Vi har et resultat….

Fra jeg var barn og frem til nå har Eurovision Song Contest, eller MGP som vi kaller det, vært noe jeg har gledet meg til… For noen uker siden hadde Danmark sin finale, og vinneren ble min favoritt Rasmussen. Denne helgen hadde både Norge og Sverige sine finaler, og jeg så begge sammen med Bestisen og niesen hennes. Det spiller ingen rolle om man liker eller ikke liker låtene, for jeg må se det og si min mening om hva jeg syntes om det jeg hører og ser. Det er litt av gamet å kunne diskutere, glede seg og irritere seg over alt fra sanger til hva artistene har på seg…

Jeg kan ikke påstå at jeg hadde noen favoritt under den norske finalen…. Når det er sagt så syntes jeg kanskje litt bedre om Alexander Walmanns låt, enn noen av de andre. Nå var det ikke han som dro hjem seieren, men en annen Alexander…, nemlig Rybak. Mange er sikkert totalt uenig med meg, men jeg syntes ikke om låta hans i det hele tatt. Jo da, den var fengende på en måte, men jeg er allikevel ikke overbegeistret for den. Siden han skal representere Norge, håper jeg jo at han kommer til å gjøre det bra ;o))

Det var nok langt flere låter jeg likte under den svenske finalen, men favoritten der var karen over her. En artist som heter John Lundvik som fremførte låten My Turn. Han sang seg langt inn i hjertet mitt, og sikkert til mange andre også. Allikevel var det ikke han som vant, men i stedet Benjamin Ingrosso. (sønn av Pernilla Walgren) Han hadde en fin og fengende låt, som nok kommer til å ligge høyt når stemmene avgis… Tror jeg i allefall.

Ser du på MGP (Eurovision Song Contest)?

#mgp #norge #sverige #eurovisionsongcontest #musikk #konkurranse #alexanderrybak #alexanderwalmann #johnlundvik #benjaminingrosso #blogg

8 kommentarer
    1. Jeg liker å få med meg Grand Prix..men ser ikke på den Svenske..også har jeg den Norske på opptak så jeg kan spole over det jeg syns er kjedelig ..hehe..
      Jeg likte Rybaks lÃ¥t veldig godt..jeg elsker slik “entertaining”som han er sÃ¥ god pÃ¥..om den nÃ¥r opp internasjonalt fÃ¥r vi jo bare vente Ã¥ se :))

    2. annebe: Selv om vi sÃ¥ den norske finalen direkte, sÃ¥ tok jeg den opp… Hadde den svenske pÃ¥ opptakt ogsÃ¥, men jeg var litt dum Ã¥ surret rundt pÃ¥ Facebook før vi begynte Ã¥ se den. Da fikk jeg se hvem som hadde vunnet, men jeg sa ingenting til de andre to…

      Jeg håper jo at Alexander Rybak kommer til å gjøre det veldig bra, selv om jeg ikke er så begeistret for låta. Kanskje den vokser på meg ;o))

    3. Ja jeg syns ogsÃ¥ det er gøy Ã¥ følge med…Syns det var mange fine i Ã¥r jeg…og jeg syns den rette vant i den norske mgp. Jeg stemte til og med!! Men smaken er som baken! hihihi….Er ikke sÃ¥ ivrig som deg da..som ser bÃ¥de svensk og dansk…men sikkert gøy det ogsÃ¥….Ha en god ny dag!

    4. Toini: Det kan godt hende at jeg liker vinnermelodien innen den store finalen. Akkurat det har skjedd før ð?¤? Jeg liker Ã¥ følge med pÃ¥ de skandinaviske landene, og hva slags lÃ¥ter som konkurrerer der. Det er ganske stor forskjell ð???

    5. Jeg har ikke sett det pÃ¥ mange Ã¥r. Det gÃ¥r meg rett og slett hus forbi, akkurat som om det ikke har noe med meg Ã¥ gjøre. Men jeg fikk med meg at Rybak vant den norske finalen da, selv om jeg ikke har hørt sangen enda … hehe. Tidligere var jo MGP et av Ã¥rets høydepunkt, som 17. mai og nyttÃ¥rsaften. Kan lengte tilbake til den tiden innimellom, da en gledet seg til noe.

    6. Marit: Tihi, her er det 17. mai og juleaften og alt det andre på en gang når MGP går av stabelen. Vi får med oss norsk, svensk og dansk finale med stor iver ;o)) Om Rybak har noen sjanse er ikke godt å si, vi får se hvordan det går om et par måneder.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg