Et smart valg

Før jul fikk jeg en hvit amaryllis av borettslaget, som nå har vokst seg stor og fin. Den har tre stilker og det ser ut til at jeg skal få blomster på alle 🤓

Sist gang jeg hadde en amaryllis, så gikk det ikke så bra. Den vokste seg stor og fin da også, og kom med fine blomster. Så glemte jeg å snu den en dag, og da jeg kom hjem fra jobb lå den på gulvet i flere deler 😔

For å slippe en gjentagelse av dette uhellet, ville jeg gå til anskaffelse av en bøyle amaryllisen kunne støtte seg til. Akkurat det skulle vise seg å ikke være så enkelt.

Jeg vet ikke hvor mange blomsterbutikker jeg var innom uten hell. Enten så de på meg som om jeg ikke var normal, eller så informerte de om at nei noe sånt hadde de dessverre ikke.

Til slutt fikk jeg tak i en på Plantasjen, som ligger i nærheten av der jeg bor. Er jeg glad for at jeg kjøpte den, helt klart for jeg glemmer hele tiden å snu og vende på amaryllisen.

Bruker du en slik støttebøyle?

#natur #blomst #amaryllis #støtte #bløyle #blogg

10 kommentarer
    1. Var faktisk veldig lurt. Ute for det sammen jeg også , den knakk, men varte en stund i blomstervase etterpå. Jeg har en hvit A igjen som jeg vokter på, de er jo så vakre

    2. Nei noe sÃ¥ fint har jeg aldri hatt..bøylen altsÃ¥..hihih..men har brukt pinner og trÃ¥d, og bunnet den fast…Men sÃ¥ veldig lur ut den da…Lykke til!

    3. annebe: Jeg viste at de måtte snus, men første og siste gangen jeg hadde det var jeg ikke klar over hvor ofte.. Veldig glad for bøylen, for den holder A oppe og på plass ;o))

    4. Toini: Det fungerer jo med pinner og trÃ¥d ogsÃ¥… Bruker det ofte pÃ¥ andre planter jeg. Denne bøylen fungerer nok litt bedre, og er stødigere, sÃ¥ ja en god investering.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg