Da har vi lagt 2017 bak oss

                               

Tenkt, da har vi lagt 2017 bak oss og har startet på et nytt år. Hva vil det nye året bringe med seg av gleder og utfordringer? På denne dagen vært år sitter jeg ofte å gjør opp regnskap over året som har gått. Har jeg fått gjort de tingene jeg hadde planer om, eller er det ting jeg ikke rakk å gjøre. Noen ganger så blir listen over tingene jeg ikke gjorde, lengre enn det jeg faktisk gjord. Akkurat det er litt deprimerende. I 2017 syntes jeg i grunnen at det meste av det som sto i kalenderen har blitt gjort.

Det har blitt en tradisjon at Bestisen er hos meg på Nyttårsaften, og slik var det også denne gangen. Vi kjøpte inn et kalkunbryst på ben, som lå vakumpakket i marinade. Til det hadde vi kun kokte poteter, tomater og resten av skinkestek-sausen fra fredagen. Kalkunen ble saftig og god, og vi spiste godt begge to. Det ser kanskje litt puslete ut, men det var mer enn nok med mat til oss to.

Bestis Anne og jeg har kjente hverandre i mange år, og denne Nyttårsaften var det faktisk 40 år siden vi møttes for første gangen. I den anledning måtte vi jo ha en kake, så hun laget den gode ostekaken sin. Den har pepperkaker i bunnen i stedet for annen kjeks. Vi har opplevd mye morsomt, trist og interessant på disse årene. Når vi nå har tatt skrittet over til 2018 så er listen over ting vi skal gjøre begynt å fylles opp. Allerede til lørdagen skal vi sammen med kusinen til Anne i Folketeateret å se Les Misrables. Det er noe vi gleder oss veldig til ;o))

Når klokken var slagen gikk vi ut på balkongen for å se på rakettene, men det var så grått å tåkete at det var ikke mange vi så. De som sendte opp var et stykke unna, ingen i området her jeg bor, og så vi bare noen lysglimt her og der. Akkurat det syntes jeg var litt trist.

I dag tar jeg livet helt med ro, ble ganske sent/tidlig før jeg kom i seng så jeg er litt ullen i kroppen.

#godtnyttår #2017 #2018 #besøk #nyttårsaften #feiring #jubileum #40 #kalkun #ostekake #blogg

12 kommentarer
    1. Det så jo hyggelig ut og feire med bestisen! Herlig at forventninger til det gamle året og for det nye året blir innfridd. Synd med dårlig sikt på nyttårsnatta. Her hadde vi rundt 10 minusgrader og klart fullmåneskinnsvær. Men undertegnede har ikke så stor interesse for fyrverkeri, så akkurat det er ett fett. Godt nyttår til deg! Klem<3

    2. toveview: Tusen takk ;o)) Det begynte med minusgrader her også tidligere på dagen, men like før 12 slaget steg gradene og det ble flere varmegrader. Jeg elsker å se rakettene, så det var litt trasig at det var så tåkete. Ja nå skal jeg se fremover og glede meg over nye muligheter ;o))

    3. Godt nyttÃ¥r :)) SÃ¥ ut som dere hadde ei hyggelig feiring..Vi hadde ogsÃ¥ slikt Kalkunbryst , veldig godt .. De fleste Ã¥r inneholder bÃ¥de fine og vanskelige ting…hÃ¥per pÃ¥ mye bra i det nye Ã¥ret <3

    4. annebe: Tusen takk ;o)) Vi hadde en stille og rolig feiring, helt perfekt syntes jeg ;o)) Ja jeg håper også at 2018 blir et bra år, for familie og venner.

    5. Ønsker deg et godt nytt år, og håper det bringer mange gode minner! Koselig nyttårsfeiring du hadde, og den kaken så god ut! Her var det snø og tåke, så vi så heller ikke så mange raketter som vi pleier, bare de nærmeste.

    6. Hanne Beate: Tusen takk ;o)) Jeg trives nok best med stille og rolige feiringer nå. Orker ikke så mye styr ;o)) Kaken var og er veldig god. Vi delte den, så jeg har et bra stykke i kjøleskapet til kaffen senere i kveld ;o))

    7. Godt nyttÃ¥r. SÃ¥ koselig Ã¥ ha en sÃ¥nn skikkelig bestevenninne. Det tror jeg aldri jeg har hatt. Men det er kanskje lettere Ã¥ holde kontakten slik om begge er single … ikke vet jeg. Den kaka sÃ¥ godt ut!

    8. Du skulle vært her du da..med masse raketter fra kl 1830…og rett over og ved siden av..Vi bor jo litt høyt, sÃ¥ har flott utsikt til vanlig..veldig tÃ¥ke..men i og med at hele nabolaget hadde masse Ã¥ fyre opp..sÃ¥ ble det mye…Ser godt ut og mer en nok for to ja…Og nydelig kake da…herlig! Ser og høres sÃ¥ hyggelig ut! Godt nytt Ã¥r!

    9. Marit: Tusen takk ;o)) Du har nok rett i at det er enklere å bevare et langt og nært vennskap, når begge er single. Hadde vi hatt familie, så ville det vært naturlig at den kom først ;o)) Kaken er ekstremt god ;o))

    10. Toini: Egentlig er jeg veldig glad for det var relativt rolig med fyrverkeriet, er ikke så glad i det. Kan nok hende pusene hadde reagert mer hvis det hadde vært mer. Jeg bor over Oslo og ganske høyt, så vi har også til vanlig veldig god oversikt ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg