En deilig vårdag i Botanisk Hage

I dag har været virkelig vært fint her i Oslo, mye bedre enn jeg trodde det skulle bli i dag… Noen mørke skyer kom luskende ut på dagen, men sola klarte å stikke seg fram ganske mye allikevel.

Bestis Anne, niesen Kine og jeg bestemte i går at vi skulle dra en tur i Botanisk Hage for å ta noen bilder, og for bare være ute i det fine været. De kom å hentet meg kl 12, men vi hadde store problemer med å finne en ledig parkeringsplass uten for Botanisk Hage. Jeg hadde en mistanke om at det skulle bli vanskelig, for…. Det er snart mai måned å da pleier et av cirkusene å sette opp telt på plassen. Ganske riktig, der var Arnardo!! Det var ikke en eneste mini plass ledig engang, så vi kjørte videre å tenkte at da får vi heller dra til Vigelandsparken i stedet. Når vi kom til Sars gate, var det en eneste plass ledig som vi var heldig å få… Derfra var det ikke så langt å gå oppover til den nærmeste inngangen.

Jeg hadde tatt med det nye Olympus Pen kamera mitt, for å teste det ut. Alle bildene jeg tok, er tatt med standard linse 14 – 42 mm. Jeg hadde tatt med 40 – 150 mm linsen også, men valgte å ikke bruke den i dag. Nedenfor er noen av de bildene jeg tok…. Jeg er ikke like fornøyd med alle sammen, men de duger ;o))

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da vi kom forbi Lids hus var det masse mennesker der, og vi ble selvsagt nysgjerrig på hva som skulle skje. Vi stoppet opp å ventet, og så kom en mann ut å snakket en masse å ønsket alle velkommen til at Våren skulle synges inn. Litt etter kom et mannskor ut på trappen, som begynte å synge så vakkert at jeg fikk nesten tårer i øynene. Jeg fikk ikke med meg hva koret het. Vi sto en liten stund å lyttet, før vi bestemte oss for å gå opp på kafeen for å få oss litt å spise og drikke. Jeg hadde ikke fått noen kaffe før jeg dro ut, og kroppen skrek etter en kopp..

Det var ingen ledige bord, men noen stoler sto lent mot veggen så vi tok med oss de og satte oss i solen. Jeg er glad vi gikk opp på kafeen når vi gjorde, for etter at konserten var over kom alle opp å køene for å kjøpe mat ble bare lenger og lenger….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Etter å ha gått rundt i Botaniske Hage noen timer begynte vi å bli sultne. Jeg hadde ikke lyst til å begynne med middag da jeg kom hjem, så jeg foreslo for de andre to at vi skulle stikke innom Domino på Tveita og spise pizza. Å sånn ble det. Av og til er det godt å slippe å være kokk, bare sette seg til dekket bord…

#botaniskhage #natur #fotografering #foto #bilder #utpåturaldrisur #ute #venninnetur #dagensbilder #vår #sang #korsang #domino #tveita #tøyen #sirkus #arnardo #blomstring #blogg

24 kommentarer
    1. Margrethe: Tusen takk ;o)) Jeg har alltid hatt lyst til Ã¥ være i Botanisk Hage nÃ¥r de synger vÃ¥ren inn, men det har ikke blitt av før nÃ¥… Veldig koselig Ã¥ endelig Ã¥ være med pÃ¥ det ;o))

    2. Så ut som en fin dag :)) Deilig i sola i dag ja.. Jeg syns det ble veldig flotte bilder med det kameraet jeg..men så var det mange vakre motiver også :)) Kjekt å ikke styre med matlaging noen ganger ja.. Fin kommende uke til deg <3

    3. Nydelige blomsterbilder, nesten som man kan høre at det gror…..
      Og det mannskoret som sang våren inn da! Forstår at det var vakkert å høre

    4. Gratulerer med nytt kamera! :o) Flotte og detaljerte bilder! Jeg har ikke vært i Botanisk Hage på våren, men fint med alt som spirer og våkner til liv da.

    5. annebe: De hadde vel egentlig ikke meldt så veldig fint vær den dagen, men sola seiret og det ble en flott dag. Jeg er veldig fornøyd med det nye kamera, og det tar veldig gode bilder. Det er som å bruke speilrefleksen, bare mye lettere ;o))

    6. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk ;o)) Vi er heldig som har en sånn fin grønn lunge som Botanisk Hage her i Oslo. Det var litt tidlig for de fleste blomstene enda, men de kommer litt senere er det virkelig flott der. Du har kanskje vært innom når du har vært i Oslo?

    7. Mimremor: Bare hyggelig ;o)) Det er så fint i Botanisk Hage, og da er det så fint å dele litt av inntrykkene med de som ikke har anledning til å besøke stedet jevnlig ;o))

    8. Toini: Tusen takk ;o)) Det er alltid folk som spaserer i Botanisk Hage, selv på dager når det ikke er arrangement der. Du burde ta med Bjørn og hundene å ta en tur. Stor parkeringsplass utenfor, som nå i mai okkuperes av Arnardo. Ellers er det ikke noe problem å parkere der.

    9. Ei_heks: Tusen takk ;o)) Vet du, det er første gangen vi har klart å være der når de synger inn våren, og det var virkelig så flott å høre på ;o))

    10. maiken: Tusen takk ;o)) Vi har snakket om å dra å høre mannskoret synge inn våren flere ganger, men det har aldri blitt av. Du skulle bare å hørt hvor vakkert de sang ;o))

    11. Hanne Beate: Tusen takk ;o)) Botanisk Hage er vakker om våren, men aller best utover sommeren.. Skal man få med seg all blomstringen, må man besøke hagen flere ganger ;o))

    12. fruensvilje.blogg .no: Du får stikke innom neste gang dere besøker Oslo. Fint å parkere utenfor når sirkuset drar, da er det mange plasser. Ellers så går det fint å ta t-banen til Tøyen å rusle bort ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg