Dette har jeg gledet meg til

Det er mange ting å glede seg over nå som våren er her, snøen smelter, det spirer i bedene, fuglene kvitrer sine vakre vårsanger osv. En av de tingene jeg gleder meg til er når musikkorpsene begynner å marsjere i gatene, noe som er et sikkert vårtegn.

I dag satt jeg ute med kaffekoppen å slappet av da jeg hørte svak tromming, som ble sterkere og sterkere… Et av bydelens musikkorps var ute og luftet instrumentene sine.

Denne gangen var det Oppsal Janitsjar som var ute i gatene… Folk hang over balkongrekkverkene, og ut av vinduene å smilte mens de gynget i takt med musikken. Jeg sto nermest å tok noen små dansetrinn til de fengende latinske rytmene ;o)) 

Har korpsene begynt å marsjere hos deg enda?

For bare noen få dager siden var hele plenen ovenfor blokken min fylt, med den største snøhaugen du kan tenke deg. Etter en uke med høye temperaturer og mye sol, er de nærmest smeltet helt bort… I bedet mitt under soveromsvinduene er det fortsatt mye snø, men i går tok jeg en feiekosten å dro unna litt sånn at det skulle begynne å smelte der også ;o))

Hver eneste morgen holder småfuglene konsert med de vakreste tonene, og om ettermiddag og kvelden sitter svarttrosten å øver på sine vårtoner… Det er så vakkert at man blir rent rørt av det ;o))

#vår #sol #varme #oppsal #janitsjar #musikkorps #musikk #marsjere #smelte #snøhauger #blogg

18 kommentarer
    1. maiken: Ja det er godt å se gressbakken igjen, om noe grå og trist ;o)) Er det vær til det, går gjerne musikkorpsene i gatene her opp på denne tiden. Det er så koselig ;o))

    2. Det er kun 17 mai korps kommer i nabolaget mitt + når det er den årlige bydelsdagen. Korps i dag er en sjeldenhet selv om det er noen få igjen. Noen må jo leie inn korps fra Sverige for at det skal bli den slags musikk på 17 mai.

    3. skulle ønske vi hadde musikkorps vi også,men slik har det blitt her på bygda att vi ikke har et lengre,noen år får vi låne et korps som spiller når toget går,men ikke hvert år vi får det,så mange ganger foregår 17 mai toget her på bygda i en ganske så tutt stillhet :=)

    4. JA det er mye Ã¥ glede seg over nÃ¥…Vi har ikke noe hornmusikk rundt her jeg bor, men derimot naturen tett innpÃ¥..sÃ¥ fuglekvitter har vi masse av…Herlig tid! Kos deg med vÃ¥ren og ha en god ny dag!

    5. Her vi bor hører vi aldri musikk korpsene. Ikke en gang på 17. mai. Det er en stille liten veistubb hvor ingen som ikke har noe her å gjøre kjører gjennom. Tror ikke de har starta i sentrum heller enda.

    6. Helge: Det er ikke så mange skolekorps igjen, men vi har Oppsal og Østensjø Janitsjar, som marsjerer rundt i gatene før 17 mai. De stiller også opp for de skolen som ikke har eget korps.

    7. fruensvilje.blogg .no: Det er trist at det blir slik at korpsene forsvinner… Noe som til dels skyldes penger, men ogsÃ¥ at interessen for Ã¥ være med avtar. Her jeg bor har heller ikke alle skolene egne korps, men vÃ¥re to flotte Janitsjarkorps, Oppsal og Østensjø, trÃ¥r til der de kan.

    8. Toini: Fuglekvitter slår nå korpset hver gang da ;o)) Det er litt synd at det blir mindre og mindre med korps, for det er litt stas når de går foran barnetoget på 17. mai ;o)) Ha en fin dag, selv om det ikke er like strålende vær som i går.

    9. Marit: Jeg hører flere se at de ikke hører eller ser noe til korpsene lenger… Det er vel heller ikke sÃ¥ mange av dem lenger, skolene har ikke penger og/eller sÃ¥ er interessen dalende.

    10. Victoria Larsen: Jeg blir nesten litt rørt jeg når jeg hører korpsene spille <3 Etter det jeg har skjønt så består korpsene for det meste i storbyene, noe jeg syntes er litt trist.

    11. Å det er stas! Som gammal korpsjente (18 år i korps), er det en av årets happeninger når korpsa begynner å marsjere! Har ikke hørt noen her ennå, dessverre! Klemmer 🙂

    12. Margrethe: Jeg er også veldig begeistret for korpsene, selv om jeg ikke var i et. Hadde veldig lyst, men det ble aldri noe av. Fin tid nå, hvor de marsjerer oftere rundt i gatene her ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg