Samme bilde, men forskjellig allikevel…

I dag har snøen lavet ned over Oslo hele dagen, og det bare fortsetter nå i ettermiddag. Det er meldt kraftig regn, så det spørs vel hvor lenge den siste snøen blir liggende. Jeg har vært og er pjusk i dag, så jeg har vært hjemme… Føler meg fortsatt uggen, men er noe bedre enn tidligere i dag heldigvis.

Jeg fant jeg fram Canon kamera mitt for å ta noen vinterbilder ut av stuevinduet. Følte litt for å leke meg litt, og det finnes mange morsomme funksjoner på kamera. Et av dem er å ta et bilde, og så produserer kamera 4 bilder hvor av 3 av dem er med filter. 

Dette er originalen…

Den litt retro stilen.

Den svart/hvite stilen

Så måtte jeg ta med den rosa varianten også ;o))

Det er ikke så ofte jeg bruker Canon kamera lenger, for det blir til at jeg bruker mobilen ettersom den alltid ligger i lommen eller vesken. Nå tar ikke kamera noe speilrefleks, men et lite hendig kamera som også får plass i lommen ;o)) (Canon IXUS) Ikke er det bare lite og hendig, men det tar også ganske gode bilder ;o))

#foto #fotografi #photo #dagensbilde #filter #forskjellig #bilde #vinter #snøvær #blogg

12 kommentarer
    1. Morsomt å leke litt…Du må ha god bedring! ja nå renger det så det spruter…og snøen forsvinner i rasende fart…Håper du snart er bra igjen..Flotte bilder!

    2. annebe: Tusen takk ;o)) Jeg lurte på om noen kom til å merke at jeg la ut feil originalbilde… Så det ikke selv før sent i går kveld, men valgte å ikke gjøre noe med det. Jeg syntes det er gøy å leke litt med filter…. Noen ganger blir det bra, mens andre ganger helt feil :o))

    3. Toini: Tusen takk :o)) Gøy å prøve litt nytt med bildene, for å se om man kan få til noe annerledes ;o)) Ikke alltid det lykkes. Her var det mer snø enn regn som kom i går, men i dag regner det bra. Den siste snøen som kom er snart borte, men vi har fortsatt store snøhauger og fonner nede i gården. De har ikke minket noe særlig enda, men fortsetter regnet så blir nok de mindre også.

    4. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk ;o)) Jeg må vel si meg enig i originalen er best, men jeg vet ikke om du la merke til at jeg har lagt ut feil originalbilde… Damen på filterbildene mangler, vops!! Ute øsregner det i dag, så den siste snøen som kom de siste dagene er snart borte.

    5. Toril sin hverdag med musikken: Tusen takk ;o)) Det er gøy å leke seg littegrann med filter, for å se hvilket resultat man får. Ikke alltid det blir bra.

      Ja nå er det + 3C utenfor stuevinduene mine, og regnet høljer ned. Vi har fortsatt store snøhauger utenfor, men den siste snøen som kom er allerede borte. Det begynner å bli glatt på fortauene, så nå er det fram med broddene igjen.

    6. Litt lek er artig. Det skifter fort fra full vinter til holke og regn. Det ligger enda mye snø men det er dårlig skiføre når det er mildt. Var på ski mandags kveld og mulig det var siste turen på en stund for jeg smører aldri ski. Det er dårlig at det fortsatt er folk uten strøm både på Sørlandet og i Hedmark. Så snøen skaper utfordringer på mange måter.

    7. Helge: Huff ja dette regnværet er ikke greit, fortauene er speilblanke og utenfor blokka mi er det gummistøvelvær. Allikevel har vi store snøhauger overalt, som ikke har minket noe enda i alle fall. Ikke noe gøy å gå ut nå nei.

    8. fruensvilje.blogg .no: Jeg tenkte at jeg skulle bytte bilde når jeg oppdaget det, men så kommenterte Anne (anneb.blogg.no) om damen. Da tenkte jeg at det fikk være som det var.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg