Jeg blir like overrasket hver gang

Jeg er egentlig ikke så verst på å holde liv i de grønne plantene min, men det er verre med de som egentlig skal blomstre. Vet ikke hva jeg gjør galt, for de står jo bare der med de grønne bladene sine. Det skjer liksom ingenting. Av og til uten at jeg merker noe til det, dukker det opp noen blomster. Det er akkurat det det har gjort 

Denne kaktusen har jeg arvet av min mor, og den var i en gruppe som  hun fikk etter at min far døde i november 2000. Innimellom kommer den med noen knopper, men det er ikke alltid de lever lenge nok til å springe ut. Nå har den kommet med en eneste blomst, og nå håper jeg den ikke kaster den før den har stått tiden ut.

Til jul fikk jeg en gruppe med et lite tre, en ildtopp og en sukkulent. Nå har jammen ildtoppen også kommet med noen blomster. Akkurat det syntes jeg er ekstra stas, for jeg pleier nesten aldri å få blomster på dem etter første blomstring. Jeg har en annen, og den bare står der grønn å fin….

#blomster #planter #ildtoppp #natur #blomstre #blogg

21 kommentarer

Siste innlegg