Hjemmelaget gryte

I går viste jeg ikke hva jeg skulle ha til middag, ingenting fristet meg. Jeg har vel ikke den store matlysten om dagen, så middag blir sjelden ordentlig middag. Bare noe lettvindt, som ikke alltid smaker så mye.

Etter å ha romstert i fryseren falt valget på en egenkomponert gryte.

Til gryta stekte jeg opp 400 gr med karbonadedeig,  og tilsatte Coops stekegrønnsaker m/poteter,  to bokser med hakkede tomater med urter, to grønnsaksbuljongterninger, ca 6 dl med vann, litt matfløte og kryddret med salt, pepper og urtekrydder.

Jeg hadde aldri brukt den grønnsaksblandingen i en gryte før, men den fungerte veldig bra. Har brukt den til kylling med hvitløkssmør, noe som også er supergodt.

Det ble så mye at det er middag til 3 ganger til meg alene!

#mat #gryte #hjemmelaget #grønnsaker #tomater #middag #blogg

18 kommentarer

Siste innlegg