Et mareritt

Mange velger å gi bort blomstergrupper på denne tiden av året, og jeg syntes at det er veldig hyggelig å få dem. Det er bare det at de er et mareritt å vanne. Ofte er det satt sammen planter som ser pene ut sammen, men som ikke skal ha lik mengde med vann, eller så pakker de sammen alt for mange planter i oppsatsen så det er umulig å vanne, eller så pakker de mose på toppen så hardt at det er kul umulig å vanne uten at det flyter utover alt…

Den siste gjelder i mitt tilfelle, for nå har jeg tappert forsøkt å vanne gruppen jeg fikk før jul… Hva skjedde, jo vannet rant ut av kurven bak, og det så ikke jeg før jeg hørte at det begynte å dryppe på gulvet. Innen jeg rakk å få tørket opp var det blitt en stor dam, og rett ved siden av lå PC’n min. Ingen fare, jeg oppdaget det akkurat i siste liten så den ble ikke våt.

Jeg vurderer å potte om alle plantene i oppsatsen, sånn at jeg skal få gitt hver og en av dem den mengden vann de skal ha. Ikke i kveld kanskje, men en eller annen dag denne uken skal jeg nok få gjort det. Orker ikke å søle sånn hver gang jeg skal vanne, om det så er ved benken på kjøkkenet eller om den står i vinduskarmen.

Har du samme erfaring med slike grupper, eller er det bare jeg som er så uheldig?

#natur #blomster #planter #grupper #blomstergruppe #vanne #søle #kline #vått #blogg

14 kommentarer
    1. Ei_heks: Avskårne blomster er fint, men jeg kan ikke ha det. Kattene mine spiser på dem og velter vasen over ende så det har jeg sluttet med å ha. Hihi, skulle jeg en sjelden gang få det så må de stå i en bøtte.

    2. LOL De dyrene, de dyrene!
      Jeg prøver å si til min vakre at hun har logreforbud når det står noe på bordet. Ikke bare hører hun dårlig nå, hun hører dårlig ETTER også! 😀 <3 😀

    3. Ja jeg har akkurat samme erfaring..fikk til 50 Ã¥rsdagen min, og ga fort opp…jeg satte den i vasken og vannet den godt, og lot den renne seg ferdig der..men den ble satt ut i sommer…og lot den dø..sÃ¥ slem er jeg…hihihih…orket ikke..men ser lur ut den skÃ¥len du har satt under da….lykke til! hihih

    4. Man kan fort glemme seg, sette ting som mÃ¥ vann i nærheten av ting som ikke tÃ¥ler vann. Har sikkert samme erfaring fra andre ting. Men de ter slike ting man husker og gjør det ikke en gang til. Her snør det, hadde en fin liten skitur i gÃ¥r kveld. SÃ¥ at serien “Frøken Frimans krig” kom pÃ¥ TV sÃ¥ jeg kom hjem tidsnok til den. Sjelden jeg ser pÃ¥ slike serier men den der liker jeg veldig godt.

    5. Toini: Hihi, jeg trodde jeg var smart nÃ¥r jeg satt skÃ¥len under, men bladverket til Ildtoppen hang over kanten… De ledet vannet rett utfor kanten. Jeg skal gi mine en sjanse i egne potter, for Ã¥ se om de klarer seg ;o))

    6. Helge: Ja jeg syntes at blomsterbutikkene og hagesentrene kunne tenk seg litt om, når de satt sammen planter. De er vel mer opptatt av å selge, og bryr seg ikke så mye om det kanskje. Jeg ser mange tv-serier, men akkurat Frøken Frimans krig har jeg ikke sett. Har lest at den fikk god kritikk da den kom på tv første gangen.

    7. Ja, det er best å potte om sånne grupper etterhvert. Både ildtoppen og den foran (Echeveria, tror jeg) skal ha lite vann, mens den tredje nok skal ha litt mer.

    8. Hanne Beate: Synd hvis de bare visner bort eller avgår ved døden pga for mye/lite vann. Aldri hatt en sånn som den foran, Echeveria, så det hadde vært gøy å få den til.

    9. Jeg har nok ingen grønne fingre nei ;o uansett om de står alene eller sammen i en slik oppsats 😛 Hehe. Men så koselig med blomster da <3 Kanskje jeg får investere i plastikkblomster i stedet ;P

    10. Søtmonsen ): Jeg har vel egentlig ikke noen grønne fingre jeg heller, og for at de ikke skal avgå ved døden har jeg påminnelse på mobilen hver uke. HUS Å VANNE PLANTENE. Eller hadde det nok ikke gått. Hihi, det finnes ganske mange i silke som ser ekte ut ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg