Dette gadd jeg ikke i går

Som jeg fortalte i går var på Harry-tur i går, og da passet jeg på å kjøpe med meg to pakker med karbonadedeig. Valgte å kjøpe den hos Maxi-mat i stedet for Nordby. Jeg brukte den siste pakken jeg hadde i fryseren forrige helg, så det var på tide å fylle opp. Vanlgivis pleier jeg bare å kjøpe en pakke, men det blir nok en stund til jeg tar en ny tur å da er det greit å ha litt å ta av i fryseren.

Man kan velge om man vil kjøpe importkjøtt fra Irland eller det fra Sverige. Det irske er mye billigere enn det svenske, men jeg velger ikke det mer. Jeg har kjøpt det før, og det er ikke noe i veien med kjøttet. Problemet er bare at jeg syntes at det lukter så ufyselig av det når man steker, så ille at jeg brekker meg nesten. En dame sto ved siden av meg og rasket med seg to pakker med irsk, og da jeg sa til Bestisen at jeg “ikke” vil ha det, av grunnen jeg beskrev over. Damen så litt rådvill ut, og jeg så at hun var litt i tvil om hun skulle ha pakkene…. Om hun la de bort igjen vet jeg ikke, for jeg gikk for å finne den karbonadedeigen jeg ville ha.

Da jeg kom hjem i går var jeg sliten så jeg gadd rett og slett ikke å veie opp og pakke bort karbonadedeigen. Det fikk vente til i dag. Jeg pleier å veie opp ca 400 gr emner som jeg pakker flate i plastposer. En smart løsning, for da tar de ikke så stor plass i fryseren, og en pakke tiner raskt hvis jeg plutselig bestemmer meg for å lage en gryte eller lapskaus.

Det blir ikke noen rett med karbonadedeig i dag til middag, men heller deilige ostefrankfurter som jeg også kjøpte i går ;o))

#harrytur #shopping #nordby #karbonadedeig #irsk #svensk #pølser #pakkebort #mat #blogg

17 kommentarer
    1. Tusen takk for tipset. Da vet jeg det til neste gang jeg skal over grensen for å handle. Tenkte å ta en handletur over grensen mandag eller tirsdag før påske.
      Det er smart å banke det flatt for å få plass, og det gjør vi også.
      Ønsker deg en kjempefin søndag 🙂
      Purr, purr fra Toril og kattene

    2. Sånn pleide jeg å flatpakke før da jeg handla i Sverige også..veldig smart :)) Valgte også de Svensk produktene.. Kos deg med dagen videre <3

    3. Så smart å pakke de sånn..DET har jeg aldri tenkt over…men som du sier..de tar mindre plass, og tiner fortere…Takk for tips! og vet du..jeg tenkte sist jeg var i sverige at jeg ikke ville kjøpe karbonadedeig..syns det var en annen smak og lukt på det jeg kjøpte sist..jeg har ikke vist at det er to forskjellige……Så det skal jeg se etter neste gang…

    4. Toril sin hverdag med musikken: Bare hyggelig ;o)) Tror det er smart å reise mandag eller tirsdag, for nærmere påskehelgen vil det bli smekkfuldt med folk der ;o)) Ha en fortsatt fin søndag.

    5. Så deilig. Handlet masse før jeg også av dette. Det er virkelig kjekt å ha i fryser. Dét fra Irland handler jeg aldri. Men som sagt lenge siden nå.

    6. Toini: Man må lese nederst på merkelappen på pakkene, der står det om det er import eller svensk. Et annet godt tegn er at nesten alle tar importen, for da sparer de noen kroner. Jeg derimot betaler litt ekstra for å slippe lukten og ja kanskje også litt smaken ;o))

    7. solliv: På grunn av ledd- og muskelplager skal jeg egentlig ikke spise så mye rødt kjøtt, men det er greit å ha litt i fyrseren allikevel. Ha en fortsatt fin søndag ;o))

    8. Lenge siden jeg har vært på harry-tur, men det MÅ jeg bare snart altså 🙂 Det er jo litt koselig . Mest for kosen, prisene er ikke SÅ billig som det var en stund 🙂

    9. Kjøttdeig er kjekt å ha i huset. Harry-tur – et begrep som først ble sagt av tidligere stortingsmann Lars Sponheim(v) for x antall år siden. duske meg dure men det er sjelden jeg er med på slikt noe. Mye stress syns jeg men en sjelden gang er ok. Så jeg skjønner deg godt at du drar på slikt noe jevnlig. Det er både sosialt, økonomisk smart og dessuten har det skapt en del arbeidsplasser i Sverige. Ha en fin kveld.

    10. frodith: Masse kos med Harry-tur, selv om det kan bli litt stressende når det er masse mennesker der. Det var nok billigere før, men akkurat nå er faktisk den svenske krona svakere enn på lenge ;o))

    11. Helge: Ja jeg syntes det er greit å ha karbonadedeig på lager, i fall jeg skulle trenge det. Jeg liker å dra tidlig fra Oslo, sånn at vi får gjort unna matbutikken(e) innen det fleste Harry-shopperne har stått opp. Nå er jo svenske krona svakere enn på lenge, så litt er det jo å spare på å dra. Ha en fin kveld du også ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg