To som trives inne i kulda

I dag har det vært den kaldeste dagen hittil i vinter med – 15 C, og da er det godt å være innepus…

Mine to skjønninger er veldig glad i varmen og stortrives når gradestokken viser grader opp mot + 25 C og høyere. Det har jeg merket om sommeren når de ligger ute på balkongen, hvor gradene fort kommer over + 30 C når sola står på. Da ligger de rett ut og dormer seg å nyter.

Vinja har ligget og slappet av på senga mi nå i ettermiddag og slappet av… Hun har kastet opp en del de siste dagene, men for å gjøre en lang historie kort så var det for at hun har forsynt seg av en av plantene mine. Merkelig katt altså, kaster opp pga noe hun spiser, så går hun bort å spiser mer av det å kaster opp igjen… Nå har det roet heldigvis…

Hihi, Ronja ser nesten litt forskrekket ut… Hun lå så perfekt på senga mi å pusset pelsen sin, men da jeg kom med kamera så hun alle andre steder enn rett mot meg. Noen ganger er man heldig å får det perfekte bildet med en gang, men andre ganger går det bare ikke i det hele tatt ;o))

Da sola traff balkongen med full kraft i dag, ville Ronja ut en tur. Det var ordentlig varmt der ute, og hun hoppet opp på klatrestativet å la seg godt til rett midt i solsteken. Der lå hun helt til sola begynte å gjemme seg bak en stor furu på andre siden av gaten. Dette har hun ventet lenge på ;o))

#vinter #kaldt #katter #ronja #vinja #nytelse #ute #inne #vinter #balkongliv #blogg

12 kommentarer
    1. Fine puser du har. Ikke lett for dyr når det er så kaldt ute. Men en eller dag må det snu men uansett blir det en lang vår. Folk med hund må jo lufte sine dyr men det blir gjerne kortere turer i disse dager. Fullt kaos på Sørlandet men det må man regne med når det er vinter.

    2. Helge: Tusen takk ;o)) Det er ikke greit for dyra nå nei, når det er så kaldt. Verst er det for alle kattene som ikke har noe hjem, de sliter nå når gradene kryper langt nedover på minus.

      Jeg nevte det akkurat for en venninne, at vi nok vente lenge før det blir vår dette året. Med alle kuldegradene og mye snø, vil det ta tid innen det smelter.

    3. SÃ¥ nydelige de er..og min ute katt gÃ¥r bare ut Ã¥ gjør sitt fornødne, ogsÃ¥ rett inn igjen…brrrrr…ingen grunn til Ã¥ være ute nÃ¥ om dagen….Er det ikke sÃ¥nn at de trenger Ã¥ kaste opp nÃ¥r det gjør sÃ¥nn? At de har en hÃ¥rball liggende eller noe…Det sies at det hjelper Ã¥ kjøpe “kattegress” Men ikke vet jeg….mine hunder spiser jo gress for Ã¥ kaste opp..Ha en god ny dag..kanskje kommer sola i dag ogsÃ¥!

    4. Toini: Tuuuuusen takk <3 Det er nok mest sannsynlig det Vinja har brukt planten til, og første dagen kom det opp en skikkelig hårball. Deretter fortsatte hun å knaske på planten, og da kom det bare opp vann. Jeg kjøpte noen poser med kattegress i høst, som jeg helt hadde glemt... Skal jammen så i et par potter, for de elsker å spise gress begge to ;o)) Litt disig her i Oslo i dag, men det ser ut til at sola prøver å stikke seg fram.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg