PĂ„sken er i gang

At folk har tatt pĂ„skeferie var ikke vanskelig Ă„ merke til morran i dag
. Det var stille i blokka, og de som vanlig tramper ned trappen tidlig om morningen, lĂ„ enten Ă„ sov eller hadde reist bort. Selv har jeg ikke tatt pĂ„skeferie dette Ă„ret, og skal jobbe disse tre arbeidsdagene fĂžr helligdagene begynner. Jeg mĂ„ innrĂžmme at jeg angret litt, at jeg ikke hadde satt meg pĂ„ ferie nĂ„r alarmen boret seg inn i hode mitt pĂ„ morningen i dag


Innen jeg kom meg avgĂ„rde, hadde det begynt Ă„ snþ
 FĂžrst bare litt, men sĂ„ ble det rene snĂžstormen fĂžr det avtok igjen. Jeg valgte Ă„ bruke bilen til jobb i dag, for at t-banen ikke gikk direkte ned til byen. Ruter holder pĂ„ med oppgradering, sĂ„ jeg hadde mĂ„tte hoppe av pĂ„ Helsfyr for sĂ„ Ă„ ta bussen til TĂžyen og sĂ„ tilbake pĂ„ t-banen igjen ned til byen. Jeg kjente at det ble litt for stressende tidlig en mandag morgen
.

Easter chicks in the grass
Licensed from: Sandralise / yayimages.com

Jobber du i pÄsken, eller har du tatt deg fri?

#pÄske #ferie #pÄskeferie #jobbe #trÞtt #snÞvÊr #blogg

22 kommentarer
    1. Jeg har fri pga. at junior har skolefri og gubben jobber, men tok en tur pĂ„ kontoret pĂ„ lĂžrdag for Ă„ fĂ„ sendt avgĂ„rde noen mva.oppgaver (jobber som regnskapsfĂžrer). Idag hĂžrte jeg pĂ„ PĂ„skelabyrinten pĂ„ P1, – mĂ„ ha med meg den hver pĂ„ske. Ønsker deg en fin mandag! :o)

    2. Hanne Beate: Jeg pleier alltid Ä fÄ med meg pÄskelabyrinten, selv nÄr jeg er pÄ jobb. I dag har jeg helt glemt det bort. Da skal jeg i alle fall fÄ det med i morgen, takk for pÄminnelsen. MÄ tipse om en pÄskekrimmen pÄ NRK i dag, Shetland, den burde du fÄ med deg.

    3. Jeg har jo bare fri jeg … enn sĂ„ lenge. SĂ„ er nesten litt misunnelig pĂ„ dere som gĂ„r pĂ„ jobb. DrĂžmmemannen har derimot tatt pĂ„skeferie, og denne fĂžrste dagen har han pussa alle vinduene i hele huset, mens jeg var i byen og fiksa litt pĂ„ neglene! Er det rart jeg kaller han drĂžmmemannen? 😉
      Merka pÄ trafikken til byen at mange har fri. PÄ parkeringsplassen som normalt er ganske full alltid sto det bare tre biler! Kos deg pÄ jobb (selv om det var litt hardt i dag morges), og nyt fridagene nÄr de kommer.

    4. Marit: Det gÄr bedre nÄ, etter noen kopper med kaffe og en luftetur i lunchen ;o)) Jeg er glad for jobben min, men nÄr flesteparten av befolkningen har fri sÄ skulle jeg Þnske jeg hadde det ogsÄ.

      Vet du, jeg syntes det er herlig nĂ„r du kaller ham “DrĂžmmemannen”

    5. Takk. 🙂 Ei venninne av dattera har fĂ„tt seg samboer, og ho fĂžlte at han ogsĂ„ var en drĂžmmemann. Problemet var bare det at hver gang ho sa det, tenkte ho bare pĂ„ Terje (min drĂžmmemann) sĂ„ det ble visst helt feil. 😀

    6. solliv: Ja, dette med buss for bane, syntes jeg er noe ordentlig stress. Jeg er jo ingen morgenfugl, sÄ det Ä stÄ opp enda tidligere for at det tar lenger tid pÄ jobb, ja det er ikke festlig. De er heldigvis ferdig til fÞrste arbeidsdag etter pÄske ;o))

    7. Jeg skal jobbe disse tre dagene jeg ogsĂ„, men vi stenger kl. 12 pĂ„ onsdag da 😀
      Ellers var jeg helt dĂžd i dag pĂ„ morgenen og kunne brĂ„tt Ăžnske jeg hadde pĂ„skeferie jeg ogsĂ„. Ha ha.. Gikk fort over bare jeg kom meg pĂ„ jobb 🙂
      Og jaggu var det snÞ i luften her i dag ogsÄ pÄ morgenen, men det gav seg heldigvis med det. NÄ vil jeg faktisk ha vÄr!

    8. I ettermiddag jobba jeg 2 timer med og mÄke en balkong etter et ras fra taket. Vanligvis kan jeg gÄ ut balkongdÞra men i dag mÄtte jeg bruke stige. Det var masse is i snÞen sÄ ikke rart det tok tid. Har faste rutiner i pÄska med skogsturer og litt andre ting.

    9. Ja, det var flaks at jeg husket pĂ„ PĂ„skelabyrinten idag, – hĂ„per du fĂ„r den med deg resten av pĂ„sken. Jeg tror jeg skal sette pĂ„ alarm sĂ„ jeg ikke glemmer den. Takk for tips om pĂ„skekrim, – det er ogsĂ„ noe som hĂžrer med. Adam Dalgliesh er nok favoritten, men det meste gĂ„r an.

    10. Jeg jobber i morgen ogsĂ„ , men da skal det IKKE snĂž har jeg bestemt 😀 HĂ„per formen min er litt bedre, hvis ikke blir jeg i senga 😀

    11. fruensvilje.blogg .no: HÄper du dere hadde en fin pÄske ;o)) Selv tok bÄde jeg og bloggen pÄskeferie, sÄ dette er fÞrste dagen jeg er innom pÄ en uke.

    12. Elevele: Det kom jammen et skikkelig snÞvÊr i begynnelsen av forrige uke, men heldigvis sÄ ble resten av pÄskevÊret strÄlende. I alle fall her pÄ Østlandet. Selv ble jeg pjusk pÄ tirsdag og onsdag og lÄ rett ut, og etter det lot jeg bloggen fÄpÄskeferie, hihi!

    13. Helge: Ja det er en skummel tid nÄ, men mye takras. Jeg satt ute pÄ balkongen i gÄr, og da kom et stort ras med is dundrende i bakken. Det gikk heldigvis mellom balkongene sÄ det var ingen fare for at det skulle komme inn. Skremte kattene mine, sÄ de skvatt inn. Ha en fin tirsdag ;o))

    14. Hanne Beate: Da var bÄde bloggen og jeg tilbake etter pÄskeferien ;o)) Jeg fikk med meg PÄskelabyrinten resten av pÄsken. Klarte noen av oppgavene, men langt fra alle ;o)) HÄper du har hatt en fin pÄskeferie.

    15. julietalivstil: PÄsken ble ganske fin den, med mye fint vÊr her pÄ Østlandet. BÄde bloggen og jeg har hatt pÄskeferie, sÄ jeg er ikke sÄ oppdatert pÄ hva som har skjedd i bloggland. HÄper du har hatt en fin pÄske ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg