Jippy, jeg ble ferdig 😊

Helt ærlig så trodde jeg ikke at jeg skulle klare å bli ferdig med pleddet mitt innen i dag, men med intens strikking i går kveld så felte jeg av den siste masken kl 23:55. Jeg kunne ha blitt ferdig for et par dager siden, men så har skulderen min kranglet en del så jeg har ikke turt å ta i strikketøyet.

Ettersom det ble så sent så rakk jeg ikke å sy inn alle løse tråder, men det tenkte jeg at jeg skulle kose meg med i kveld eller kanskje jeg venter til i morgen. 

I følge oppskriften skal man legge opp 116 masker, og strikke til man er ferdig med nøstet som er på 350 gr. Jeg ville ha mitt pledd bredere, og la opp 180 masker å brukte to nøster. Garnet er Viking Pleddgarn. For at det ikke skulle bli for fast, brukte jeg pinner no 6. Jeg er veldig fornøyd med resultatet ;o))

#håndarbeide #strikke #pledd #viking #pleddgarn #blogg

17 kommentarer
    1. fruensvilje: Tusen takk ?? Jeg ble veldig fornøyd med det, og ja nÃ¥ kan jeg virkelig ta juleferie… Jeg har forjulsferie nÃ¥, og skal ikke tilbake pÃ¥ jobb før torsdag i neste uke.

    2. Det ble super bra!! SÃ¥ behagelige farger! Helt nydelig var det..Det kunne vært noe jeg ogsÃ¥ hadde klart Ã¥ strikke..men tørr ikke pga nakke og skuldre..Men fristet veldig..for jeg har helt dilla pÃ¥ pledd..hihih..hundene har vel nok kan du si..men det er billige fleece pledd..ogsÃ¥ har jeg “mine” som de ikke fÃ¥r ha i senga si..Ser jeg et pledd, MÃ… jeg bare stryke over det…Bjørn bare rister pÃ¥ hue..nei..vi har MER en nok pledd…hihihi

    3. Toini: Tusen takk ;o)) Til Ã¥ begynne med er pleddet sÃ¥ lett Ã¥ strikke pÃ¥, men etter hvert som det blir lengre er det bare sÃ¥ tungt. Fant til slutt ut at det letteste var Ã¥ legge det over armlenet, sÃ¥ slapp jeg Ã¥ snu pÃ¥ det hele tiden. Jeg er ogsÃ¥ veldig glad i pledd, og jeg har ikke tall pÃ¥ hvor mange jeg har… Det er for det meste fleeze, for de kan ikke kattene klore i stykker.

    4. Gratulerer med nytt, flott pledd! 😃 Det er godt Ã¥ bli ferdig med prosjekter man setter igang, og dette var jo stort ogsÃ¥ da! Ha en fin lørdagskveld! 😃

    5. Hanne Beate: Tusen takk ;o)) Jeg hadde bestemt meg for at det skulle være ferdig til desember begynte, men jeg måtte jammen strikke på mye den siste dagen for å klare det ;o)) Ha en fin søndagskveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg