Jeg vet det er bra for meg, men….

Dagens treningsøkt ble akkurat så hard som jeg trodde den ville være… Jeg var jo ikke akkurat spretten og i fin form når jeg kom dit, så det sa seg selv at jeg kom til å få svi når jeg var ferdig. For å varme opp syklet jeg en god stund, og det gikk i grunnen ganske greit. 

Vi var tre stykker der med omtrent de samme plagene, og praten gikk ganske livlig mens vi pustet og peste oss igjennom øvelsene våre. De andre to var tilårskomne damer, som ikke var så happy for musikken som strømmet ut av høytalerne. De ville mye heller høre på trekkspillmusikk og den slags… Selv foretrekker jeg litt andre rytmer, for trekkspill er ikke noe for meg.

Vi testet ut noen nye apparater som jeg ikke har brukt før, for å se hvordan de påvirket knærne mine. Det gikk i grunnen ganske greit, uten de store plagene. Jeg prøvde meg også på noen nye for armene, men det gikk ikke like fra pga betennelse rundt skulderbladene.

Jeg har pleid å trene mandag og fredag, men jeg må bytte mandagen med onsdag ettersom Vegard slutter tidligere den dagen. Til uken blir det bare fredagen, og Vegard skal sette opp et ordentlig treningsprogram til meg. 

Treningsstudioet har flyttet til nye og større lokaler siden jeg var der sist.. Før de flyttet hadde de kun et lite rom, hvor det ikke alltid var plass til alle som skulle trene. Nå har de virkelig fått en stor plass å boltre seg på, i tillegg til at de har fått flere apparater. Ordentlig fint var det ;o))

Det eneste som er litt dumt er at det er litt vel langt å gå dit, så nå på vinteren er i alle fall jeg avhengig av bil. Når det er bart på veien, kan jeg bruke sykkelen… Noe jeg også har planer om å gjøre.

Når jeg kom hjem var jeg nødt til å krype ned i godstolen en stund for å slappe av, for jeg ble sliten… Da kom Vinja, som hun forsto at mamsen hennes ikke hadde det så godt. Hun la seg godt tilrette i fanget mitt, med den store og buskete halen sin over mine såre knær. Der lå hun å malte, og det var så hypnotiserende at jeg sovna jeg også… Trengte det ;o))

#trening #øvelse #workout #treningsapparater #sykle #smerter #vondter #sliten #vinja #katt #blogg

14 kommentarer
    1. Fikk ikke sove så derffor ble det nett. Spinning hart jeg aldri prøvd. Var mye på treningstudio før på 1990-tallet, men nå trener man like greit ute og det er gratis. Men all bevegelse er trening men det er de som må ha personlige trener og apper før man opplever god kondis. Men man kan likegodt ta en spasertur og øke lengde og legge inn motbakker. Men det var sikkert fint for deg. Ha en fin dag.

    2. Godt Ã¥ komme i gang..og deilig med litt plass..hater Ã¥ være oppÃ¥ folk nÃ¥r man skal trene…Lykke til, og hÃ¥per du ikke tok i sÃ¥ mye at dagen i dag er ødelagt…ha en god ny dag!

    3. Du er flink til å teste ut litt forskjellig, men det er også utrolig viktig å lytte til kroppen. Hvis man gjør det, kan man også yte mer og ikke miste motivasjon (av egen erfaring). Men, du er virkelig flink som har kommet i gang med det du driver med 🙂 stå på!

    4. Artig Ã¥ trene nÃ¥r man har god plass, og spennende med nye apparater! Man skal kjenne det litt i musklene nÃ¥r man har trent, og sÃ¥nt gÃ¥r seinere over nÃ¥r man blir eldre har jeg merket, hihi. ;o) Du fÃ¥r slappe av idag og nyte solen, – idag er det flott om enn litt kjølig. :o)

    5. Helge: Jeg er helt enig med deg at det er god trening i å gå seg en tur også. På vinteren er jeg dessverre ikke noen turgåer, da jeg blir så stiv i kroppen av kulden. Da er det godt å ha et treningsstudio som hjelpe til å gjøre kroppen klar til det blir varmere i været ;o))

    6. fruensvilje.blogg .no: Ja den gjorde veldig godt, og i dag er knær og ledder i mye bedre form ;o)) Greit å bli sliten og ha litt vondt samme dag, når det bare er bedre den neste ;o))

    7. Toini: Til tross for at jeg ble veldig sliten, så gjorde også veldig godt. Akkurat den dårlige plassen de hadde før, syntes jeg var håpløs. Noen ganger måtte man vente og gjøre samme øvelsen flere ganger til neste apparat var ledig. Ha en fin lørdag.

    8. Tone V. Vinningland: Med Vegard ved min side, er det nok ingen fare at jeg overdriver. Han passer på at jeg gjør øvelsene riktig hele tiden ;o)) Greit å være sliten og ha vondt etter et sånt langt opphold.

    9. Victoria Larsen: Tusen takk ?? Manuellterapeuten min Vegard, følger meg opp ganske nøye å sørger for at jeg gjør alt riktig. Jeg har alltid vært en sterk person, men nå som kroppen har begynt å jobbe mot meg er det viktig å ikke overdrive. Da kan man fort gjøre tingene verre. Det var tungt i går etter treningen, men i dag føles det bedre ;o))

    10. Hanne Beate: Hihi, ja jeg har ogsÃ¥ merket at det tar lenger tid for kroppen Ã¥ hente seg igjen… Det var ikke noe godt i gÃ¥r, men i dag kjennes leddene mine i mye bedre form ;o)) Det er ikke noe særlig nÃ¥r det er dÃ¥rlig plass pÃ¥ treningsstudio, og man mÃ¥ stÃ¥ Ã¥ vente… Da mister jeg litt motivasjonen. Ha en fin lørdag ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg