt nedklemt å ødelagt. Jeg hadde satt fakkelen opp i holderen, men det gikk ikke å få den ut så jeg kastet hele røklet i søppelkassen. Et øyeblikk var jeg litt bekymret for at boksen hadde kuttet noe vitale deler i benet, men slo det ganske fort fra meg.

Jeg har ramlet skikkelig tre ganger, inkl denne, og hver gang føles det som om alle krefter i kroppen blir slått ut av kroppen i det jeg treffer bakken. Jeg er så sliten at jeg orker nesten ingen ting, og sånn har det vært de andre gangene også… Jeg har fått gjort det jeg skal i dag, så jeg kan egentlig bare slappe av resten av kvelden til det er på tide å legge meg.

Det var ikke helt sånn jeg hadde sett for meg at søndagen skulle bli….

#ramle #dette #snuble #falle #smerter #blåmerker #vondt #kutt #gravlund #blogg

12 kommentarer
    1. Nei og nei….Du som akkurat har vært sykemeldt og greier…kan hende du er enda verre i morgen når du har sovet skjønner du…det å slå muskler og sener kan ta litt tid..og være smertefullt…så, uff, og uff…Er det øverste bildet fra låret? Du må ha riktig god bedring, og kanskje legge på litt is?

    2. Huff da ;s Kan kjenne meg igjen i det å være uheldig slik ja. Enten klarer jeg å kutte meg, eller slå meg, falle eller hva det nå enn er ;o
      Du får ha god bedring, håper det ikke blir noe verre ;s

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk ;o)) Jeg håper virkelig ikke at det er verre i morgen, for det er ille nå… Har forsøkt å bevege benet så mye som mulig, for at sener og muskler ikke skal stivne helt. Jeg må på jobb i morgen, uansett hvor plagsomt det blir. Ja det øverste bilde er av låret, og det er enda mer blått nå…

    4. Søtmonsen ): Tusen takk ;o)) Ja noen av oss er jo bare født uheldig, men jeg må snart ha brukt opp kvoten nå…. Jeg håper virkelig ikke at det blir noe verre enn det er nå, da blir jeg sprø.

    5. Huff da…håper det går bedre i dag men det der var kjipe saker. Slike uhell kan skje overalt. God bedring. En fin skikk at folk setter lys på gravene når det er merkedager. Bra du kom deg hjem og jeg håper du er bedre i dag. Søvn er en fin medisin. Ha en fin dag.

    6. Helge: Tusen takk ;o)) Det ble dårlig med søvn på meg, for hver gang jeg rørte på meg våknet jeg pga smerter i benet. Litt bedre i dag, men jeg har fortsatt vondt og er veldig støl i kroppen. Ha en fin dag du også ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg