Det er godt vær ute og være inne i ☔

I dag våknet jeg til lyden av regnet som trommet heftig på vannbrettet… Ute øsregnet det, og det har det fortsatt med. Et lite unntak for en time eller så siden hvor det sluddet, og veldig store våte snufnugg plasket ned på bakken ;o))

Jeg har absolutt ingen planer for dagen, så jeg skal sitte langt ned i godstolen å chille å se på film… 

Det er deilig med slike dager hvor man ikke har annet å gjøre en å bare nyte dagen og slappe av. Jeg skal gjøre det til det fulle, for i morgen er det tilbake på jobb. Jeg valgte å ta ferie før jul for å bli ferdig med alt jeg skulle gjøre, så da blir det romjulsjobbing på meg dette året.

#chille #avslappende #andrejuledag #regn #grått #trist #nyte #romjul #jobbe #romjul #blogg

18 kommentarer
    1. Toini: Her er kosmÃ¥leren pÃ¥ topp, og akkurat nÃ¥ ser jeg en Harry Potter film jeg tok opp i gÃ¥r. Ute har jo ikke været blitt noe bedre, men det er greit… NÃ¥ kan det regne sÃ¥pass at det blir bar bakke, noe som vil gjøre det enklere for meg Ã¥ komme meg ned til t-banen i morgen tidlig ;o))

    2. Godt å kose seg inne på en sånn dag! :o) Her har det snødd og blåst, så brøytebilene går for fullt. Ser ut til å bli en bedre dag imorgen, før det blir nedbør igjen på torsdag. Ha en fin kveld og en god arbeidsdag imorgen! :o)

    3. Da har vi “Chillet” begge to i dag. Jeg har vasket badet, for det rakk jeg ikke før jul, men ellers har det vært sløving i hele dag! Stilige lys du har. NÃ¥ leste jeg “Historien Din” under profilbildet. Jeg visste at du var adoptert, men at du hadde funnet de biologiske foreldrene dine, det hadde jeg ikke fÃ¥tt med meg – i alle fall ikke før nÃ¥! SÃ¥ godt at de tok vel i mot deg. En savnet brikke falt sikkert pÃ¥ plass for dem ogsÃ¥ da du dukket opp! 😀

    4. annebe: Tusen takk ;o)) Vi har vel nesten hatt samme “møkkaværet” bÃ¥de i gÃ¥r og i dag. I gÃ¥r var det kjukk tÃ¥ke og i dag øsregner det. Deilig Ã¥ være inne i varmen da ;o)) Ha en fortsatt fin kveld.

    5. Hanne Beate: Tusen takk :o)) Det hadde vært bedre om det hadde snødd, men vi får da det været vi får. Håper det regner såpass at fortauene blir bare til i morgen, så slipper jeg broddene. Ha en fortsatt fin kveld.

    6. karidansen: Jeg rakk badet Lille julaften, akkurat sånn på tampen ;o)) Jo da, vi ble tatt i mot av min fars familie med åpne armer. Jeg vet ikke hva jeg hadde forventet, men ikke den varme velkomsten i alle fall. Plutselig var noen jeg lignet på, og jeg så andre ha de samme faktene som meg. Å skjønte hvor mitt flammende temperament kom fra, hihi!! Ettersom ingen av mine adoptivforeldre lever lenger, er det godt med en familie til å støtte seg til :o))

    7. Ja, det skjønner jeg godt! Sjøl om adoptivforeldrene var fantastiske, så er det sikkert godt med den gjenkjennelsen hos den biologiske familien!

    8. Gratulerer med vel overstått bursdag. Tenk jul og bursdag på en gang! Kan det bli bedre? Jeg har kjørt en julegjest til Oslo i dag, og det var en våt tur. Rene syndefloden! Så jeg er glad jeg kom meg vel hjem igjen, og kunne synke ned i sofaen. Det er kanskje litt roligere på jobben i romjula? Håper det.

    9. Det var grisevær i går, men dagen gikk den. Var i famileparty i går + min brors bursdag. Men han var syk og kom ikke men min nevø fra Hamar med famile kom og min niese fra Kongsberg med fam var der. Lenge mellom hver gang jeg snakker med de. Deilig at det er hverdag igjen, takket nei til middag hos min søster fredag. Vil ta det med ro hjemme. Ha en fin dag.

    10. Anonym: Jeg hadde fantastiske adoptivforeldre, og bÃ¥ndet til dem er nok sterkere enn det biologiske. Allikevel setter jeg stor pris pÃ¥ den “nye” familien min ogsÃ¥. SÃ¥ har vi jo dette med eventuelle sykdommer, som jeg ikke hviste noen ting om. Det var jo veldig merkelig Ã¥ gÃ¥ fra en liv som enebarn, til plutselig være en del av en søskenflokk pÃ¥ 5, hvor jeg er hun i midten ;o))

    11. fruensvilje.blogg.no: Veldig deilig Ã¥ sitte inne Ã¥ se ut pÃ¥ regnet som pøste ned i gÃ¥r… I dag var jeg grytidlig oppe for Ã¥ dra pÃ¥ jobb. Heldigvis er været her i Oslo klarnet opp, sÃ¥ nÃ¥ er himmelen blÃ¥ og vi fÃ¥r nok litt sol ogsÃ¥.

    12. Kari: Tusen takk ;o)) Mange har sagt, sÃ¥ kjedelig Ã¥ ha bursdag i jula da… Jeg syntes jo ikke det, og dessuten sÃ¥ var jeg litt mer heldig enn mine venninner som hadde bursdag pÃ¥ sommeren. Alle som ble invitert kom i min bursdag, mens venninnene mÃ¥tte mange ganger utsette sin feiring pga sommerferien.

      Huff ja, dette griseværet vi hadde i går var ikke noe særlig. Var ikke utenfor døra en gang jeg. Heldigvis er det blå himmel igjen i dag. Ha en fin dag :o))

    13. Helge: Heldigvis har vi fått fint vær igjen i dag, blå himmel og snart står sola opp ;o)) Jeg er ikke så glad i sånne familieselskaper lenger, og foretrekker en noe mer stille og rolig feiring av julen. I dag er det tilbake på jobb igjen, og det var egentlig ganske godt ;o)) Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg