Kreativ lørdag med god mat

Det var en stund siden vi har hatt en kreativ ettermiddag og kveld, Bestisen og jeg, men i går var det dags… Vi bytter jo på å være hos hverandre, og i går var det Bestisen som inviterte. Det er på mange måter bedre å være hos henne, for hun har nemlig mye større kjøkkenbord. Vi trenger et stort kjøkkenbord, for å få plass til alle fargeblyantene våres… Å vi har mange begge to ;o))

Lenge så favoriserte jeg å bruke tusj når jeg fargela, men så fant jeg jo disse flotte fargeblyantene hos Wish som du kan lese om i et tidligere innlegg HER. Det er jo alltid et sjansespill å bestille slike ting på nett, for man aner jo ikke hvordan de er. Farger de jevnt, er de for harde, for myke eller brekker de hele tiden. De var helt perfekte, og utrolig gode å fargelegge med ;o))

Det var denne tegningen jeg holdt på med sist gang jeg skrev om dette, men den tar tid. Masse detaljer og småting som tar tid å gjøre ferdig. Jeg ble ikke ferdig i går kveld heller, men jeg har ikke noe hastverk ;o))

Tidligere i uken snakket vi om hva vi skulle ha til middag, og valget falt på fiskepudding og reker i skjell… Dette er en rett jeg skjelden lager bare til meg selv. Egentlig ingen grunn til at jeg ikke gjør det, for det er superenkelt, rask å lage og veldig godt. For mitt vedkommende har det lett for å bli veldig mye kjøtt i desember og litt ut i januar, så det var en velkommen rett.

Jeg var nok ikke 100% engasjert i fargeleggingen, noe som gjør seg gjeldende ved at jeg bare blir sittende å glo på tegningen. Klarer ikke å finne ut hvilken farge jeg skal bruke, eller som passer sammen med de rundt. Så jeg var nesten litt glad når “Hver gang vi møtes” begynte, og jeg kunne konsentrere meg noe annet. Forhåpentlig syntes jeg det er mer spennende neste gang vi setter oss ned for å være kreative ;o))

Hadde du en fin lørdag?

#kreativ #hobby #fargelegging #fargeleggingforvoksne #fargebok #farger #gøy #middag #blogg
 

22 kommentarer
    1. Høres kos ut de kreative kveldene deres. Jeg hadde hobbyklubb med noen naboer for lenge siden. Det savner jeg i blant. Ofte hyggelig å være kreativ SAMMEN!
      Ha en fin kveld! Klemmmmmm :)))

    2. Ei_heks: Vi koser oss ordentlig på disse kveldene… Der sitter vi på hver vår side av kjøkkenbordet, fargelegger og skravler om alt å ingenting. Vi setter stor pris på disse kveldene våres ;o)) Ha en fin kveld du også.

    3. Den lille Pandaen c:: Denne retten er superenkel å lage…

      1 rund fiskepudding
      2 små eller en stor boks med reker i lake
      1 til 2 håndfull med frosne grønne erter
      1 pose med hvit saus
      1 eske terteskjell

      Lag sausen i henhold til beskrivelsen på pakken. Skjær fiskepuddingen i terninger, og ha i den ferdige sausen sammen med de frosne ertene. Til slutt has rekene i, og varmer en kort stund. Hell litt av laken fra rekene i sausen for smak. Terteskjellene kjøpes ferdig i butikken.

      Lykke til.

    4. Tone V. Vinningland: Tusen takk ?? Det er ikke alltid like lett å sette sammen farger, og noen ganger går det veldig feil her skal jeg love. Maten var veldig god ;o))

    5. Så flott den tegningen ble..og ja..fiskepudding i skjell..det hadde jeg mye før..DET skal jeg kjøpe og ha til uken…takk for tips…hihih..kanskje rense ordentlig reker også…for de i lake er jo egentlig ikke så gode..Høres så koselig ut å ha sånne hobbykvelder…. ha en god kveld!

    6. Victoria Larsen: Jeg syntes fargeleggingen er fin avveksling, spesielt når hode er fult av tanker ;o)) Fiskepudding, reker og erter i skjell er jo bare så god, mmm!!

    7. Toini: Tusen takk ;o)) Vi hygger oss virkelig under disse kveldene våre. Ikke bare det at vi sitter og fargelegger, men siden vi begge bor selv er det jo hyggelig å være sammen. Fiskepudding i skjell er jo en 70 tallsklassiker, og jeg husker at vi hadde det da jeg konfirmerte meg. Ferske reker er jo selvsagt best, men de var ikke så ille de vi hadde i lake heller… Ha en fortsatt fin kveld.

    8. frodith: Du vet vi har kjent hverandre i 40 år, og hvert med om mye sammen. Dessuten er vi jo single begge to, og har ingen samboere/ektemenn som vi behøver å ta hensyn til. Vi har jo også stort sett de samme interessene ;o))

    9. Lørdagen var grei den, ble litt kjent med min nye pc den dagen så noe skitur ble det ikke da. Lørdagskveld var jeg hjemme, var trøtt etter og ha stekt kjøttkaker. Det ble 8 km på ski søndags morgen + 4-5 km på beina senere på dagen. Ha en fin dag.

    10. Helge: Veldig greit å sette av litt tid å bli kjent med PC’n, noe man drar nytte av når man skal begynne å bruke den for fult. Jeg tenkte også å steke opp kjøttkaker, og noen karbonader i stedet for å kjøpe det i butikken. Det ble en bra tur på deg i går skjønner jeg. 8 km var det vi pleide å gå på ski også, frem og tilbake til Mariholtet ;o))

    11. Elevele: De er supre, meeeeeen…. Pass på at du ikke går over grensen på beløpet på 350,-. For da går det på toll. Du vet kanskje at du kan bestille “sammen” med en annen, og få det noe billigere?

    12. Så fine farger, og du hadde jo kommet langt siden sist! Godt med fiskepudding i hvit saus, – og ekstra godt med reker oppi og terteskjell! <3

    13. Hanne Beate: Tusen takk ;o)) Det går fremover med tegningen, men jeg har nok litt jobb igjen enda. Fiskepudding og reker i terteskjell, gikk litt av “moten” en periode husker jeg, men det er jo så lettvint og godt ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg