I dag tar jeg ingen sjanser

Når torsdagen våknet til liv var himmelen klar, og sola på veg opp. Gradestokken viste – 2,3 C. med andre ord en perfekt dag. Spørsmålet er om dette kommer til å vare, for de har jo meldt mildere være og regn i dag… I alle fall her i Oslo.

Med det i bakhodet tenkte jeg at her kan man ikke ta noen sjanser, så jeg pakket ned både broddene og paraplyen i sekken. Etter et kraftig knall og fall for snart 14 dager siden er jeg fortsatt ikke bra… Tanken på å gå over ende på holka og slå meg enda mer, frister ikke i det hele tatt.


Her nede i Oslo er det jo bart på fortauer og i gater, så der tviler jeg sterkt på om det kommer til å bli noe problem å bevege seg. Verre er det oppe hos meg på “De stormfulle høyder”, hvor det ligger et passe lag med snø på bakken. Det blir fort til is når det begynner å regne. Jeg håper selvsagt at det ikke blir så ille, men jeg i alle fall forberedt ;o))

Hva med deg, har du brodder og bruker du dem hvis det er glatt?

#is #snø #vær #regn #holke #vinter #brodder #paraply #forberedt #blogg

13 kommentarer
    1. Is under snø er det verste- da kommer det så overraskende på 😛 he he..
      Jeg bruker ikke brodder pga hundene. De bokstavelig talt tråkker meg i beina på tur så jeg er så redd jeg skal tråkke dem på potene med broddene :O Heldigvis greier jeg som regel å holde meg på beina 🙂

    2. Ja, jeg har brodder og bruker de når det er glatt. Da kan man liksom bare vandre i vei, og ikke være redd for å gå over ende.

    3. Elevele: Hihi, ja vinteren kommer like overraskende hvert år den… Selv de gangene de har meldt snøens ankomst i flere dager ;o)) Du er heldig du som klarer å holde deg på bena… Jeg vet ikke hvorfor jeg er så uheldig å går over ende titt og ofte, med dertil blå knær eller som sist også låret.

    4. Hanne Beate: Jeg kjøpte min aller første, ordentlig, brodder i fjor og jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten. Hadde vært veldig vanskelig å komme seg ut av gården og ned til t-banen. Jeg går ikke så anspent når jeg har broddene på, og da får jeg heller ikke vondt andre steder heller ;o))

    5. annebe: Jeg er veldig glad for at jeg skaffet meg det i fjor, for uten hadde det vært veldig vanskelig på vinteren glatteste dager. I dag avslutter jeg dagen på jobben tidlig, for jeg har time hos frisøren til klipp og farge… Jeg skulle ha vært der for 14 dager siden, og nå føler jeg meg som en utvasket skurefille, hihi!!

    6. Ja, hadde broddene med meg i går kveld da jeg var på en håndballkamp. Det er en billig forsikring i likhet med refleks. Det kan være farlig og man kan tenke litt før man vandrer ut. Ha en fin kveld.

    7. Ja uff..jeg går ikke utenfor døren uten brodder nå..Jeg har de som går over hele undersiden av skoa..ikke bare hæl..da hadde jeg nok gått på rattatta…hihihi…Så kjedelig dette…med is og glatta…liker ikke! ha en god kveld!

    8. Helge: Jeg brukte broddene da jeg gikk hjem fra frisørdamen i kveld, men jeg hadde ikke trengt det. Det kraftige regnet som kom, vasket bort både snø og is så bakken var helt bar. Jeg ble derimot klissvåt….Så mørkt som det er nå om kvelden, er det uforsvarlig å gå uten refleks, og jeg så flere på veg hjem som utfordret skjebnen. Ha en fortsatt fin kveld du også ;o))

    9. Toini: Heldigvis har regnet vasket bort alt av is og snø her i Oslo, og på de stormfulle høyder så jeg trengte ikke å bruke broddene på veg hjem i kveld… Hviste ikke det så jeg hadde de på… For meg fungerer disse med helbrodder veldig fint, så til og fra t-banen i allefall. Skulle jeg ha gått på tur som du, ville jeg nok ha valgt under hele foten jeg også. Ha en fortsatt fin kveld ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg