Jeg var aldri helt fornøyd

Jeg har alltid likt å ta bilder uansett om det er med mobilen eller med et annet kamera, og jeg har mer enn et jeg kan bruke. Speilrefleksen tar gode bilder, men jeg syntes mange ganger at det er slitsomt å bære det med seg. Spesielt når man skal gå mye og langt. Jeg ender som regel opp med å bære det i hånden, ettersom jeg får vondt i nakken hvis jeg har det rundt halsen..

Derfor tok jeg den beslutningen i fjor å kjøpe meg et mindre kamera, som kunne gjøre jobben på lik linje som det store kamera. Valget falt på et nett og hendig Sony-kamera som viste seg å ta gode bilder. Allikevel var jeg ikke helt fornøyd med det, og angret nesten fra starten på at jeg kjøpte det… Det har ligget bak i hode mitt og gnaget i snart et år nå, og her om dagen tok jeg beslutningen på om å kjøpe det kamera jeg hele tiden hadde lyst på…

Det er et Olympus Pen E-PL9 kamera med retro-look, som jeg helt har forelsket meg i. Jeg kjenner et par stykker som har dette kamera, og som er superfornøyd med det. Så for et par dager siden var jeg inne på nettsidene til Scandinavian Photo, og bestilte det. De hadde ikke kamera i butikken, litt synd for da kunne jeg fått det samme dag, men det var på lager så det kommer vel om en ukes tid tenker. 

Kamera kommer med standard linse 14 – 42 mm linse, som jeg må klare meg med inntil neste lønning. Inntil da har jeg fått gjort meg godt kjent med kamera og funksjonalitetene. Gleder meg virkelig til å teste det utover våren og sommeren ;o))

Ettersom jeg har brukt Sony kamera så lite, skal jeg prøve å selge det til en god pris. 

#nytt #kamera #olympus #olympuspen #speilrefleks #nynytt #glede #blogg

10 kommentarer
    1. Så kjempespennende med nytt kamera da 🙂
      Jeg har også speilreflekskamera, men synes det er alt for tungt å dra med seg hvis jeg går en tur. Da bruker jeg et mindre kamera eller mobilen. Kameraet på mobiltelefonen er avhengig av godt lys for å få gode nok bilder.
      Jeg elsker jo å ta bilder, og er avhengig av å ha kamera som tar ok bilder.
      Ønsker deg en kjempefin lørdag, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Er det det kameraet Tone hadde kjøpt? Jeg kjenner ikke til disse..har bare prøvd det jeg selv har…og vanlig speilrefleks..men for oss som har vondt i nakken og armer..sÃ¥ er det lurt Ã¥ kunne se skjermen uten Ã¥ mÃ¥tte se i det lille hullet…Da fÃ¥r du tatt bilder i litt flere vinkler ogsÃ¥..HÃ¥per du blir fornøyd med det kameraet nÃ¥ da…og det andre mÃ¥ du prøve Ã¥ selge…lykke til! Ha en god kveld!

    3. Toril sin hverdag med musikken: Jeg gleder meg virkelig til det nye kamera kommer, for det skal testes ut nÃ¥ ut over vÃ¥ren og sommeren. Jeg har mest brukt mobilkamera den siste tiden, for at det er for tungt Ã¥ slepe pÃ¥ speilrefleksen… Enda mitt Nikon kamera er ikke av de tyngste heller.

      Ha en fin lørdagskveld.

    4. Toini: Ja det er nesten det samme som Tone sitt, hun har 8’ern mens jeg har kjøpt 9’ern. Vet ikke hvilke forskjeller det er pÃ¥ dem, om noen. Jeg er sikker pÃ¥ at jeg blir fornøyd med Olympus’en, for det var jo egentlig det jeg har hatt lyst pÃ¥ hele tiden. Skulle nok ha valgt det allerede i fjor.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg