Et fint eksemplar

Nå ved juletider er det vanlig med Amaryllis, og jeg fikk jo selv en fra borettslaget som nå begynner å bli fin. Den har tre stilker, men blomster foreløpig bare fra en av dem. Den har store hvite blomster, og selv om jeg har kjøpt metallbøyle til å holde den oppe driver jeg og snur på den hver dag så den ikke skal velte.

Ute på allmenningen på jobben, står det et prakteksemplar som faktisk har kommet med 4 blomster fra samme stengel samtidig. Den er altså så vakker. Kvaliteten på bildet gjør den dessverre ikke rett. Det ble både utydelig og litt mørkt, men sånn er det nå innimellom…

Hvordan er det med deg, har du en fast juleblomst du bare MÅ ha?

#blomst #amaryllis #juleblomst #vakker #natur #blogg

14 kommentarer
    1. vakker,nå har jeg kjøpt 3 forskjellige juleblomster i år,men ingen av dem trives og blir iallefall ikke gamle,men så kom mannen med en rød amarylis,den begynner å åpne seg nå,så jeg er spendt på om den vil holde seg vakker en stund,første gang jeg har den

    2. fruensvilje.blogg.no: Jeg har bare amaryllis i år, og den er jo så utrolig vakker. Både de røde og de hvite. Jeg har ikke hatt amaryllis på flere år, så jeg var spent på om jeg skulle klare å holde liv i den. Så langt har det gått greit, og jeg er flink til å snu den hver dag ;o))

      Hadde veldig lyst til å kjøpe en julerose også, men så leste jeg at den var giftig å valgte den bort. Kattene mine spiser jo på alt, selv om de ikke tåler det å jeg har ikke lyst at de skal bli syke heller.

    3. Julestjerne er en blomst alle må ha til jul, inkludert meg en og anna jul. Men i år ble det ikke noe blomst her til jul. Hadde nok pynt fra før av fant jeg ut. Som julegave fikk jeg en sikkelig fin nisse av en nabo, de fikk en god eske konfekt av meg. Man må ha noe god julekansk når man pynter fint til jul.

    4. Helge: Jeg er vokst opp med julestjerner i vinduet, men det er med de som med azalean… De lever dessverre ikke så lenge. Derfor har jeg sluttet med å kjøpe dem, selv om jeg syntes de er fine. Jeg ga naboen en oppsats med 4 små hvite julestjerner, og av dem fikk jeg et gavekort på 500,- hos frisørdamen min. Det syntes jeg var en veldig fin gave.

    5. Toini: Hjemme syntes jeg det er nesten umulig å få alle blomstene til å komme samtidig, så det var artig å se “jobbblomster” stå så fin. Jeg har samme forhold til julestjerner som azalea, de er vaktre men lever ikke så lenge. Vil gjerne at de står en stund utover våren jeg da, men det skjer jo sjelden ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg