Hyggelig kveld med venner

På lørdagen var tidligere kollega og min gode venn Terje og jeg på besøk hos Bestis Anne, til middag. Som alltid når vi samles blir det hyggelig, og vi koste oss fra tidlig på formiddagen til langt ut i de små timer. Anne hadde laget en nydelig middag, kyllingfilé surret i bacon med hvitløkssmør inni, som etter å ha blitt brynet litt på i pannen ble lagt på en grønnsaksseng inne i ovnen. Som ekstra tilbehør hadde vi ris og en deilig kyllingsaus. Mmmmmmmm, så godt det smakte.

Jeg burde jo selvsagt ha tatt et bilde av den herlige retten, men tenkte ikke på det før jeg hadde forsynt meg ganske grådig av de som lå på tallerkenen min ;o))

Når den gode middagen hadde fordelt seg litt nedover i systemet, fant Anne fram ostekaken hun hadde bakt. Den var nydelig, men veldig mektig så jeg nøyde meg en voksent stykke til kaffen. Munnen og øynene mine ville gjerne ha et stykke til, men magen min var fornøyd så jeg lot være ;o))

Nå er det siste gangen jeg viser fram duken jeg har heklet, men jeg ville gjerne at dere skulle se hvor fin den ble på bordet til Bestisen. Hvis jeg skal få lov å skryte av meg selv, og det skal jeg, så syntes jeg at  duken er veldig fin, hihihi!!

#venner #vennefest #middag #dessert #kylling #grønnsaker #ris #ostekake #kaffe #håndarbeide #hekle #duk #blogg

12 kommentarer
    1. Så koselig 😀 Og maten hørtes veldig god ut 🙂 Ostekake ser så veldig godt ut, men jeg liker dessverre ikke smaken, så jeg nøyer meg som regel med å bare sikle over synet 😛 he he..
      Duken er superfin og passer perfekt til bordet 😀

    2. Elevele: Jeg var heller ikke så begeistret for ostekake tidligere, men det var nok måten de ble laget på. Denne som vi fikk servert på lørdagen, var ikke smaken av ost så overdreven… Huff, jeg får da vann i munnen bare av å skrive om den, hihihi….

      Ja duken kunne ikke ha passet bedre ;o))

    3. Åh, det hørtes ut som deilig mat og ostekake er kjempegodt! Duken din var så flott på bordet, – passet helt perfekt! :o) Ha en fortsatt fin dag, – kaldt men sola skinner!

    4. Hanne Beate: Jeg får nesten vann i munnen bare ved å tenke på det vi spiste ?? Duken ble fin om jeg skal si det selv. Jeg satt litt på balkongen når jeg kom hjem i ettermiddag. Jeg har innglasset balkong, så det var ganske varmt der. Ha fin kveld ??

    5. fruensvilje.blogg .no: Fargen på duken matchet servicet hennes, og det hadde jeg helt glemt ?? Jeg har ikke mange venner, og setter derfor stor pris på de jeg har å stundene vi har sammen ??

    6. Toini: Duken kunne ikke ha passet bedre, og at den i tillegg matchet PIP servicet hennes hadde jeg ikke tenkt på ?? Jeg har ikke en haug med venner, og derfor er disse sammenkomstene våres så koselige ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg