Dette skulle jeg ikke ha gjort

Denne og halve neste uke har jeg ferie, men jeg har jo ingen planer om å ligge på latsiden allikevel. Nei, planen for uken er å gjøre huset rent og pynte til jul. Jeg er ikke helt i rute, men det er ikke noe stress…

I går hadde tenkt til å henge opp julegardinene mine, men ettersom jeg har klart å pådra meg en betennelse bak i skulderen…, bare en liten altså, så bestemte jeg å ta det litt med ro. Særlig….!!! Mens jeg satt å så på God Morgen Norge ble jeg så missfornøyd med hvordan møblene i stua sto. Problemet var et hjørneskap som jeg ikke hadde plass til noe annet sted, trodde jeg da… 

close up of male moving sofa or couch at home
Licensed from: dolgachov / yayimages.com

Etter å løpt rundt med tomstokken og målt, fant jeg ut at jo hjørneskapet kunne stå inne på soverommet mitt. Jeg skulle selvsagt ha ventet til jeg fikk noen til å hjelpe meg, men nei da jeg orket ikke det å satte i gang på egen hånd. Hjørneskapet kom inn på soverommet med litt pust og pes, for jeg gadd jo selvsagt ikke å tømme det først. Det ville jo ha vært for lettvint, ikke sant?

Etterpå fikk jeg snudd skjenken tilbake der den opprinnelig sto for noen år siden. Jeg tømte ikke den heller, og den var tung den. Ja jeg vet det, jeg er en idiot!! Når det var gjort fikk jeg satt toseteren min nærmere veggen, og det var et must hvis jeg skal få plass til juletreet mitt når det blir satt opp. For å få enda mer romslig plass, snudde jeg salongbordet mitt… Nå har det blitt rene danseplassen mot tv’n ;o))

Hvordan det har blitt venter jeg med å vise til julen har flyttet inn…. 🎅🤶

Da jeg var ferdig med flyttesjauen, var også skulderen min helt ferdig. Den verket noe så infernalsk at jeg måtte bare sette meg ned for å slappe av. Som sagt, jeg er en idiot som setter i gang med sånt alene… Akkurat det er en av bakdelene ved å bo alene, (ikke det at jeg syntes det er mange) at man ikke har noen der når noe skal gjøres. Man blir vant til å klare det selv, men noen ganger burde man kanskje ha vett i hode til be om hjelp, og vente til noen kan hjelpe til…..

#flytte #ommøblere #endre #forandring #vondt #betennelse #skulder #selv #enslig #blogg

15 kommentarer
    1. idiot er du ikke :)) men du burde tømt skapene først det er sant .Selv med betendelser bør en jobbe litt med kroppen ,det gjør bare godt det,men det får no være måte på kor tungt det skal være,satser på att du blir fin igjen,bare pass på att neste gang spør du noen om hjelp

    2. fruensvilje: Det logiske er jo tømme tunge skap, men sÃ¥ er det jo sÃ¥nn at man gjerne skal ha flyttet dem der og da… Skulderen er heldigvis ikke sÃ¥ ille i dag, og det gikk greit Ã¥ stryke gardiner til 3 vinduer i dag Ã¥ henge dem opp.

      Jeg satte på P7 Jul, og sang julesanger så veggene skalv i sta, og da gikk jobben veldig greit ;o))

    3. Ikke bare bare og gjøre det der alene. Men det ble sikkert bra. Burde ikke stresse med slikt alene, og endel jobb er det. Det er sikkeert mange som vil hjelpe deg. Ha en fin kveld.

    4. Jeg er fælt til det jeg ogsÃ¥..selv om jeg bor med en mann…Skal jeg gjøre noe, sÃ¥ skal det gjøres NÃ……hihih..men med fillerye under, og et gulv jeg ikke er redd for..sÃ¥ gÃ¥r alt…jeg er heller ikke flink til Ã¥ ta ut av ting…sÃ¥ mye jobb da…ta ut og sette inn igjen! hihih..Ble sikkert fint…men stakkars skulderen din da!! Var nok IKKE det den trengte…hÃ¥per den roer seg…Ha en god kveld og nyt den nye stua!

    5. annebe: Jeg er kjempefornøyd etter ommøbleringen, og det veldig god plass ;o)) Tusen takk, skulderen er vond den ene dagen og bedre den neste. I dag ikke så bra, men sånn er det bare akkurat nå ;o))

    6. Helge: Nei, jeg burde nok ha ventet til noen kunne hjelpe meg, men jeg ville ha det gjort med en gang… Akkurat nÃ¥ var det ingen som kunne hjelpe til… Jeg ordnet det selv denne gangen, med litt pÃ¥følgende plager men det ordner seg nok. Ha en fin kveld ;o))

    7. Toini: Det er jo akkurat det…, at det er sÃ¥ kjedelig Ã¥ plukke ut alt i skapene for sÃ¥ Ã¥ putte det inne igjen. Jeg brukte jo kortere tid pÃ¥ Ã¥ flytte alt enn om jeg skulle ha tømt skapene, hihi!! Skulderen er ikke i humør, sÃ¥ jeg fikk svi for ommøbleringen. Den roer seg sikkert etterhvert :o)) Ha en fortsatt fin fredagskveld.

    8. frodith: Jeg vet, jeg vet, men jeg orker jo ikke å vente til noen har anledning til å hjelpe meg. Jeg vil jo gjerne ha gjort tingene der og da ;o)) Skulderen er fortsatt vond, og det forblir den nok til jeg er ferdig med alt som skal gjøres innen søndag ;o))

    9. Tone V. Vinningland: Tusen takk ;o)) Jeg burde jo selvsagt ikke å sette i gang med sånne sjauer alene, men jeg vil jo gjerne ha gjort tingene med en gang. Orker ikke vente til noen har anledning til å hjelpe meg vettu ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg