VÃ¥ren er definitivt her…

I går tok jeg med meg kamera da jeg dro ut en tur, for å se om ikke også jeg kunne klare å finne noen fine blomster jeg kunne legge ut på bloggen. Været var jo helt strålende med deilig temperatur og masse sol. Jeg kan ikke huske sist gang jeg hadde så lite med klær på meg, når jeg gikk meg en tur. Fuglene kvitteret oppe i trærne og humlene summet rundt bena mine ved blomsterbedene.

Her kommer noen av de bildene jeg tok…

Humla er en av mine store favoritter, som jeg ønsker velkommen hvert år… Som jeg har fortalt før, så pleier jeg å klø de litt på ryggen hvis de sitter lenge nok stille. Da summer de ekstra og vifter med fingene, noe jeg tar som et tegn på at de liker det ;o)) Denne humlen var veldig opptatt av å fly fra blomst til blomst for å sanke inn godsaker.

Det var ikke mange hvitveis jeg fant, men noen var det da… De fleste jeg fant hadde ikke sprunget ut enda, men disse sto å lyste så fint i sola.

Jeg fant faktisk et par hestehov også, noe jeg ikke klarte i fjor vår… Da var det ikke en eneste en på de stiene jeg gikk, om det var for at jeg gikk på feil sted eller noen allerede hadde plukket dem, se det vet jeg ikke.

Da jeg var inne i skogen for å ta bilder av de hvitveisene som ikke var sprunget ut enda, kvakk jeg til… Jeg bøyde meg ned for å ta bilde, og plutselig hørte jeg at det freste like ved fingrene mine. Jeg så noe røre seg under bladene, men jeg skvatt unna så fort at jeg ikke så hva det var. Jeg kan tenke meg at det var en huggorm, som lå gjemt og som bare ville si fra at NÅ KOM DU FOR NÆRE. Så redd som jeg er for slanger, gjorde jeg ikke noe forsøk på å finne den igjen. Jeg var bare sjeleglad at den ikke bet meg, puh!

Har du sett noe til huggormen i år?

#blomster #hvitveis #hestehov #natur #fotografering #foto #krokus #huggorm #redsel #blogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg