Shoppingtur til Rosenberg i Lillestrøm

Rett etter jeg var ferdig på jobben, tok jeg t-banen til Furuset hvor jeg ble hentet av Bestisen. Vi hadde nemlig avtalt at vi skulle dra til Rosenberg Slakteriforretning, som åpnet sine dører for første på Lillestrøm i dag.

Forretningen i mange år hatt sine lokaler i Fetsund, men har nå flyttet til nye i Lillestrøm.

Da bi kom til forretningen trakk vi henholdsvis no 303 og 304. Det var da mye over 20 stykker foran oss. Butikken var smekkfull, sĂĄ vi mĂĄtte smyge rundt for ĂĄ fĂĄ oversikt over det de hadde i disken.

Jeg er ikke glad i ĂĄ vente pĂĄ noen ting, men det gikk i grunnen ganske greit. Tiden gikk ganske fort, og plutselig var det vĂĄr tur.

Det var mye god mat i disken, men jeg gikk ikke helt bananas av den grunn. Jeg kjøpte en pakke med Rosenberg røkte pølser, wienerpølser med ramsløk i, en ring med julepølse og noen medisterkaker.

Jeg er jo hvert år på jakt etter den beste julepølsen, og så langt har Gilde vunnet kampen. Kanskje det er Rosenberg som går av med seieren dette året 🤓

Har du noen erfaring med Rosenberg!

#kjøttvarer #rosenberg #kjøttvareforretning #kjøttpølser #wienerpølse #ramsløk #medisterpølser #medisterkaker #shopping #shoppe #blogg

14 kommentarer
    1. fruensvilje: Jeg hĂĄper virkelig at varene lever opp til rykte, for vi har ikke sĂĄ mange sĂĄnne butikker igjen… I alle fall ikke her i Oslo. Ha en flott torsdag ;o))

    2. Jeg er nok ikke sĂĄ opptatt av de forskjellige slakterene..og for meg spiller det ingen rolle..bare det smaker godt..men pølser…DET mĂĄ man ha ordentlig kvalitet pĂĄ…Sikkert et eldorado for de som liker skikkelig mat dette…

    3. Første gang jeg hører om Rosenberg. Det er alltid pop med en ny butikk som åpner og der var det mye godt.Og det blir sikkert mye folk der nå fremover.

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg er vel over det naturlige opptatt av pølser, og i sær julepølse, hihi! Familien min har kjøpt kjøttvarer fra Rosenberg så lenge jeg kan huske, og kvaliteten er det ikke noe å si på ??

    5. Helge: Ja jeg tror ikke de blir arbeidsledige i den nærmeste tiden, med tanke på hvor mange sommar der. Folk har ventet i flere måneder på at de skulle åpne opp igjen, så dette er populært ??

    6. Jeg har ikke hørt om Rosenberg, men sånne lokale slakteriforretninger pleier å ha gode produkter. Der jeg kommer fra er det Leiv Vidar, men vi har nok kjøpt mest Gilde. Artig med noe som ikke finnes overalt da.

    7. Hanne Beate: De som har hørt om Rosenberg er vel de som stort sett bor i Akershus fylke kan jeg tenke meg. Jeg har og har hatt familie på stedet i alle år, så det har vært tradisjon å handle der for foreldrene mine. Selv har jeg sverget til Gilde, som har veldig gode julepølser i allefall ;o)) Med den tilstrømningen som var der i går, og praten som gikk blant oss som ventet kommer nok forretningen til å gå veldig bra ;o))

    8. frodith: Veldig bra varer i disken, og hyggelig betjening så det er vel verdt et besøk. Det går jo både buss og tog til Lillestrøm, som ikke tar så lang tid. I tillegg er jo Lillestrøm en koselig by både på dagtid og kveldstid ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg