Jeg har fått innkalling til tannlegen

På formiddagen i dag tikket det inn en melding på mobilen fra tannlegen min, det var på tide med den årlige sjekken igjen… Jeg har selv bedt om at de legger opp til innkalling i mai, for da er jeg ferdig med det som eventuelt må gjøres innen sommeren kommer. Som alltid må jeg flytte på timen noen dager, for de setter den alltid opp time før jeg får lønning. Det måtte jeg i dag også, men jeg var heldig å fikk time før 17. mai.

I mange år hadde jeg tannlegeskrekk, men etter at jeg byttet tannlege har det forsvunnet. Han er så rolig og behagelig, at jeg helt glemmer hvorfor jeg er der…., vel nesten da. Jeg har nå i alle fall ikke hjertebank og rumlende mage lenger. De siste gangene har jeg kunnet gå ut fra tannlegen med et blende hvitt smil, og ingen hull i tennene.
 

crazy dentist
Licensed from: izakowski / yayimages.com

Jeg tror ikke at jeg er så heldig denne gangen, for jeg har nemlig hatt litt ubehag i en jeksel i overmunnen. Det har ist når jeg har drukket noe kaldt, og de siste dagene føler jeg at det har blitt noe verre. Derfor gleder jeg meg til å få sjekket ut tannen, og få gjort noe med den. Er jeg heldig er det bare en løs fylling som må byttes ut!!!

Har du tannlegeskrekk, og er du flink til å gå hvert år?

#tannlege #Ã¥rlig #kontroll #tenner #hull #fylling #ubehag #tannlegeskrekk #helse #blogg

16 kommentarer
    1. Nei, ikke nå lenger. Jeg har også en flink tannlege, og han setter gjerne bedøvelse ved den minste fare for vondt. Jeg blir innkalt to ganger i året, for jeg har så mye tannstein.

    2. Jeg har jo skrevet et par innlegg om dette med tannlegeskrekk. Nå har jeg fått en hyggelig og forsiktig tannlege, og har fått pratet ut om frykten, så nå tror jeg bare det vil gå bedre og bedre. Lykke til når den tid kommer! 🙂

    3. Ja, tannlegeskrekk!! Men har snill tannlege jeg også, en hel gjeng faktisk på samme kontor, som jeg veksler litt på hvis ene ikke kan 😀 Håper du ikke har noen særlig, at det bare er noe fille-greier. Jeg går hvert år ja 🙂

    4. Håper det går bra. Tror jeg ikke skal til tannlegen før i august. Veit ikke hvordan man skal bli kvitt tannlegeskrekk men det er sikkert de som har blitt kvitt det.

    5. Hanne Beate: Det er godt du er kvitt tannlegeskrekken du også, for det er ingen god følelse. Jeg får en del tannstein nede, så jeg burde gått to ganger bare for å fjerne det.

    6. karidansen: Tusen takk ;o)) Jeg gleder meg nesten til å gå, dels for å sjekke ut den plagsomme tannen og så er det så deilig å få renset tennene ;o))

    7. kaosverden89: Tusen takk :o)) Det er så viktig å ha en tannlege man føler seg vel med, bare det alene gjør at besøket ikke blir så ubehagelig. Jeg er veldig glad jeg fant min nye tannlege, han er fantastisk ;o))

    8. Toini: Tusen takk :o)) Jeg gikk heller ikke ofte før, vel det gikk mange år mellom hvert besøk, og da jeg endelig kom meg dit ble det dyrt, veldig dyrt..!!

    9. Ja, har Ã¥rlig innkallelse. Da gÃ¥r det fint…men glemmer de Ã¥ sende ut dette, da løper jeg ikke akkurat bort til dem. Men er jo ikke vondt nÃ¥r man har riktig tannlege. Han jeg gÃ¥r hos er veldig flink og veldig veldig hyggelig..men drar pÃ¥ Ã¥ra, sÃ¥ hva som skjer om et par Ã¥r vet jeg ikke. Men om et Ã¥r sÃ¥ er jeg satt opp. Akkurat vært der nÃ¥ 2 ganger i forrige ule. Kontroll og sÃ¥ hadde jeg sprekk i en tann. Dette er nÃ¥ fikset 🙂

    10. frodith: Alfa og omega å ha en god tannlege(er) som man føler seg trygg hos. Jeg krysser fingrene for at det bare er en løs fylling, uansett så må noe gjøres med den ;o))

    11. Helge: Det går nok greit hos tannlegen, tror at det er bankkontoen som får det mest vondt hvis noe stort må gjøres. Jeg hadde skikkelig tannlegeskrekk, og gikk ikke til tannlegen på mange år. Så fikk jeg store problemer med tennene, og måtte gå. Da jeg var ferdig etter to måneder, var jeg nesten 30.000,- fattigere og tannlegeskrekken var borte.

    12. solliv: Veldig greit med Ã¥rlig innkallelse, og hadde de ikke sendt den ville jeg nok ha ringt dem. Vil ikke tilbake der jeg var, hvor det gikk flere Ã¥r mellom hver gang. Min nye tannlege, som jeg har hatt i 3 Ã¥r, er heldigvis yngre enn meg sÃ¥ jeg har en sjanse til Ã¥ ha han i mange Ã¥r. Jeg hÃ¥per virkelig at det bare er en løs fylling og ikke en sprekt tann…., for da blir ikke bankkontoen min særlig fornøyd, hihi!!

    13. Huff, det var da et litt drastisk bilde du har valgt til Ã¥ fronte innlegget ditt, he-he 😉 Fint Ã¥ gÃ¥ en gang om Ã¥ret. Det gjør jeg ogsÃ¥. Jeg fÃ¥r innkalling første del av juni. Har aldri hatt tannlegeskrekk og plomberer mine tenner uten bedøvelse, ingen problem. Har som regel i det siste hatt noen plomber som burde skiftes. En ting er sikkert tannlegen finner alltid en ting Ã¥ fikse pÃ¥. SÃ¥ det blir langt fra “gratis”. Ha en fin siste del av kvelden og opplading til morgendagen.

    14. toveview: Hihi, ja jeg tenkte at det bilde var treffende, for det er jo sånn mange ser tannlegen ;o)) Jeg er heldig med tannlegen min, for han venter heller med å gjøre noe hvis han mener det ikke er helt nødvendig. Det var noe annet med skoletannlegen, de boret i filler tennene mine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg