Jeg hakket meg ferdig

Når man holder på med mye håndarbeide, strikking og/eller hekling, så ender man ofte opp med mye restegarn etterhvert. Problemet da er, hva skal man gjøre med det. For noen uker siden bestemte jeg meg for å bruke opp noe av det, og da på et skjerf. Istedet for å strikke eller hekle, valgte jeg å hakke et. Jeg fant fram den største hakkenålen jeg hadde, som er str 12 mm.

Det går ikke like raskt å hakke seg et skjerf som det er å bruke strikkepinnene, men det blir jo et litt annerledes mønster. Akkurat det syntes jeg er litt stilig.

Som jeg sa over så var meningen at det skulle bli et skjerf dette her, men jeg skjønte etterhvert at det var både for kjukt og for bredt til å være skjerf. I stedet ble det faktisk en varmt og behagelig sjal. Jeg har brukt Odin garn til dette prosjektet, og det blir veldig mykt og godt mot huden. Trodde først at det skulle klø, men det var det ingen fare for.

Det å ta en selfie sånn at sjalet kom godt med på bildet, se det var ikke så enkelt. Armene mine var rett og slett ikke lange nok, og selfistangen min må lades opp igjen…

Jeg var i utgangspunktet litt usikker på om fargene passet sammen, men de fungerer på et vis. Skulle jeg ha gått i butikken og kjøpt inn nytt garn til et tilsvarende prosjekt, ville jeg nok mest sannsynlig ha satt sammen litt andre farger ;o)) Om fargene passer eller ei, så er det ingen andre som har makent ;o))

#håndarbeide #hobby #sjal #skjerf #hakke #hakkenål #fargevalg #restegarn #odin #blogg

10 kommentarer

Siste innlegg