Sommerkveld med deilig grillmat

Jeg kom hjem for ikke lenge siden, etter en veldig koselig kveld hos Bestisen. Niesen hennes var også på besøk, og ettersom det var så varmt og deilig vær satt vi ute hele tiden.

Det var egentlig min tur til å diske opp med middag hjemme hos meg, men det er så varmt her nå om dagen, så vi ble enig om å være hos Bestisen i stedet.

Vi fyrte opp grillen og slang på sommerkotelettene vi kjøpte i går. De var fine uten alt for mye fett, og ble saftige og gode etter grillingen. Jeg var supersulten, så det romlet litt i magen mens maten ble ferdig.

Vi hadde laget en eget salat med masse godsaker, i tillegg innkjøpt potetsalat og en byggrynssalat som var veldig god. Den hadde masse smak, og jeg kommer definitivt til å kjøpe den igjen en annen gang.

Vi mangler jo aldri noe å snakke om når vi møtes, og derfor går alltid tiden fort. Det virker noen ganger som om klokka forter seg litt ekstra, for plutselig er den passert midnatt.

Nå skal jeg snart krabbe under dyna, men først må jeg bare lufte ut litt på soverommet og i stua. Siden jeg bor i 1 etg er jeg ikke helt komfortabel med å sove med vinduet åpent.

#lørdagskos #mat #grilling #sommerkoteletter #salat #venninnetreff #blogg

8 kommentarer
    1. Deilig mat det der. Det var sikkert mange som satt ute og spiste i går kveld. Det var jo nok en varm aften men så kommer styggvær og regn. Men vi trenge regn, bra for alt som gror og minsker brannfaren vil jeg tro. Ha en fin dag.

    2. Ser og høres koselig ut! dere har lov Ã¥ grille dere altsÃ¥…her er det totalforbud..selv hjemme…greit nok..er jo sÃ¥ tørt..men ser veldig trygt ut hos dere da…BRA du koste deg! ha en god ny dag!

    3. Helge: Jeg har ikke alltid vært så begeistret for grillede biffer og koteletter, da jeg mange ganger syntes ikke blir møre nok. I går varde akkurat perfekte ;o)) Det satt folk ute på nesten alle balkongene, så det var mye liv ute.

      Jeg ser at det er meldt regn nå, og det er på tide. Håper bare at det kommer nok til å jorden blir ordentlig gjennombløttet. Det er så altfor tørt nå ute nå, og skal ikke mye til før det tar fyr. Ha en fin søndag.

    4. solliv: Ja vi storkoste oss virkelig i går kveld ;o)) Jeg har ikke så mange venner, men de jeg har setter jeg stor pris på. Vi har vært igjennom mye sammen, både godt og vondt. Jeg kan varmt anbefale byggrynssalaten, og bare for å informere så er det Eldorado som har produsert den ;o))

    5. deilig å kunne sitte ute sånn og kose seg en sommerkveld.Hos oss blir det faktisk kjøligt med det samme solen forsvinner bak fjellene,så da er det bare å kle godt på seg :=) høres no kjekt ut å nyte slike kvelder med gode venner da

    6. Toini: Vi hadde det veldig koselig sammen, men det har vi egentlig alltid når vi treffes. Om bare over en kopp kaffe på et senter. Anne har elektrisk grill, og bor i annen etasje så det vår veldig greit å grille. Kullgrill hadde nok ikke vært like greit. Ha en fin søndag ;o))

    7. fruensvilje.blogg .no: Det blir alltid koselig når vi treffes, og samtidig som vi kan diske opp med god mat blir det ikke feil ;o)) På dagen og ettermiddagen var det varmt og godt på balkongen, men som hos deg ble det kjølig når sola forsvant bak blokkene foran. Da var det godt å ha en jakke å slenge over skuldrene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg