Jeg ventet for lenge…

Det er ganske lenge siden jeg bestemte meg for at jeg skulle kjøpe meg et nytt kjøkkenbord. Det jeg har nå ble spesialbygd til foreldrene mine, og har ikke helt vanlige mål. Lengden er OK, men det er litt for smalt. Jeg hadde sett meg ut en fint bord på IKEA, med solide ben og to plater som man trakk ut fra undersiden av bordplaten. Sammenslått hadde bordet en str på 90 x 90, og det var en helt perfekt størrelse til kjøkkenet mitt. Når man dro ut platene ble bordet ca 1,75.

Jeg vet ikke hvorfor jeg har somlet sånn med å dra for å kjøpe det, men det har jeg altså gjort… I dag møtte jeg Bestisen og dro glad og fornøyd til IKEA for endelig å kjøpe bordet… Hadde de bordet jeg ville ha, å nei da det hadde de ikke. De hadde samme merke, men det jeg ville ha var en utgått vare, til min store irritasjon. Jeg kjente at jeg ble skikkelig irritert på meg selv, for at jeg hadde ventet alt for lenge med å dra på handletur… Kikket litt på de andre bordene de hadde, men det var ingen som falt i smak.

NB! Bordet på bilde under her er ikke IKEA-bordet, men et bilde jeg fant på YAY.
 

wooden table
Licensed from: kovacevic / yayimages.com

Før vi tok runden for å se etter bordet de ikke hadde, gikk vi i kaféen og spiste middag. Jeg hadde ikke vært hjemom før jeg dro til IKEA, dro rett fra jobb til trening/behandling, og var ganske sulten. De hadde endel spennende middager å velge mellom denne gangen, men jeg gikk for laks. Det var godt å sitte ned en stund å slappe av, for jeg følte meg litt mørbanket etter treningen… Det var ikke så mange der da vi satte oss ned, men da vi reiste oss for å gå strømmet det på med folk.

Når jeg kom hjem søymfarte jeg finn.no for å se om noen hadde lagt ut bordet for salg, og jeg fant 4 stykker. Problemet var at det var 2 hvite og 2 svarte bord, og jeg ønsker meg et som ikke er malt. Jeg får lete med jevne mellomrom, så kanskje jeg er heldig. Eller så kan det jo hende at jeg finner en annen type jeg faller, vi får se ;o))

#kjøkkenbord #spisebord #bord #handle #somle #ikea #middag #blogg

11 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: Ja jeg tenkte at jeg skulle stikke innom Fretex også, for av og til dukker det opp noen riktige skatter der. Er man heldig å være der på riktig tidspunkt, kan man komme hjem med noe fint ;o)) Kanskje jeg finner bordet mitt der ;o))

    2. Så kjedelig det var da. Når du endelig hadde bestemt deg. Men du finner sikkert ett på finn.no. Bra du fikk deg en god middag :))).

    3. Burde ha skaffet meg nytt kjøkkenbord og stoler selv. Det er slitt og det er stadig vekk at jeg må skru til skruene. Mye fint og få tak i så jeg bør sjekke. Tross alt ikke så ofte man bytter møbler.

    4. Det var kjedelig…men er ofte sÃ¥nn..hihih..Man bør nok kjøpe ting der og da..men jeg ogsÃ¥ mÃ¥ tenke litt,..og vei for og imot..en uvane…og ender ofte med at det er utsolgt eller ute av produksjon som du opplevde..kan vel være du finner noe lignende..Var jo tydeligvis ikke noe hast..siden du ventet..sÃ¥ da mÃ¥ du bare vente enda litt…hihih..ha en god dag, og lykke til!

    5. Helge: Nei, det er ikke ofte jeg kjøper noe nytt heller. Kjøkkenbordet jeg nå vil bytte ut, fikk foreldrene mine laget en på midten av 60 tallet. Fortsatt pent å se på, men som sagt litt smalt. Det får duge så lenge, inntil jeg finner noe annet jeg liker og som passer.

    6. solliv: Hihi, ja det er jo alltid koselig å gå rundt i møbel og interiørbutikkene, selv om man ikke skal eller får kjøpt noe ;o)) Det spørs vel om jeg har lært leksen min, for jeg kommer nok til å gå i samme fella neste gang også ;o))

    7. Toini: Det er ikke første gangen jeg gjør denne dumheten, for i fjor fant jeg deeeeet fine kjøkkenbordet med tilhørende stoler på Fretex. Problemet da, var bare at det hadde kostet meg bort i 9000,-, og det syntes jeg var for dyrt. Jeg angret jo etterpå, og gikk å tenkte på bordet i flere uker etterpå. Jeg finner nok noe til slutt, men inntil da får jeg bruke det jeg har ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg