Det føles godt..

Når jeg våknet til morgenen i dag, var jeg forberedt på at jeg skulle være så støl i kroppen etter treningen i går. Til min store glede var jeg ikke støl i det hele tatt. Kroppen føltes heller ikke tung og daff som ofte skjer med meg dagen etter en økt. 

Knærne mine er alltid stive og vonde om morningen og sånn var det i dag også, men allikevel ikke så stive og vonde som de har vært de siste månedene. Etter at jeg ramlet på Allehelgenssøndagen har kroppen bare forfalt, for jeg har jo ikke orket å trene så mye. De gangene jeg har trent har det stort sett bare vært armene som har fått jobbe, for høyre benet mitt har vært så smertefult. Nå ser det ut til at det begynner å snu seg sakte i riktig retning ;o))
Workout
Licensed from: leeser / yayimages.com

Jeg er ikke en person som setter opp nyttårsløfter, for jeg klarer aldri å holde dem allikevel. Nå har jeg satt opp et, og det har jeg tenkt til å holde. Det går ut på at, uansett hvor dårlig form jeg er så skal treningstimen holdes. Jeg har også sagt fra til Vegard (terapeuten) at hvis jeg skulle syte og klage, og si at nei det der orker jeg ikke, skal han være streng å si at JEG SKAL gjøre øvelsen allikevel.

Før jeg ramlet var kroppen min begynte å respondere bra til treningen, og jeg klarte å utfordre meg selv til å jobbe hardere. Målet er at jeg skal være der igjen om ikke så lenge, og jeg gleder meg til at jeg skal orke å gå på lengre turer igjen med kamera rundt halsen. En annen ting jeg gleder meg til, er å klare å sitte på huk igjen å komme opp igjen uten hjelp. Der er jeg ikke i dag… Det føles godt å ha noen mål å strekke seg etter ;o))

Ha en strålende lørdag kjære bloggvenner ;o))

#trening #øvelser #kroppen #smerter #vondter #knær #ledd #mål #helse #utfordringer #blogg

16 kommentarer
    1. Bra at du er bedre i dag. Trening gjør godt og alt som heter stølhet går over. Mulig jeg tar en skitur i kveld. Men det er blitt mildvær og det betyr tung snø. Jeg smører aldri ski og derfor er det best føre når det er kaldt. Tok en skitur sent i går kveld og opplevde at føre var tyngre. Håper formen din bare blir bedre og bedre. Har stekt kjøttkaker i ettermiddag så nå føler jeg meg trøtt. Ha en fin kveld.

    2. Jeg ramlet og skadet knærne i slutten av november. Merker det ennå jeg også. Heldigvis er det ikke så ille å gå. Verre å sitte på stoler hvor jeg må ha skarp vinkel på beina.
      Trening gjør oftest underverker for det meste.
      Ha en fin dag, vakre! :)))

    3. Jeg husker du jobbet skikkelig med froggingen pga dette med huk osv. Lurt med å ha det som mål med trening uansett..Skulle begynt jeg også..Kanskje i VÅR. I morgen blir det tur hvertfall 🙂 Langs Akerselva 🙂

    4. Så bra!! Godt å høre at det går fremover…ja en skade setter mye tilbake på oss nå..altså siden vi er kommet litt opp i årene…Jeg merker jeg har vansker med å komme meg opp fra sittende på huk nå jeg også..så må trene litt jeg også…for det var skummelt…må jo være mobil når jeg skal ta bilder…hihihi..Lykke til! ha en god kveld!

    5. Kjempegodt å lese at det har gått bra med deg etter treningen din 🙂 Selv merker jeg at de dagene jeg trener har jeg mindre smerter. Den følelsen er kjempegodt, og det unner jeg deg <3 🙂
      Selv har jeg aldri nyttårsforsett, men jeg setter meg små oppnåelig mål som jeg vet jeg kan nå.
      Ønsker deg en kjempefin lørdagskveld, og en kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    6. Jeg hadde min første time på et treningsenter for 4 med. siden. Merkelig nok så liker jeg det og har tatt mine planlagte timer. Kjenner kroppen har blitt sterkere. Lykke til med dine nyttårsforsetter.

    7. fruensvilje.blogg .no: Bare det å gå til og fra t-banen når jeg skal på jobb er også trening ;o)) Vi har lagt opp til to treningsdager i uka utover, og det var noe jeg selv mente var nødvendig. Sliter jo litt med å bevege meg nå som det er kaldt, men jeg er sta så dette fixer jeg vett ;o))

    8. Helge: Denne stølheten kommer jo bare i begynnelsen, og etterhvert som jeg kommer i gang blir det jo også trening to ganger i uka. Da blir jo kroppen holdt i gang hele tiden. Noe som igjen gjør at det blir lettere for meg å var litt aktiv utenom også. Nå er det perfekt å gå på ski, mye snø og fint føre. Ser at det har begynt å snø litt igjen ;o))

    9. Ei_heks: Det er akkurat dette med sitting og så reise seg igjen som er det store problemet for meg også. Sitter jeg for lenge, så sliter jeg med å komme opp. I dag skal min fargerike belysning ute på balkongen skiftes ut med noe ikke så i øyenfalne. Da skal jeg gå opp og ned av gardintrappen noen ganger, og det er trening ;o))

      Ha en strålende søndag.

    10. frodith: Ved siste frogging var jeg faktisk ganske myk, og klarte uten de aller største problemer å komme ned i stilling. Nå jobber jeg hardt for å være klar til neste frogging, for jeg går ut fra at det kommer en ny en i løpet av året ;o)) Fin trening å gå seg en tur også, og langs Akerselva er det jo fint hele året ;o))

    11. Toini: Huff ja, kroppen trenger lenger tid til å hente seg igjen, etterhvert som man blir eldre… Det er bare å innse det, hihi!! Nå er jeg i gang, og når det blir litt varmere i været er jeg forhåpentlig mer rustet til turer med fotoapparatet. Det er rart hvor små ting som kan glede en, og akkurat nå er målet å sitte på huk å komme opp uten hjelp som jeg setter høyest ;o)) Ha en strålende søndag ;o))

    12. Toril sin hverdag med musikken: Etter siste treningsøkt føltes det veldig godt i kroppen, og jeg håper at det vil fortsette sånn utover nå. Vi har jo lagt opp til to treningsdager i uken, så jeg håper at når vi nærmer oss påske har jeg klart å komme tilbake til der jeg var før jeg datt ;o))

      Nei, disse nyttårsforsettene har lite for seg hvis man de er for store. Bedre med små mål som du sier ;o))

      Ha en strålende søndag ;o))

    13. Siv Svanem: Tusen takk ;o)) Det er tungt å komme i gang med trening, når man har hatt et opphold. Å så veldig positivt når man kjenner at det fungerer, og kroppen ikke protesterer ;o)) Ha en fin søndag.

    14. maiken: Tusen takk ;o)) Dessverre så er kroppen min begynt å jobbe mot meg, og for å unngå å bli helt ute av stand til å bevege meg må jeg trene. Det hadde jo vært sunt uansett, men nå fer det et must for å holde seg oppegående ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg