Huff så lurvete

Da jeg var på veg fra t banen til Bryn senter i går ettermiddag, var det kommet så mye snø at det var vanskelig å gå. Det var faktisk mindre snø i gaten enn det var på fortauet….

Med stive ledder er det ikke alltid like lett å ta seg fram. Bena sklei i alle retninger, og et par ganger var det så vidt jeg ikke gikk over ende. Det hjalp lite ned brodder akkurat da 😳

Skulle ønsket at de hadde kjørt en runde eller to med brøyting, så hadde det gjort det litt lettere å komme seg fram. Hihi, noen ganger følte jeg det nesten som jeg sto på stedet hvil…

En ung jente kom meg i møte med barnevogn, og selv om hun gikk nedover bakken slet hun med vogna. Kom til å tenke på at for noen år siden, kunne man få kjøpt «ski» til å sette på hjulene til barnevognen. Man kan kanskje ikke det nå lenger?

#snø #vinter #føre #vanskelig #blogg

17 kommentarer
    1. Tror aldri jeg har hørt om meier til barnevogna, men det hadde jo vært fornuftig de plassene det er snø om vinteren! Kanskje du burde ta patent på det der, så blir du rik! 😉

    2. Jeg trur faktisk jeg så barnevogn med ski på en gang, men det er mange år siden 🙂 Ganske jekt da, der det faktisk er en del snø 🙂 Og så bør man ha en slags brems som funker fett på snø og is 😛 he he..

    3. Ganske dÃ¥rlig brøyta her ogsÃ¥.. sÃ¥ det er litt plundrete..men nÃ¥ snør det ikke her.. sÃ¥ da kommer de vel asjur med mÃ¥kinga.. :)) Ikke umulig det finnes noe som gjør det enklere Ã¥ komme frem med vogner ogsÃ¥…men er ikke sÃ¥ oppdatert pÃ¥ det :))

    4. annebe: Det har heldigvis sluttet og snø her ogsÃ¥, sÃ¥ det kan nok hende de har klart Ã¥ fÃ¥ unna snøen pÃ¥ fortauene… Eller sÃ¥ venter de til den kanskje smelter bort, noe den ikke gjør nÃ¥ som det er meldt kuldegrader.

      Jeg måtte jo google litt, og fant faktisk et firma som selger meier eller ski til barnevognhjul.. Veldig smart ;o))

    5. herligheten for et vær,jeg skjønner att jeg virkelig må nyte det fine vi har ennå :=) meier til barnevokn var noe nytt for meg,men ingen dum idet om en bor der det ikke saltes og sandes hele tiden :=) du får holde deg inne i kveld og kose deg

    6. Ja, idag har virkelig snøen lavet ned, og her snør det fortsatt. I tillegg er det endel vind, så snøen fyker rundt og legger seg opp i hauger/skavler. De som brøyter må kjøre den samme runden flere ganger i løpet av dagen, og så har de sikkert ganske store ruter å kjøre. Håper og tror det blir bedre vær imorgen! :o)

    7. Ser dere har fÃ¥tt mer snø en oss ja…hihih…tror ikke det har snødd her i dag…bare i natt..Vanskelig forhold før de fÃ¥r mÃ¥kt ja..men sÃ¥ lenge det snør..sÃ¥ blir det likedan igjen…

    8. Jeg hadde ski til barnevognen! Dette var på begynnelsen av åttitallet. Skiene i rødt metall ble festet til understellet og kunne klappes opp når de ikke var i bruk. Veldig smart. De gamle vognene hadde et mer robust understell enn vognene i dag, så jeg vet ikke om det hadde fungert slik i dag.

    9. frodith: Skal jeg være helt ærlig så kan all snøen bare forsvinne, ikke min favorittårstid dette her nei. Jo da, det finnes faktisk å få tak i nå også, måtte google litt å fant et firma som selger ski til barnevognhjul ;o))

    10. fruensvilje.blogg .no: Det er fortsatt litt lurvete på fortauene her i byen, hvor de ikke alltid er flinke til å prioritere. Jo da, barnevognski får man faktisk tak i nå i dag, men jeg tror ikke mange vet om det. Her ble det full nedpakking av julen i går kveld, puh, og i dag skal gardinene skiftes ;o))

    11. Hanne Beate: Endelig har været klarnet opp, og det har sluttet å snø.. Trodde det skulle være kaldere ut i dag, men det kan fort forandre seg. Ha en fortsatt fin fredag;o))

    12. Toini: Her snødde det ganske mye helt til ut på formiddagen i går, men i dag har det klarnet opp en del. Trodde faktisk at det skulle være kjøligere i dag, men det ligger rett under 0. Det kan jo fort forandre seg.

    13. Kari: Jeg måtte google litt, og fant et firma som selger ski til barnevongshjul. Det er en ski til hvert hjul, ganske brede som lignet på en skitupp. Det så ikke ut til at de kunne vippes opp. Tror nok mange mødre kunne ha trengt det nå om dagen ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg